18 آمار مربوط به بخشش‌های پایان سال (با واقعیت‌هایی حیرت‌انگیز)

سازمان‌های غیرانتفاعی از ماه‌ها قبل استراتژی‌ها و درخواست‌های مربوط به کمپین‌های اهدائی پایان سال خود را تنظیم می‌کنند. در طی این فرایند آنها مدام به به این مسائل فکر می‌کنند که چگونه به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند، ابزارهای مناسب انتخاب کنند، جذابیت‌های مؤثر ایجاد کنند و یک برنامه‌ی بازاریابی درجه‌ی یک طراحی کنند. این مقاله در پی آن است تا به پرسش‌ها و شبهاتی پاسخ دهد که ممکن است شما در طی تصمیم‌گیری‌های خود با آن مواجه می‌شوید و هم‌چنین به بهبود تلاش‌های شما در آینده کمک می‌کند. ما آمار مربوط به بخشش‌های پایان سال را زیل 6 تیتر و 18 واقعیت حیرت‌انگیز دسته‌بندی کردیم که به شما کمک می‌کند تا برای فصل اهدای سال آماده شوید:
الف) اهدای پایان سال امر مهمی محسوب می‌شود یا خیر!
ب) فصل اهدای شما باید زودتر شروع شود؛ قبل از اینکه واقعاً شروع شده باشد!
پ) سه‌شنبه‌های بخشندگی بزرگترین روز اهداء نیست!
ت) مردم در اولین اهدای خود در فصل بخشندگی معمولاً هدایای ارزشمندتر و بزرگتری در نظر می‌گیرند
ث) موفقیت شما در فصول اهداء به رفتار اهداء‌کننده بستگی دارد
ج) کلیساها باید برای دریافت اهدائات بیشتر در پایان سال، دیجیتالی شوند.


الف) اهدای پایان سال امر مهمی محسوب می‌شود یا خیر!
اکثر مردم با  این مسئله موافق هستند که فصل تعطیلات یکی از فصول انفاق و بخشش است. منطقی است که کریسمس یا کمپین‌های سال جدید را اینطور در نظر بگیریم که بودجه‌ی سازمان‌های غیرانتفاعی را افزایش می‌‌دهند. البته این مسئله در مورد بسیاری از سازمان‌ صدق می‌کند.
1. چیزی حدود 28% سازمان‌های غیرانتفاعی بودجه‌ی سالیانه‌ی خود را از طریق درخواست‌های پایان سال از 26 تا 50% افزایش داده‌اند. این آمار قابل توجهی برای کمپین‌های پایان سال محسوب می‌شود. تصور کنید که نیمی از کل بودجه‌ی سالیانه در طی دو ماه آخر سال جمع‌آوری می‌شود. این مسئله بار زیادی را از شانه‌های سازمان بر می‌دارد و کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.
2. تقریباً 31% از بخشش‌های سالیانه در ماه دسامبر صورت می‌گیرد. اینکه یک سوم اهدائات سالیانه در ماه دسامبر (آخرین ماه سال) اتفاق بیفتد بسیار قابل ملاحظه است. با این حال ممکن است برای برخی سازمان‌ها این مسئله به اندازه‌‎ی کافی متقاعدکننده نباشد؛ چراکه واقعیت برای آنها کمی متفاوت است و دلیلش هم در مورد سوم نهفته است:
3. چیزی حدود 36% سازمان‌های غیرانتفاعی کمتر از ده درصد بودجه‌ی سالیانه‌ی خود را از کمپین‌های پایان سال به‌دست می‌آورند. این مسئله می‌تواند ناشی از تفاوت‌های مذهبی یا فرهنگی باشد. به‌طور مثال تعطیلات خیریه برای بسیاری از ادیان غسر مسیحیت از تقویم قمری پیروی می‌کند و الزاماً همیشه در ماه دسامبر رخ نمی‌دهد. سایر سازمان‌ها ممکن است نتوانند به بهترین شکل با اهداءکنندگان و خیرین خود ارتباط بگیرند.
4. تصور کنید که 12% تمام اهدائات در سه روز آخر سال صورت می‌گیرد. سازمان‌هایی که به دلیل کمبود منابع مالی با چالش مواجه می‌شوند باید تا آخرین  لحظه به تلاش‌هایشان ادامه دهند. اینکه باید با خیرین در ارتباط بود، با روش‌هایی که آنها را تحت‌تأثیر قرار بدهد برای انجام امور خیرخواهانه تشویقشان کرد و بین آنها احساس نیاز ایجاد کرد. آمارها بسیار واضح نشان می‌هد که سه روز آخر سال بسیار تعیین‌کننده است.

