- کمکهای خصوصی سالانه آمریکاییها 1.44 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را تشکیل میدهد. 31 درصد از اهداکنندگان جهانی به کشورهای خارجی پول میدهند.
- در سال 2019، کمکهای فردی در آمریکا به 309.66 میلیارد دلار رسید.
- مردان (52 درصد) و زنان (54 درصد) ترجیح میدهند با استفاده از کارتهای اعتباری و نقدی پول اهدا کنند.
- نسل خاموش (Silent Generation) بخشندهترین نسل در آمریکاست.
- میانگین کمکهای آنلاین در بین آمریکاییها 128 دلار است.
- سهشنبه نیکوکاری (GivingTuesday) در سال 2019 شاهد جمع آوری 511 میلیون دلار کمکهای آنلاین و 1.46 میلیارد دلار کمکهای آفلاین بود.
- حدود 80 درصد از کل کمکهای مالی در آمریکا از جانب افراد و اشخاص انجام میشود.
آمار کلی کمکهای خیریه
1. آمریکاییها با اختلاف بخشندهترین ملت دنیا هستند.
کمکهای خصوصی سالانه در آمریکا 1.44 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل میدهد که تقریباً دو برابر رقم مشابه (0.77 درصد) در کاناداست. رتبههای بعدی این فهرست به انگلیس (0.54 درصد)، کره (0.50 درصد)، سنگاپور (0.39 درصد) و ایتالیا (0.30 درصد) تعلق دارد.
این در حالی است که کمکهای خصوصی در چین فقط 0.03 درصد از GDP این کشور را تشکیل میدهد. این نرخ در استرالیا، ژاپن و آلمان نیز به ترتیب برابر 0.23، 0.12 و 0.17 درصد گزارش شده است. (Philanthropy Roundtable)
2. بیش از 50 درصد انگلیسیها طی 12 ماه گذشته به مؤسسات خیریه کمک مالی کردهاند.
آمار کمکهای مالی در انگلیس نشان میدهد که 60 درصد از ساکنان این کشور در سال گذشته پول اهدا کردهاند. میانگین کمکهای خیریه ماهانه در بین انگلیسیها 45 پوند است. جالب است بدانید که کمکهای خیریه آنلاین در انگلیس 19 درصد از کل کمکهای سال 2019 را تشکیل داده است.
بیشترین کمکهای مالی به تحقیقات پزشکی (25 درصد) و امور رفاهی حیوانات (26 درصد) صورت گرفته است. با این حال، سازمانهای مذهبی بیشترین کمک را از لحاظ ارزش پولی دریافت میکنند. (NPT UK)
3. حدود 84 درصد کاناداییها به مؤسسات خیریه کمک مالی میکنند.
کاناداییها سالانه حدود 10.6 میلیارد دلار به مؤسسات خیریه کمک میکنند. میانگین کمکهای سالانه کاناداییها 446 دلار است. براساس آمار جهانی کمکهای خیریه، هر فرد خیّر در کانادا به طور میانگین از 3.8 مؤسسه خیریه و غیرانتفاعی حمایت میکند.
همدردی با افراد نیازمند (89 درصد) و کمک به تحقق آرمان و اهداف (85 درصد) از جمله مهمترین انگیزههای کمک نیکوکارانه در این کشور است. (Sector Source)
4. تنها 20 درصد از اهداکنندگان در صورت دریافت هدیه رایگان (در ازای کمکهای خود) برای کمک مالی انگیزه میگیرند.
80 درصد از شرکتکنندگان گفتند که دریافت هدیه رایگان، انگیزهای در آنها برای کمک مالی ایجاد نخواهد کرد. از نگاه 66 درصد از این افراد، هدیه رایگان به معنای یک ولخرجی غیر ضروری است.
حدود 36 درصد پاسخ دادند که در ازای کمکهای مالی، تمایل یا نیازی به دریافت هدیه ندارند. براساس آمار کمکهای خیریه، تنها 6 درصد از این افراد، تأثیر زیستمحیطی هدیه را دلیل تغییر نکردن موضع خود در قبال اهدای پول عنوان کردند. (Giving USA)
5. بیش از دو سوم اهداکنندگان ترجیح میدهند که با ارسال ایمیل از کمکهایشان تقدیر و تشکر شود.
