مرکز توانبخشی معلولان ذهنی فاطمه زهرا (علیها السلام) تفت

مرکز توانبخشی معلولان ذهنی فاطمه زهرا (علیها السلام) تفت در سال 1372 فعالیت خود را با هدف مشاوره و توانبخشی آغاز کرد.

" " " " " " " " " " " " " " " " " " " "

تفت، یزد، ایران

اطلاعات خیریه

شیوه کمک شیوه کمک
-
گروه هدف گروه هدف
-
محدوده فعالیت محدوده فعالیت
-
اطلاعات سازمانی

نوع سازمان نوع سازمان
مرکز
مرجع صادرکننده مجوز مرجع صادرکننده مجوز
-
تاریخ تاسیس تاریخ تاسیس
1372
شماره ثبت شماره ثبت
-
شناسه ملی شناسه ملی
-
اطلاعات فرد

تعداد مددجویان تعداد مددجویان
-
تعداد کارمندان تعداد کارمندان
-
تعداد نیروهای داوطلب تعداد نیروهای داوطلب
-
اطلاعات تماس

سایت سایت
آدرس آدرس
یزد - تفت -
اینستاگرام اینستاگرام
تلگرام تلگرام

مرکز توانبخشی معلولان ذهنی فاطمه زهرا (علیها السلام) تفت، موسسه ای است خیریه و صد در صد غیر انتفاعی که توسط هیئت مدیره ای شامل افراد خیر و نیکوکار به صورت افتخاری اداره می گردد. 

اقدامات انجام شده :

1- افتتاح اولین فاز موسسه شامل یک باب ساختمان اداری در دو طبقه با زیربنای 800 متر مربع و یک آسایشگاه با زیر بنای 2500 متر مربع و ظرفیت پذیرش 150 نفر کودک معلول ذهنی زیر 14 سال، در تاریخ 29/4/1376 که هم اکنون 102 نفر از این کودکان به طور شبانه روزی از خدمات تقریباً رایگان موسسه بهره می جویند.

2- راه اندازی و بهره برداری از فاز دوم موسسه شامل یک ساختمان مجهز با زیر بنای 2222 متر مربع و ظرفیت 120 تخت جهت استفاده پدران سالخورده در خرداد 1378.

3- راه اندازی و بهره برداری از فاز سوم موسسه به منظور سامان دهی بیماران روانی مزمن و ایجاد مرکزی جهت نگهداری آنها در ساختمانی با زیر بنای 1400 متر مربع و ظرفیت 60 نفر در تیرماه 1381 که هم اکنون 53 نفر از این عزیزان در این مرکز نگهداری می شوند.

4- ساخت چهارمین فاز موسسه شامل آسایشگاه مادران سالخورده با کمک و مساعدت انسان دوستانه ایرانیان مقیم جنوب کالیفرنیا، با زیر بنای 2247 متر مربع و ظرفیت 120 تخت در ساختمانی منحصر به فرد و زیبا.

5- افتتاح و راه اندازی مهدکودکی بسیار زیبا و دلنشین با فضای حدود 530 متر مربع زیر بنا و کادر مجرب با ظرفیت 80 کودک جهت تامین رفاه نسبی همکاران و همچنین کارکنان کارخانجات وادارات مجاور موسسه و شهر تفت در مهرماه 1385.

6- احداث و  راه اندازی کارگاه حرفه آموزی و اشتغال با زیربنای 640 متر مربع و 13 غرفه شامل کارگاههای قالی بافی،معرق،سوخت نگار، کار روی چرم و شیشه و ... جهت بهره وری بهینه از توانمندیهای عزیزان سالمند ، معلول و اعصاب و روان.

7- علاوه بر ساخت محلهای عمومی، ساخت چندین سوئیت خصوصی جهت افرادی که در مواقع ضروری و به صورت موقت نیاز به پرستاری و مراقبت ویژه دارند.

8- ایجاد شش هکتار فضای سبز و دل انگیز که جزء ضروریات اینگونه مراکز می باشد، با فراهم ساختن کلیه امکانات مورد نیاز.

9- به منظور افزایش ظرفیت نگهداری سالمندان، احداث و راه اندازی دومین ساختمان جهت نگهداری مادران سالخورده با زیربنای 2500 متر مربع و ظرفیت 120 تخت.

10- احداث یک باب ساختمان با فضایی زیبا، جذاب و دربرگیرنده تمام نیازها، مطابق با استانداردهای لازم جهت نگهداری روزانه سالمندان با زیربنای 2700 متر مربع.

11- احداث و راه اندازی یک باب درمانگاه شبانه روزی مجهز به کلیه بخشهای مورد نیاز: داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی ، سونوگرافی، با زیر بنای 800 متر مربع به منظور تکمیل چرخه درمان مددجویان مقیم و سایر مراجعین.

12- احداث و راه اندازی یک واحد آشپزخانه بزرگ، مجهز و مدرن همراه با سالن غذاخوری و سلف سرویس و همچنین یک واحد لباسشویی با ماشینهای اتوماتیک و کلیه تجهیزات مورد نیاز .

  امکانات و تجهیزات :

امکانات دیگر موسسه عبارتند از : فیزیوتراپی، کاردرمانی، دندانپزشکی، روانشناسی و همچنین کشتارگاه بهداشتی جهت پذیرش و ذبح نذورات مردم و...

این موسسه با یک طرح جامع و فرا استانی برنامه ای جهت پذیرش 1500 نفر مددجوی معلول و سالمند و ایجاد اشتغال برای 800 نفر را دارد.

هیئت امنا و کارکنان
نام و نام خانوادگی
سمتکدملی
عباس قربانی
مدیر عامل






-


 


دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...

خیریه های مرتبط