ب) فصل اهدای شما باید زودتر شروع شود، قبل از اینکه واقعاً شروع شده باشد.
دیدگاه‌های متفاوتی در مورد بهترین زمان شروع کمپین آخر سال وجود دارد. بسیاری از کارکنان متخصص سازمان‌های غیرانتفاعی توصیه می‌کنند که بهتر است کمپین‌های پایان سال را در ماه دسامبر یا اکتبر شروع کرد. هرچند که این مسئله دشوار به‌نظر می‌رسد اما غیرممکن نیست؛ البته دلایلی برای آن وجود دارد که عبارتند از:

5. تقریباً 7/7% تمامی سازمان‌های غیرانتفاعی در اوایل ستامبر درخواست‌های پایان سال خود را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی شروع می‌کنند. این عدد چندان قابل توجه نیست اما چه اتفاقی می‌افتد اگر این‌ها سازمان‌های غیرانتفاعی باشند که به راحتی تا پایان سال به اهداف جمع‌آوری کمک‌های مالی خود برسند؟ اینکه کمی زودتر درگیر فعالیت‌های کمپین پایان سال شوید ضرری ندارد! این کار باعث می‌شود گروه شما به موقع آماده شود و یک یا دو ماه قبل کارش را شروع کند. این عدد در ماه اکتبر به‌طور فزاینده‌ای رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

6. حدود 8/53% سازمان‌های غیرانتفاعی کمپین جمع‌آوری کمک‌های پایان سال خود را در ماه نوامبر شروع می‌کنند. بسیاری از سازمان‌های غیرانتفاعی این قضیه را بسیار کارامد می‌بینند که برنامه‌ریزی فصلی بخشش‌های خود را از قبل‌تر شروع کنند. بنابراین اگر نتوانستید در ماه دسامبر شروع کنید، حتماً ماه اکتبر را هدف قرار دهید.

7. چیزی حدود 2/46% سازمان‌های غیرانتفاعی کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی پیان سال خود را در ماه نوامبر شروع می‌کنند. بسیاری از سازمان‌هایغیرانتفاعی فعالیت پایان سال‌شان را در نوامبر شروع می‌کنند؛ فروشگاه‌ها و مجامع مختلف در آمریکا فصل کریسمس خود را از این ماه شروع می‌کنند. روز شکرگزاری نیز برای اکثر مردم از جمله تعطیلات ضروری برای اهدائات بیشتر به خیریه‌ها محسوب می‌شود. به لطف شورو اشتیاق و میل به بخششی که در همه جا وجود د ارد، مردم در ماه نوامبر بیشتر به اهداء به خیریه‌ها روی می‌آورند. این عدد به چیزی حدود 8/30% در ماه دسامبر می‌رسد. این برهه فرصت کمی برای پیگیری درخواست‌های کمک وجود دارد.