تقریباً 69 درصد از افرادی که به خیریهها پول میدهند، عقیده دارند که ایمیل بهترین راه جهت ابراز قدردانی از سوی سازمانهای غیرانتفاعی است. اظهار تشکر از طریق یک نامه چاپی و پیامک نیز با 14 و 6 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
در عین حال فقط 5، 4 و 2 درصد از اهداکنندگان، قدردانی از طریق کارت پستالهای چاپی، رسانههای اجتماعی و تماسهای تلفنی را ترجیح میدهند. (Giving USA).
6. حدود یک سوم از افرادی که به امور خیریه کمک میکنند، «هدایای ادای احترام» را تقدیم میکنند.
طبق آمار کمکهای خیریه، 33 درصد از اهداکنندگان در سراسر جهان اعلام کردند که هدایای ادای احترام (tribute gifts) را به خانواده و دوستان تقدیم میکنند. سه مناسبت اصلی برای دادن هدایای ادای احترام عبارتند از:
یادبود (43 درصد)، تولد (25 درصد) و سایر مناسبتهای مهم (24 درصد). حدود 10 و 3 درصد از چنین هدایایی در اعیاد مذهبی و عروسیها داده میشود. در عین حال به دنیا آمدن نوزادان جدید و مراسم فارغالتحصیلی نیز جزو مناسبتهای محبوب برای حدود 2 و 1 یک درصد از این افراد است. (Giving USA)
7. تقریباً یک سوم از اهداکنندگان در سراسر جهان به مؤسسات خیریه و غیرانتفاعی در خارج از کشور خود کمک مالی میکنند.
براساس آمار کمکهای جهانی، حدود 31 درصد از اهداکنندگان به مردم کشورهایی غیر از کشور خود کمک مالی میکنند. پنج کشور اصلی که از اتباع خارجی پول و کمک مالی دریافت کردهاند، عبارتند از:
آمریکا (17 درصد)، اسرائیل (8 درصد)، کانادا (7 درصد)، سوریه (5 درصد) و هند (4 درصد). حدود 41 درصد از این افراد گفتهاند که در پاسخ به بلایای طبیعی اقدام به کمک کردهاند. (Giving USA)
8. آفریقاییها ترجیح میدهند پول نقد اهدا کنند و بیش از یک سوم هدایای ادای احترام را در دستور کار قرار میدهند.
حدود 32 درصد از آفریقاییها کمکهای نقدی را به عنوان روش مورد علاقه خود برگزیدهاند. کمکهای آنلاین، کمک از طریق برنامههای تلفن همراه و کمک از طریق حوالههای بانکی نیز به ترتیب در بین 25، 15 و 14 درصد آفریقاییها جذابیت دارد. حدود 27 درصد از اهداکنندگان آفریقایی در طرح کمکهای ماهانه ثبت نام کردهاند و 38 درصد هدایای ادای احترام را تقدیم میکنند.
آمار کمکهای برنامهریزیشده نشان میدهد که تنها 14 درصد آفریقاییها از طریق وصیتنامه و میراث خود به امور خیریه کمک میکنند. (Giving USA)
9. بیش از نیمی از اهداکنندگان در آسیا روش کمکهای آنلاین را ترجیح میدهند.
حدود 51 درصد از آسیاییها روش کمکهای خیریه آنلاین با استفاده از کارتهای اعتباری را ترجیح میدهند. تقریباً 41 درصد از آنها در طرحهای ماهانه مشارکت میکنند و 15 درصد نیز کمکهای مالی را در وصیتنامه خود گنجاندهاند. تقریباً 44 درصد از آسیاییها به کشورهای خارجی کمک مالی میکنند، در حالی که 34 درصد در برنامههای امدادرسانی بلایای طبیعی مشارکت دارند. (Giving USA)
10. کمتر از 70 درصد از کل پول جمعآوریشده صرف امور خیریه میشود.
براساس آمار مربوط به سال 2017، درصد کمکهایی که عملاً به امور خیریه میرسد حدود 67 درصد است. این رقم نشاندهنده یک افزایش جزئی در درصد کمکهای خیریه نسبت به سال 2015 است که در آن سال 65 درصد صرف امور خیریه و مابقی صرف هزینههای جمعآوری کمک شده بود. (lohud)
آمار کمکهای خیریه در آمریکا
11. تقریباً یک سوم از کمکهای سالانه در آمریکا در ماه دسامبر صورت میگیرد
براساس آمار کمکهای خیریه به تفکیک ماههای سال، حدود 30 درصد از کل کمکهای سالانه در آمریکا در ماه دسامبر انجام میشود. تقریباً 10 درصد از کل کمکها در سه روز آخر سال و دقیقاً قبل از شب سال نو صورت میگیرد. آمار کمکهای خیریه در آمریکا همچنین نشان میدهد که 64 درصد از کل کمکها از سوی زنان انجام میشود و در عین حال 77 درصد آمریکاییها معتقدند امور خیریه میتواند تأثیرگذار باشد. تقریباً 70 درصد از جمعیت آمریکا کمک مالی به امور خیریه را انجام میدهند. (Nonprofits Source)
12. بیش از 90 درصد خانوارهای پردرآمد به مؤسسات خیریه کمک میکنند.
