شرکتها با ترکیبی از انگیزههای نوعدوستی و منافع شخصی، کمکهای خیریه به مؤسسات غیرانتفاعی را انجام میدهند. اغلب شرکتها تمایل دارند از سازمانهایی که در محدوده جغرافیایی تحت فعالیت آنها مشغول بهبود کیفیت زندگی مردم هستند، حمایت کنند.
آمار کمکهای شرکتها به مؤسسات خیریه
- کمکهای شرکتها در سال 2017 به 20.77 میلیارد دلار افزایش یافت که 8 درصد بیشتر از سال 2016 است.
- کمکهای شرکتها در زمینهی امدادرسانی برای بلایای طبیعی 405 میلیون دلار افزایش یافت.
- 79 درصد از شرکتها افزایش نرخ مشارکت اهداکنندگان را گزارش دادند و 73 درصد از آنها کمکهای بیشتری جمعآوری کردند.
- سالانه تقریباً 5 میلیارد دلار از طریق کمکهای محل کار جمعآوری میشود.
- بیش از 49 درصد از مؤسسات خیریه، کمکهای محل کار را بهعنوان یک استراتژی رشد برای سازمان خود معرفی کردند.
برای مطالعه:
- 90 درصد اعلام کردند مشارکت با سازمانهای خیریه معروف و پرآوازه، برند آنها را تقویت میکند و 89 درصد معتقد بودند که مشارکت، توانایی آنها برای بهبود جامعه را افزایش میدهد.
- 80 درصد از مؤسسههای خیریه در «Snapshot 2014» اعلام کردند در ایجاد همکاریهای شرکتی قوی و ارائهی استراتژیهای کمک در محل کار با وجود کارکنان و منابع محدود مشکل دارند.
- 73 درصد از شرکتها ترجیح میدهند با تعداد کمتری، مشارکتهای عمیق برقرار کنند.
- از هر 10 شرکت، 9 تای آنها برنامه همانندسازی هدایا (matching gift program) را اجرا کردند.
- سالانه تقریباً 2-3 میلیارد دلار از طریق برنامههای همانندسازی هدایا به امور خیریه اهدا میشود.
- همانندسازی کمکهای کارکنان توسط شرکتها، 12 درصد از کل کمکهای نقدی شرکت را تشکیل میداد.
- تقریباً 60 درصد از شرکتها به کارکنان خود مرخصی با حقوق ارائه میدهند تا (در امور خیریه) داوطلب شوند و 21 درصد دیگر نیز قصد دارند در دو سال آینده چنین امکانی را اختصاص دهند.
- به طور متوسط 30 درصد از کارکنان داوطلب میشوند.
- افرادی که داوطلب شدهاند، اعلام میکنند که از نظر عاطفی، ذهنی و جسمی احساس بهتری دارند.
- 50 درصد از داوطلبگی کارکنان، حداقل مقداری است که در یک چهارم بالا قرار میگیرد.
- در تحلیل بیش از 30 هزار فعالیت داوطلبانه انفرادی، داوطلبان مبتنی بر مهارتها حدود 125.7 درصد عملکرد بهتری نسبت به داوطلبان سنتی داشتند.
- 92 درصد از مدیران منابع انسانی شرکت که تحت نظرسنجی قرار گرفتند، عقیده دارند که کمک کردن به یک سازمان خیریه از جنبه مهارتها تخصصهای تجاری میتواند راهی مؤثر برای بهبود مجموعه مهارتهای رهبری و حرفهای کارکنان باشد.
- 86 درصد معتقدند که کارکنان از آنها توقع دارند تا فرصتهایی را برای مشارکت در جامعه فراهم کنند و 87 درصد معقتدند که کارکنان از آنها انتظار دارند تا از اهداف و مسائلی که برای آن کارکنان مهم است، حمایت کنند.
برای مطالعه:
برترین خیریههای جهان که به نیازمندان کمک مالی اعطاء میکنند
- 82 درصد از پاسخدهندگان به نظرسنجی میگویند که کارکنان خواهان ایجاد فرصت برای داوطلب شدن با همتایان خود در یک رویداد تحت حمایت شرکت هستند.
- 88 درصد معتقدند که برنامههای کارآمد ایجاد مشارکت کارکنان به جذب و حفظ این کارکنان کمک میکند.
- 77 درصد از پاسخدهندگان معتقدند که ارائه فرصتهای مشارکت کارکنان یک استراتژی مهم برای جذب نیروهای نسل هزاره (millennials) است.
- از هر 10 شرکت، 7 تای آنها به مؤسسات و افراد خارج از کشور کمک کردهاند.
- میانگین نرخ مشارکت کارکنان در برنامههای همانندسازی هدایا 9 درصد است.
- اشاره به همانندسازی هدایا در درخواستهای جمعآوری کمک مالی منجر به افزایش 71 درصدی «نرخ واکنش» (response rate) و افزایش 51 درصدی میانگین مبلغ کمک مالی میشود (و این قبل از دریافت وجوه همانندسازی هدایاست).
- 84 درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که در صورت ارائه یک برنامه همانندسازی احتمال بیشتری میرود تا کمک کنند.
- 12.3 درصد از کل کمکهای نقدی شرکتها از طریق برنامههای شرکتی همانندسازی هدایا انجام میشود.
- بیشترین درصد کمکهای همانندسازی هدایا از کل هدایای نقدی متعلق به شرکتهای فناوری (17.3 درصد) است.
- 29 درصد از کمکهای شرکتی با اهداف و انگیزههای مرتبط با آموزش صورت گرفت.
- 25 درصد از کمکهای شرکتی به برنامههای خدمات بهداشتی و اجتماعی اختصاص یافت.
- 15 درصد از کمکهای شرکتی به برنامههای توسعه اجتماعی و اقتصادی اختصاص یافت.
- والمارت (Walmart) با کمکهای نقدی به ارزش 311.6 میلیون دلار پیشتاز شرکتهاست.
- 85 درصد از شرکتها در آمریکا دارای یک برنامه کمکهای شرکتی رسمی و داخلی هستند و در مقابل تنها 45 درصد دارای یک برنامه رسمی و بینالمللی میباشند.
- 78 درصد از آمریکاییها خواستار رسیدگی شرکتها به مسائل عدالت اجتماعی هستند.
- 88 درصد از اعضای نسل هزاره وقتی فرصتهایی برای ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه و محیط خود پیدا کنند، از شغل خود رضایت بیشتری دارند.
- شرکتهای مصرفکنندهی هدفمحور، طی پنج سال به نرخ رشد مرکب سالانه 9.85 درصد دست پیدا کردند، در حالی که این نرخ برای کل بخش مصرفکننده S&P 500 تنها 2.4 درصد بود.
- کارکنانی که در برنامههای کمکرسانی شرکتی مشارکت میکنند، 75 درصد ماندگاری طولانیتری در شرکت خود دارند.
منبع: وبسایت (nonprofitssource)
ارسال نظر