پ) سه‌شنبه‌های بخشندگی بزرگترین روز اهداء نیست!
8. در سال 2021 تنها در ایلات متحده‌ی آمریکا 7/2 میلیارد دلار در روز سه‌شنبه‌های بخشندگی اهاء شد. با این آمار ممکن است فکر کنید که در این روز بیشترین اهدائات به خیریه صورت می‌گیرد اما مورد بعدی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
9. سه‌شنبه‌های بخشندگی تنها 4% درآمد آنلاین پایان سال سازمان‌های غیرانتفاعی را به دنبال می¬آورد. سه‌شنبه‌های بخشندگی درست بعد از جمعه¬ی سیاه برگزار می‌شود. سه‌شنبه‌های بخشندگی به جای سرمایه‌گذاری بر بر روی خواسته‌های مردم برای دریافت بهترین حمایت‌ها، بر روی عادات خیریه آنها تمرکز می‌کند.
10. هفته‌ی آخر دسامبر 47% درآمد آنلاین پایان سال را به ارمغان می‌آورد، چیزی حدود 12 برابر سه‌شنبه‌ی بخشندگی! تکان‌دهنده اما حقیقت است! این مسئله در هفت سال اخیر بدون هیچ استثنایی اتفاق افتاده است. حتی خود 31 دسامبر هم می‌تواند درآمدی 5 برابر بیشتر نسبت به سه‌شنبه‌ی بخشندگی داشته باشد.
این آمارها به هیچ‌وجه نشان‌دهنده‌ی این مسئله نیستند که سه‌شنبه‌ی بخشندگی را رها کنیم و از دسامبر یا اکتبر برنامه‌ریزی را شروع نکنیم. در واقع سه‌شنبه‌ی بخشندگی می‌تواند نقطه‌ی شروع بخشش‌های پایان سال باشد. سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند در این روز خاص با جمع‌آوری اهدائات آنلاین زیاد تفکر بخشندگی و امر خیر را در بین مردم تشویق کنند.