حدود 91 درصد از خانوارهای پولدار به امور خیریه کمک مالی میکنند. میانگین کمکهای سالانه آنها حدود 25,509 دلار است که بسیار بالاتر از میانگین کلی (2,520 دلار) است. با این حال طبق آمار خیریه آمریکا، کمک به مؤسسات خیریه تا 50 درصد کسر مالیات از درآمد ناخالص تعدیلشده را برای خانوارها به بار میآورد. (Nonprofits Source)
13. تقریباً 40 درصد از کل کمکهای خیریه صرف امور مذهبی میشود.
آمارها نشان میدهد که در مجموع 39 درصد از کل کمکهای مالی با انگیزههای مذهبی انجام میشود و 80 درصد آن کمکها از سمت افراد و اشخاص مستقل است. انگیزههای آموزشی و خدمات انسانی به ترتیب با 19 و 15 درصد از کمکهای خیریه در رتبههای بعدی قرار دارند. این فهرست با اهداف و انگیزههایی چون سلامت و بهداشت (11 درصد)، کمکهای برونمرزی (7 درصد)، هنر (6 درصد) و طبیعت (4 درصد) کامل میشود. (Philanthropy Roundtable)
14. در سال 2019، آمریکاییها 128.17 میلیارد دلار به امور مذهبی کمک کردند.
در حالی که این رقم افزایش 2.3 درصدی را نسبت به کمکهای جمعآوریشده در سال 2018 نشان میداد، در عین حال بالاترین مقدار در بین همه انواع کمک در سال 2019 بود. بین سالهای 2018 و 2019، آمار کمکهای خیریه بالاترین رشد سالانه را در مورد اهداف و انگیزههای زیر به ثبت رساند:
سازمانهای عامالمنفعه (13.1 درصد افزایش، 37.16 میلیارد دلار)، هنر، فرهنگ و انسانیت (12.6 درصد افزایش، 21.46 میلیارد دلار)، آموزش (12.1 درصد افزایش، 64.11 میلیارد دلار) و سازمانهای محیط زیست و حیوانات (11.3 درصد افزایش، 14.16 میلیارد دلار). تنها حوزهای که افزایش کمک بین سالهای 2018 و 2019 را ثبت نکرد، امور بینالمللی بود (0.4 درصد کاهش، 28.89 میلیارد دلار).
(Giving USA)
15. کمکهای مستقل فردی بیشترین سهم از کمکهای خیریه در آمریکا را تشکیل میدهد.
طبق جدیدترین آمار کمکهای خیریه، حدود 80 درصد کل کمکها از جانب افراد مستقل انجام میشود. در بین کمکهای فردی، 71 درصد از طرف افراد زنده و 9 درصد نیز از طریق وصیتنامههاست. 15 درصد کمکها از طرف بنیادهاست و در نهایت 5 درصد باقیمانده نیز از جانب شرکتها صورت میگیرد. (Philanthropy Roundtable)
16. در سال 2019، افراد مستقل 309.66 میلیارد دلار کمک کردند.
این مقدار 4.7 درصد بیشتر از کل کمکهای فردی جمعآوریشده در سال 2018 است. کمک از طریق وصیتنامه و میراث در رقم نسبتاً ثابت 43.21 میلیارد دلار (0.2 درصد افزایش) باقی ماند. کمک بنیادها نیز با افزایش 2.5 درصدی به نقطه اوج تاریخی 75.69 میلیارد دلار در سال 2019 رسید. در عین حال کمکهای شرکتی بالاترین رشد سالانه (13.4 درصد) را در بازه 2018-2019 ثبت کرد و به مجموع 21.09 میلیارد دلار رسید. (Giving USA)
17. با وجود دریافت کمکهای مالی بالا، مؤسسات خیریه عمومی بیشترین درآمد را از حقالزحمه خدمات کسب میکنند.
