تأمین سرمایه جمعی (Crowdfunding) یکی از شیوه‌های تأمین مالی یک پروژه یا شرکت با جمع‌آوری مقادیر اندک پول از تعداد زیادی افراد - معمولاً از طریق اینترنت - است. کرودفاندینگ یک نوع روش جمع‌سپاری (crowdsourcing) و تأمین مالی فرعی است. طبق برآوردهای جهانی، در سال 2015 بیش از 34 میلیارد دلار از طریق تأمین سرمایه جمعی جمع‌آوری شد.

روندهای تأمین سرمایه جمعی آنلاین

روندهای تأمین سرمایه جمعی آنلاین

  • 41٪ به کمپین‌های تأمین سرمایه جمعی کمک مالی کرده‌اند.
  • 16٪ از کرودفاندرها (Crowdfunders) به دلیل حمایت از کمپین‌های تأمین سرمایه جمعی، پول کمتری به NGS، NPOها و خیریه‌ها کمک می‌کنند.
  • ·14٪ از خیّران در سراسر جهان یک کمپین جمع‌آوری سرمایه همتا به همتا و آنلاین را راه‌اندازی کرده‌اند.
  • میانگین مبلغی که یک کمپین تأمین سرمایه جمعی خیریه جمع‌آوری می‌کند، برابر 9,237.55 دلار است.
  • میانگین مبلغی که افراد از طریق تأمین سرمایه جمعی جمع‌آوری می‌کنند، برابر 568 دلار است.
  • به طور میانگین 8 نفر به یک کمپین تأمین سرمایه جمعی کمک می‌کنند.
  • میانگین مبلغ کمک‌های اهدایی به یک کمپین تأمین سرمایه جمعی برابر 66 دلار است.
  • ·17٪ از کمک‌های تأمین سرمایه جمعی از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود.
  • کمپین‌هایی که می‌توانند 30 درصد از اهدف خود را طی هفته اول محقق کنند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.
  • رسانه‌های اجتماعی یک عامل مهم در موفقیت تأمین سرمایه جمعی هستند: به ازای هر مرتبه افزایش حجم دوستان فیس‌بوک (10، 100، 1000)، احتمال موفقیت به شدت افزایش می‌یابد (از 9 به 20 و سپس به 40 درصد).
  • افراد 24 تا 35 ساله به احتمال زیاد در کمپین‌های تأمین سرمایه جمعی شرکت می‌کنند. اما افراد بالای 45 سال احتمال بسیار کمتری برای حمایت از این کمپین‌ها دارند.
  • ·62٪ از افرادی که به کمپین‌های تأمین سرمایه جمعی کمک می‌کنند، جزو افراد تازه‌وارد هستند.
  • میانگین تعداد کلمات در شرح و توصیف کمپین‌هایی که بیشترین پول را جمع‌آوری کرده‌اند برابر 300 تا 500 واژه است.
  • صاحبان کمپین اگر هر 5 روز یک بار اطلاعات حامیان خود را به روز کنند، سه برابر پول بیشتری جمع‌آوری می‌کنند.
  • میانگین تعداد بروزرسانی‌هایی که مالک یک کمپین موفق پُست می‌کند، 4 تاست.
  • وقتی مالکان، اطلاعات حامیان خود را به روز می‌کنند، کمپین‌های تأمین سرمایه جمعی 126 درصد کمک مالی بیشتری دریافت می‌کنند.
  • کمپین‌هایی که کمتر از 2 بار به اشتراک گذاشته می‌شوند، دارای احتمال شکست 97٪ هستند.
  • کمپین‌های تأمین سرمایه جمعی حاوی ویدیوهای شخصی، 150٪ پول بیشتری را نسبت به کمپین‌های فاقد ویدیو جمع‌آوری می‌کنند.
  • بیش از نیمی از افرادی که یک ایمیل درباره کمپین تأمین سرمایه جمعی دریافت کرده‌اند، به اهدای کمک مبادرت ورزیده‌اند. 

منبع: وبسایت nonprofitssource