ت) مردم در اولین اهدای خود در فصل بخشندگی معمولاً هدایای ارزشمندتر و بزرگتری در نظر می‌گیرند.
حقیقت امر این است که بسیاری از خیرین در پایان سال بخشش‌هایی انجام می‌دهند تا به آنها معافیت مالیاتی تعلق بگیرد. خدمات درآمد داخلی (IRS) به افراد این امکان را می‌‌دهد تا 100%  درآمد قابل تنظیم رشد خود را از کمک‌های مالی واجد شرایط کسر کنند.
11. تقریباً 52%  از اهدائاتی که برای اولین بار در ماه دسامبر صورت می‌گیرد بیشتر از کمک‌های خیرینی است که از زمان‌های دیگر سال شروع می‌کنند. برای برخی از خیرین، اهدای بزرگ و یکباره به معنای کاهش قابل-توجه مالیاتی است. احتمالاً به همین دلیل است که هفته‌ی آخر ماه دسامبر بیشترین بخشش‌ها را در فصل اهداء به  خود اختصاص می‌دهد.
بیشتر بخوانید:
ث) موفقیت شما در فصل اهداء به رفتار اهداء‌کننده بستگی دارد.
سازمان‌های غیرانتفاعی نیاز دارند تا بر اساس هر نسل و انواع خیرین، خود را به‌روز کنند. بدانند که آنها بیشتر مایل به اهدای چه چیزی هستند و زمانی که به پیشبرد بهتر برنامه‌های شما کمک می‌کنند دوست دارند که با چه برخوردی مواجه شوند.
12. دو سوم خیرین جدید  قبل از هرگونه تحقیقی اهدائات خود را انجام می‌دهند و بیشتر تحت‌تأثیر تبلیغات کلامی هستند. بسیاری از خیرین جدید مایل‌اند تا با سازمان‌هایی همکاری کنند که بیشتر مورد اعتماد دیگران هستند. از این رو اهمیت زیادی دارد که خیرین ثابت خود و داوطلبین را در طی جمع‌آوری کمک‌های مالی فردی، به‌صورت کلامی تشویق به همکاری کنید.
13. تقریباً 70% خیرین مایل‌اند تا از طریق کانال‌های مختلفی از سازمان‌ها مورد نظرشان حمایت کنند. یک سازمان غیرانفتاعی باید شیوه‌های مختلفی را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی فراهم کند. با پیشرفت فناوری این مسئله امری ممکن شده است که حتی با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای فعالیت‌ خیرخواهانه انجام داد.
14. حدود 79% از داوطلبان مایل به اهدای کمک مالی به یک سازمان هستند. هنگام ارسال درخواست برای کمک‌های مالی پایان سال پایگاه داوطلبان خود را در نظر بگیرید. نیازی نیست که آنها متقاعد کنید که با پشتکار در حال انجام مأموریت خود هستید؛ بلکه آنها سرسخت‌ترین حامیان شما هستند.
15. چیزی نزدیک به 46% از نسل هزاره و 45% از ژن‌های ایکس مایل-اند تا به کمپین جمع‌آوری کمک‌مالی جمعی اهدائاتی کنند. اگر متوجه شدید که بودجه‌ی مورد انتظارتان را دریافت نخواهید کرد، یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی جمعی را به برنامه‌یرزی راهبردی آخر سال‌تان اضافه کنید.
16. پست الکترونیکی مستقیم، محبوب‌ترین روش کمک‌رسانی خیرین برای کمپین پایان سال است. هرچند شاید کمی تعجب‌آور باشد اما ایمیل مستقیم اولین ترجیح سازمان‌های غیرانتفاعی در طی فصل نیکوکاری است. با ایمیل و وب‌سایت پیگیری می‌شود.
بیشتر بخوانید:
ج) کلیساها باید برای دریافت کمک‌های خیرین بیشتر در پایان سال، دیجیتالی شوند.
کلیساها سرمایه‌ی ضروری خود را از طریق مالیات مردم به کلیسا ( یا همان عشر) جمع‌آوری می‌کردند. با پیشرفت تکنولوژی و توجه کمتر افراد برای مراجعه‌ی به کلیسا، عشرها به‌طور قابل‌توجهی در چد سال اخیر کاهش یافته است.
17. کلیساهایی که قادر به دریافت آنلاین عشرها هستند تا 32% اهدائات را بهبود می‌بخشند. کلیساها نشان داده‌اند که دوست دارند عبادت‌گاه‌هایشان را مدرن کنند. بسیاری از کلیساها خدمات آنلاین خود را شروع کرده‌اند و بخشش‌ها آنلاین را نیز می‌پذیرند. با این حال تعداد کمی از روش‌های مدرن اعطاء مانند اراسال متنی، تأمین مالی جمعی و همتابه همتا می‌توانند در آوردن کمک‌های مالی بیشتر در طول فصل اهداء مؤثرتر باشند.
18. تقریباً 60% از اعضای کلیسا بیان می‌کنند که مایلند تا به صورت دیجیتالی به آنها کمک شود. کلیساها نیاز دارند تا  صفحات اهدای آنلاینی مخصوصاً برای اهدائات پایان سال تنظیم کنند. حتی می‌توان فرم‌های روی وب‌سایت قرار داد تا به فرایند اهداء سهولت بیشتری ببخشد. برای کارایی بیشتر می‌توان QR کدهایی را برای پاسخ‌گویی سریع‌تر در کلیساها اضافه کرد تا افراد بتوانند از طریق پیام کمک‌های مالی خود را ارسال کنند.

سخن پایانی

راهبردها و واقعیاتی که در مورد کمپین بخشش پایان سال در این مقاله فهرست شد به دنبال این هستند تا به شما کمک کنند کمپین پایان سال خود را به طور کارامدتری طرح‌ریزی کنید. همانطورکه برنامه‌ی خود را می‌نویسید به یاد داشته باشید که اهداء‌کنندگان را بر اساس جمعیت‌شناسی، توانمندی اهداء و علاقه به سازمان‌تان دسته‌بندی کنید. به یاد داشته باشید که خیرین جدید معمولاً در این فصل سال اهدای به مراتب بیشتری خواهند. بنابراین راه‌هایی پیدا کنید تا مخاطبان و افراد تحصیلکرده جدیدی را در مورد رسالت خود آگاه کنید و کمک‌های مالی آنلاین را به عنوان یک منبع درآمد حیاتی در نظر داشته باشید.