آمارهای مربوط به مؤسسات غیرانتفاعی نشان میدهد که مؤسسات خیریه عمومی (public charities) با برگزاری رویدادها، فروش لباسهای دست دوم، ارائه تخصص و موارد دیگر کسب درآمد میکنند. عواید حاصل از این خدمات 72 درصد از کل درآمدهای آنها تشکیل میدهد. در مقابل کمکهای شخصی تنها 13 درصد از درآمدهای این مؤسسات را به خود اختصاص میدهد. دو منبع درآمد دیگر برای مؤسسات خیریه عمومی در آمریکا، سرمایهگذاریهای وقفی (7 درصد) و کمکهای مالی دولتی (8 درصد) است. (Philanthropy Roundtable)
18. آمریکاییها نه تنها پول بلکه وقت و تلاش خود را نیز صرف امور خیریه میکنند
حدود 25 درصد از کل بزرگسالان آمریکایی داوطلب امور خیریه میشوند. تعداد داوطلبان سالانه در آمریکا 63 میلیون نفر است. میانگین زمانی که هر داوطلب سالانه صرف امور خیریه میکند 139 ساعت برآورد شده است. طبق آمار خیریه در آمریکا، تعداد کل ساعاتی که داوطلبان آمریکایی در سال صرف امور خیریه میکنند، 8.7 میلیارد ساعت است. (Philanthropy Roundtable)
19. آمریکاییهایی با بالاترین درآمد، بیشترین پول را صرف امور خیریه میکنند.
کمکهای خیریه برحسب ارقام گروه درآمدی نشان میدهد خانوارهایی که بیش از 162 هزار دلار درآمد دارند، به طور متوسط 5,805 دلار کمک مالی میکنند. این مبلغ حدود 2 درصد از درآمد آنها را شامل میشود. حدود 93 درصد از این خانوارهای پردرآمد به مؤسسات خیریه کمک مالی میکنند. هرچه درآمد سالانه یک خانوار کاهش مییابد، درصد کمک آنها افزایش مییابد. یعنی خانوارهایی که کمتر از 25 هزار دلار درآمد دارند، حدود 12 درصد از درآمد خود را به امور خیریه اختصاص میدهند. میانگین کمک مالی آنها 934 دلار است، اما تنها 37 درصد از این خانوارهای کمدرآمدتر به مؤسسات خیریه کمک میکند. (Philanthropy Roundtable)
20. آمریکاییهای ساکن یوتا (Utah) بیشترین درصد از درآمد خود را به امور خیریه اختصاص میدهند.
روند کمکهای مالی نشان میدهد افراد ساکن این ایالت به طور میانگین 6.6 درصد از درآمد سالانه خود را صرف امور خیریه میکنند. چهار ایالت برتر دیگر در این فهرست شامل میسیسیپی (5.0 درصد)، آلاباما (4.9 درصد)، تنسی (4.5 درصد) و جورجیا (4.3 درصد) هستند. در سمت دیگر این طیف، ایالت نیوهمپشایر قرار دارد که خانوارهای آن تنها 1.7 درصد از درآمد خود را وقف امور خیریه میکنند. خانوارهای مین، ورمونت و نیوجرسی نیز با وقف تنها 2.0 درصد از درآمد سالانه خود در قسمت پایین این فهرست قرار دارند. (Philanthropy Roundtable)
21. بنیادهای مستقل بزرگترین کمککنندگان شرکتی هستند
چنین بنیادهایی 37.1 میلیارد دلار به امور خیریه کمک میکنند، در حالی که مجموع کمکهای سه نوع بنیاد دیگر حتی نزدیک به این رقم هم نیست. بنیادهای عملیاتی و شرکتی به ترتیب 7.5 و 5.5 میلیارد دلار اهدا میکنند و کمک بنیادهای اجتماعی نیز حدوداً 5.3 میلیارد دلار برآورد میشود (طبق آمار کمکهای شرکتی). (Philanthropy Roundtable)
22. بیش از نیمی از کمکهای برونمرزی آمریکا از کمکهای خصوصی تأمین میشود.
کمکهای خصوصی، 43.9 میلیارد دلار از کل کمکهای برونمرزی آمریکا را شامل میشود. این کمکها از جانب مؤسسات خیریه (35 درصد)، شرکتها (26 درصد)، گروههای مذهبی (26 درصد)، بنیادها (11 درصد)، داوطلبان (10 درصد) و کالجها (5 درصد) است. در مقابل، 33.1 میلیارد دلار از طریق طرحهای دولتی کمکرسانی برونمرزی تأمین میشود. (Philanthropy Roundtable)
23. تقریباً 30 درصد مدارس آمریکایی هر سال بیش از 75 هزار دلار از طریق جمعآوری کمکهای مالی کسب درآمد میکنند.
میانگین درآمد سالانه اغلب مدارس (35 درصد) از طریق جمعآوری کمکهای مالی بین صفر تا 5 هزار دلار است. آمار جمعآوری کمکهای مالی مدارس نشان میدهد که گروههای مدرسهای توانستهاند هر سال بیش از 1.5 میلیارد دلار بابت فروش محصولات درآمدزایی کنند. حدود 71 درصد از والدین ادعا میکنند که با فروش محصولات به خانواده، دوستان و همکاران در چنین اقداماتی مشارکت کردهاند. (Nonprofits Source)
24. کمک به کلیساهای مسیحی در حال حاضر کمتر از دوران «رکود بزرگ» (Great Recession) است.
اگر آمریکاییها در دوران رکود بزرگ 3.3 درصد از درآمد خود را به کلیساها اهدا میکردند، اکنون این رقم به تنها 2.5 درصد کاهش یافته است. فقط 5 درصد از مسیحیان عشریه پرداخت میکنند (اختصاص یک دهم درآمد سالانه به کلیسا و خیرات) و در بین آنها اکثریت (80 درصد) حدود 2 درصد از درآمد خود را به چنین اموری اختصاص میدهند. (Nonprofits Source)
کمکهای خیریه به «صندوق توصیهشده توسط اهداکنندگان» (DAF)
25. میانگین اندازه حسابهای DAF در سال 2019 برابر 162,552 دلار بود.
این رقم نسبت به سال 2018 (167,002) حدود 2.7 درصد کاهش یافته است. طبق آمار خیریه و جمعآوری کمکهای مالی، جنبههای دیگر تغییرات مثبت را به تصویر میکشد.
برای مثال، تعداد کل حسابهای DAF با 19.4 درصد افزایش به 873,228 رسید. در همین حال داراییهای خیریه با رشد 16.2 درصدی به 141.95 میلیارد دلار رسید و کل کمکها نیز با 7.5 درصد افزایش بالغ بر 38.81 میلیارد دلار گزارش شد.(NP Trust)
26. ارزش کل کمک به DAFها پیوسته در حال افزایش است.
در سال 2015، کل کمکهای مالی به DAFها تنها 21.48 میلیارد دلار بود، اما با گذشت چند سال این رقم تقریباً دو برابر شده است. در سالهای 2016، 2017 و 2018، کل کمکهای مربوطه به ترتیب 25.10، 30.84 و 36.10 میلیارد دلار گزارش شد.
جدیدترین آمار کمکهای خیریه نشان میدهد که این مقدار در سال 2019 با رشد 7.5 درصدی سالانه به 38.91 میلیارد دلار رسیده است.(NP Trust)
27. تعداد حسابهای DAF در سازمانهای خیریه ملی پنج برابر مجموع حسابهای بنیادهای اجتماعی و خیریههای تک موضوعی است.
در سال 2019، سازمانهای خیریه ملی (National Charities) مجموعاً دارای 731,110 حساب DAF (رشد سالانه 22.9 درصد) با کل دارایی خیریه 87.23 میلیارد دلار (رشد سالانه 20.2 درصد) بودند، در حالی که تعداد حسابهای DAF بنیادهای اجتماعی (Community Foundations) برابر 83,185 (رشد سالانه 3.6 درصد) با دارایی خیریه 40.22 میلیارد دلار (رشد سالانه 11 درصد) گزارش شده بود. همچنین خیریههای تکموضوعی (Single-Issue Charities) دارای 58,933 حساب DAF (رشد سالانه 4.8 درصد) با دارایی خیریه بالغ بر 14.50 میلیارد دلار (رشد سالانه 8.4 درصد) بودند. (NP Trust)
آمار جمعآوری کمکهای مالی آنلاین
28. سازمانهای غیرانتفاعی در حوزه محیط زیست و حقوق شاهد بیشترین رشد کمکهای مالی آنلاین بودند.
کمکهای آنلاین به امور خیریه رو به رشد است و عواید آن در سال 2017 به میزان 23 درصد رشد افزایش یافته است. هر بخش پیشرفت قابل توجهی را نشان میدهد، اما بیشترین پیشرفت به ترتیب با 34 و 37 درصد در سازمانهای غیرانتفاعی حوزه محیط زیست و حقوق مشاهده شده است. (Nonprofits Source)
29. کل درآمد کمکهای مالی آنلاین پیوسته در حال افزایش است.
در سال 2017، آمریکاییها از اینترنت برای کمک 31 میلیارد دلاری به مؤسسات خیریه و غیرانتفاعی استفاده کردند. از سال 2012 این مبلغ هر سال رو به افزایش بوده است. طبق آمار جمعآوری کمکهای مالی، در سال 2012 کل کمکهای خیریه آنلاین بالغ بر 19.2 میلیارد دلار گزارش شد.
(Nonprofits Source)
30. میانگین کمکهای آنلاین کمتر از 130 دلار است.
اهداکنندگان آنلاین در آمریکا به طور میانگین 128 دلار به امور خیریه کمک میکنند. افرادی که به طور مداوم (مکرر) کمک آنلاین میکنند، تمایل دارند تا بیشتر به خیریهها و سازمانهای غیرانتفاعی کمک نمایند. میانگین کمک سالانه این افراد 326 دلار است. بیش از نیمی (54 درصد) از اهداکنندگان، کمک آنلاین از طریق کارتهای اعتباری یا نقدی را ترجیح میدهند.
همچنین آمار نشان میدهد پیپال، نرمافزارهای تلفن همراه و پیامهای متنی به ترتیب گزینه انتخابی 9، 4 و 1 درصد از اهداکنندگان سراسر جهان است.
به علاوه 51 درصد از افراد ثروتمندی که به امور خیریه کمک میکنند، ترجیح میدهند تا به صورت آنلاین پول اهدا کنند. بنابراین جای تعجب نیست که 67 درصد از سازمانهای غیرانتفاعی در سراسر جهان، کمکهای خیریه آنلاین را میپذیرند. (Nonprofits Source)
31. به ازای هر هزار ایمیل ارسالی برای جمعآوری کمک مالی، سازمانهای غیرانتفاعی به طور متوسط 42 دلار دریافت میکنند.
بازاریابی ایمیلی (Email marketing) یکی از راههای تماس مؤسسات خیریه و غیرانتفاعی با اهداکنندگان است. جدیدترین آمار غیرانتفاعی نشان میدهد که مؤسسات غیرانتفاعی کوچک با کمتر از از 100 هزار مشترک به طور متوسط 71 دلار به ازای هر هزار ایملی ارسالی دریافت میکنند.
در عین حال سازمانهای غیرانتفاعی متوسط و بزرگ با 100 تا 500 هزار مشترک و بیش از آن، درآمد کمتری را تولید میکنند. میانگین کمکهای دریافتی آنها به ازای هر هزار ایمیل ارسالی به ترتیب 36 و 32 دلار است. (Nonprofits Source)
32. سهشنبه نیکوکاری (GivingTuesday) همچنان یک رویداد محبوب جهانی - چه در زمینه آفلاین و چه آنلاین - است.
آمارها نشان میدهد که در سال 2019، 511 میلیون دلار کمک آنلاین و 1.46 میلیارد دلار کمک آفلاین در رویداد «سهشنبه نیکوکاری» جمعآوری شد. در همان سال بیش از 400 کمپین اجتماعی در 60 کشور دنیا به اجرا درآمد.
سهشنبه بخش خصوصاً در آمریکا محبوبیت دارد، جایی که تعداد کمپینهای اجتماعی 57 درصد افزایش یافته است. در سال 2018، 127 کمپین در این کشور به اجرا درآمد، در حالی که این تعداد در سال 2019 از 200 کمپین فراتر رفت. (GivingTuesday)
33. فیسبوک، برترین رسانه اجتماعی برای ترغیب کمکهای خیریه است.
حدود 56 درصد از اهداکنندگان سراسر جهان اعلام کردند که فیسبوک آنها را به اهدای پول ترغیب کرده است. در واقع، آمار مربوط به کمکهای خیریه نشان میدهد که حدود 18 درصد اهداکنندگان جهانی از «ابزارهای جمعآوری کمک فیسبوک» برای اهدای پول استفاده کردهاند. اینستاگرام و توییتر نیز به ترتیب منبع الهامبخش 20 و 13 درصد از افراد برای کمک مالی بوده است.
رسانههای اجتماعی دیگر نفوذ و تأثیرگذاری بسیار کمتری داشتهاند: یوتیوب (6 درصد)، لینکدین (4 درصد)، واتساپ (2 درصد) و پینترست (0.3 درصد). (Giving USA)
کمکهای خیریه در آمریکا برحسب ویژگیهای جمعیتی
34. نسل هزاره (Millennials) در 11 درصد از کل کمکهای مالی در آمریکا مشارکت دارند.
حدود 40 درصد از اعضای این نسل در یک یا چند برنامه کمکهای ماهانه مشارکت دارند. طبق آخرین آمار خیریه، تقریباً نیمی از آنها (46 درصد) از طریق پلتفرمهای تأمین سرمایه جمعی (Crowdfunding) کمکهای خود را انجام میدهند. 84 درصد از هزارهها مدعی هستند که به امور خیریه کمک میکنند.
آنها معمولاً به طور متوسط به 3.3 سازمان خیریه کمک میکنند و میانگین کمکهای مالیشان به امور خیریه برابر 481 دلار است. تقریباً نیمی از هزارهها (47 درصد) از طریق درگاه وبسایتها پول اهدا میکنند که نشاندهنده تغییر رویکرد تدریجی به سمت کمکهای آنلاین است. (Nonprofits Source)
35. تقریباً 50 درصد از آمریکاییهای نسل ایکس (Gen X) در برنامههای کمک ماهانه مشارکت دارند.
در مجموع 49 درصد از افراد این نسل از طریق چنین برنامههایی پول اهدا میکنند، در حالی که 31 درصد هدایای ادای احترام را تقدیم میکنند. آمارهای خیریه نشان میدهد که 45 درصد از افراد نسل ایکس کمکهای خود را از طریق کمپینهای تأمین سرمایه جمعی انجام میدهند، در حالی که 19 درصد از طریق فیسبوک کمک مالی میکنند. آمریکاییهای نسل ایکس غالباً از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند و بنابراین شبکههای اجتماعی، محرک 59 درصد از آنها برای کمکرسانی است. (Nonprofits Source)
36. 72 درصد از بیبیبومرها (Baby Boomers) در آمریکا به امور خیریه کمک مالی میکنند.
در مورد ارقام کمکهای مالی، نسل بیبیبومر از سایر نسلهای سنی در آمریکا به جز «نسل خاموش» پیشی گرفته است. میانگین کمکهای سالانه بیبیبومرها 1,212 دلار است.
طبق آمار کمکهای خیریه برحسب گروه سنی، این افراد به حدود 4.5 سازمان کمک مالی میکند. حدود 49 درصد از اعضای این نسل از طریق طرحهای کمک ماهانه اقدام به اهدای مبالغ میکنند، در حالی که 35 درصد کمکهای خود را از طریق تأمین سرمایه جمعی انجام میدهند.
حدود 21 درصد بیبیبومرها از ابزارهای فیسبوک برای اهدای پول به امور خیریه بهره میگیرند و 58 درصد از آنها در رویدادها و مراسم جمعآوری مشارکت میکنند. (Nonprofits Source)
37. آمارهای مربوط به جمعیتشناختی کمکهای خیریه نشان میدهد که آمریکاییهای نسل خاموش بیش از هر نسل دیگری به امور خیریه کمک میکنند.
حدود 30 درصد از آمریکاییهای بالای 75 سال در سال گذشته به صورت آنلاین پول اهدا کردند. به علاوه روند کمکهای خیریه نشان میدهد که اعضای این نسل به طور متوسط 25 درصد بیشتر از بقیه کمک میکنند.
کمکهای مالی از جانب نسل خاموش، 26 درصد از کل کمکها را تشکیل میدهد. آمریکاییهای نسل خاموش همچنین تمایل دارند سالانه پول بیشتری (1,365 دلار) را وقف خیریههای بیشتر (6.2 سازمان) کنند. (Nonprofits Source)
38. از زمان شیوع کووید 19، هزارهها بیشترین کمک را انجام دادهاند.
از زمان شیوع همهگیری کووید، تقریباً از بین هر 4 نفر عضو نسل هزاره، 3 نفر به خانواده، دوستان یا یک مؤسسه غیرانتفاعی کمک مالی کردهاند.
پس از آن نسل Z و X قرار دارند که به ترتیب 66 و 63 از اعضای آنها ادعای کمکرسانی کردهاند. 54 درصد از بیبیبومرها نیز میگویند که از زمان آغاز همهگیری کووید حداقل یک بار کمک مالی کردهاند. (CNBC)
39. زنان ترجیح میدهند کمکهای مالی آنلاین را با استفاده از کارتهای اعتباری و نقدی انجام دهند.
کمکهای خیریه آنلاین از طریق کارتهای اعتباری و نقدی، محبوبترین گزینه انتخابی در بین زنان (54 درصد) است. به ترتیب 11، 11 و 10 درصد از اهداکنندگان زن ترجیح میدهند تا کمکهای خود را از طریق پست مستقیم، انتقال بانکی و پول نقدی انجام دهند.
طبق گزارش Giving USA، رسانههای اجتماعی الهامبخش اغلب زنان (32 درصد) برای اهدای پول به انگیزههای مختلف است. حدود 45 درصد از اهداکنندگان زن در طرحهای کمک ماهانه ثبت نام کردهاند و 59 درصد از آنها نیز در رویدادها و مراسم جمعآوری کمک مالی مشارکت میکنند.(Giving USA)
40. ایمیل، محرک اغلب مردان برای کمک مالی است.
مردان نیز همچون زمان ترجیح میدهند کمکهای خود را به صورت آنلاین از طریق کارتهای نقدی یا اعتباریانجام دهند (52 درصد). پول نقد، حوالی بانکی و پست مستقیم به ترتیب برای 12، 10 و 10 درصد از اهداکنندگان مرد جذابیت دارد. همچنین 30 درصد از مردان اعلام کردند که ایمیل مهمترین ابزاری است که آنها را به کمک به امور خیریه ترغیب میکند.
رسانههای اجتماعی، وبسایتها و پست مستقیم نیز به ترتیب 25، 19 و 13 درصد از مشارکتکنندگان را ترغیب به کمک کرده است. آمار جمعآوری کمکهای آنلاین نشان میدهد که حدود 46 درصد از اهداکنندگان مرد در یک طرح کمکهای ماهانه ثبت نام کردهاند و 50 درصد نیز در رویدادهای جمعآوری کمک مالی شرکت میکنند. (Giving USA)
41. اهداکنندگان مسیحی بیش از بوداییها و هندوها در طرح کمکهای ماهانه مشارکت میکنند.
کمکهای خیریه به تفکیک فرقههای مختلف نشان میدهد که حدود 45 درصد از مسیحیان در طرح اهدای کمکهای ماهانه ثبت نام کردهاند. در مقابل تنها 39 درصد از بوداییها و 36 درصد از هندوها در چنین طرحهایی مشارکت میکنند. رویدادهای جمعآوری کمک مالی حدود 62 درصد از اهداکنندگان مسیحی را جذب خود کرده، در حالی که چنین رویدادهایی در بین بوداییها (29 درصد) و هندوها (36 درصد) جذابیت ندارد. در مورد رایجترین روشهای کمک مالی نیز بوداییها روش انتقال بانکی، مسیحیان روش پست مستقیم و هندوها نیز روش پول نقدی را ترجیح میدهند.
در خصوص اهداکنندگان یهودی و مسلمان نیز به ترتیب 50 و 45 درصد از آنها در برنامههای کمک ماهانه مشارکت دارند. مشارکتکنندگان از هر دو مذهب (53 و 35 درصد) ترجیح میدهند کمکهای آنلاین را از طریق کارتهای اعتباری و نقدی انجام دهند. تقریباً نیمی از اهداکنندگان این گروههای مذهبی (50 و 52 درصد) در رویدادهای جمعآوری کمک مالی شرکت میکنند.(Giving USA)
در پایان باید گفت ...
روند کمکهای خیریه به آرامی در حال تغییر است. در حالی که اشخاص مستقل همچنان مهمترین اهداکنندگان هستند، انگیزههای کمک و روشهای کمکرسانی تغییر کرده است.
مذهب کماکان انگیزه شماره یک برای اهدای کمکهاست، اما مسائل محیط زیست و حقوق بشر نیز رشد چشمگیری داشتهاند.
آخرین آمار کمکهای خیریه نشان میدهد شمار بیشتری از اهداکنندگان به کمکهای آنلاین روی آوردهاند. به علاوه، رسانههای اجتماعی و به ویژه فیسبوک به عنوان روشهایی فوقالعاده برای تماس با اهداکنندگان جدید و جمعآوری پول بیشتر ظاهر شدهاند.
منبع : وبسایت balancingeverything
ارسال نظر