در تقویم شمسی 14 اسفند ماه روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است. بسیاری از افراد روز نیکوکاری را برای کمک به دیگران انتخاب میکنند. بسیاری از خیریهها و موسسات نیکوکاری به دنبال آن هستند تا کمکهای مردم در 14 اسفند را جذب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با آخرین راهکارهای دقیقه نودی برای جذب این کمکها آشنا بشوید چرا که به قول این کپشنهای اینستاگرامی: «ما آدمهای دقیقه نودیم»!
بهتر است که برای روز احسان و نیکوکاری از چند ماه قبل برنامه ریزی کنید. با این حال، سازمانهای غیرانتفاعی که میخواهند کمکها را در این روز جذب کنند، اما برنامهای برای این کار ایجاد نکردهاند، نباید امید خود را از دست بدهند. در اینجا چند نکته و ایده وجود دارد که به شما کمک میکند تا در آخرین دقایق هفته نیکوکاری کمکهای دریافتی خود را افزایش دهید.
هدف واقعبینانه
1) یک هدف واقع بینانه تعیین کنید. کیتلین مرداک، مشاور، که رهبری شرکت Giving Tuesday را بر عهده دارد، میگوید، با دانستن اینکه سازمان شما در حال رقابت با زمان است، مهم است که یک هدف دست یافتنی تعیین کنید تا رای دهندگان شما شما را در همان روز موفق ببینند.
همچنین اگر علاقهمند هستید تا اطلاعات بیشتری از سهشنبه بخشش بهدست آورید میتوانید سری به مقاله گزارش آماری از "سهشنبه بخشش" برای موسسات خیریه بزنید.
روز نیکوکاری چه روزی است؟
2) توضیح دهید که روز نیکوکاری چه روزی است. با وجود تبلیغات گسترده همچنان ممکن است که افرادی با هفته احسان و نیکوکاری آشنایی نداشته باشند؛ سعی کنید تا ایمیلهایی با لینک به شبکههای اجتماعی خیریه خود به افراد ارسال کنید، چرا که این ایمیل هم باعث آشنایی افراد مختلف با روز احسان شده هم به سایرینی که ممکن است به علت مشغله کاری این روز را فراموش کنند؛ آن را یادآوری میکند.
داستان بخشش را تعریف کنید.
3) جذاب ترین داستان ها را برای گفتن انتخاب کنید. راب وو، مدیر اجرایی سایت تامین مالی جمعی غیرانتفاعی CauseVox، میگوید قانعکنندهترین داستانهای تأثیر غیرانتفاعی خود را در سال گذشته پیدا کنید و برای به اشتراک گذاشتن آنها در روز بزرگ آماده شوید. او یک رویکرد 80-20 را پیشنهاد میکند، که در آن 20 درصد پیامهای شما بیشتر دارای یک فراخوان برای اقدام هستند و 80 درصد محتوا شامل پستهای آموزشی، الهامبخش و سرگرمکننده درباره موضوعاتی است که گروه شما به آن میپردازد. هنگامی که حامیان با آن داستان ها آشنا شوند، به احتمال زیاد به فراخوان اقدام شما پاسخ خواهند داد.
هشتگ خود را داشته باشید.
4) یک هشتگ منحصربهفرد برای خیریه خود ایجاد کنید و همین حالا شروع به انتشار کنید. ممکن است در این مرحله برای دریافت چیزی از طریق نامه خیلی دیر شده باشد، بنابراین روی پستهای اینستاگرام و سایر رسانههای اجتماعی تمرکز کنید. از ایمیلها، بهروزرسانیهای وضعیت و توییتها و همچنین صفحه اینستاگرام خود؛ برای اطلاعرسانی به دنبالکنندگان از برنامههای خود در چند هفته آینده در هفته نیکوکاری استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم که مطمئن شوید که در تمام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود و همچنین تمام ایمیلهایی که ارسال میکنید از هشتگ یکسانی استفاده میکنید. برای مثال اطلس خیر ایران در تمام شبکههای اجتماعی با هشتگ #خیر_ایران فعالیت میکند.
برنامه روزانه 14 اسفند را بنویسید.
5) برنامه روزانهای را برای سازماندهی هفته احسان و نیکوکاری انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چه کسی در 14 اسفند پیام بنویسد، تایید کند و پیام بفرستد، همچنین چه کسی مسئول هر پلتفرم خواهد بود و چه کسی افراد را در مورد پیشرفت به سمت هدف بهروزرسانی میکند. ما پیشنهاد میکنیم که حداقل یک پیام در صبح ارسال کنید و سؤال کنید و سپس، احتمالاً روز بعد، به مردم اطلاع دهید که عملکرد شما در آن روز چطور بوده است.
همکاری با رقیبان
6) رقیبان گاهی میتوانند تبدیل به همکار شوند. بسیاری از ما زمانی که در موقعیت رقابتی هستیم، هرگز به همکاری با رقبای خود نمیکنیم اما گاهی کوتاه آمدن در مقابل رقیب میتواند برای هر کدام از طرفین سودمند باشد. در زمینه خیرخواهی نیز این اتفاق برای جذب منابع مالی بسیار اثربخش خواهد بود. از خیریههای مختلف بخواهید تا در شبکههای اجتماعی مختلف و یا مراسمهای هفته نیکوکاری با شما تبادل و همکاری داشته باشند، در این صورت هم افراد جدیدی باخیریه شما آشنا خواهند شد هم میتوانید با افزایش بازدیدکنندگان، مقدار کمکهای دریافتی را افزایش دهید.
بهروز باشید.
7) درگاه بانکی فعال داشته باشید. همانطور که ممکن است شما در برنامهریزی برای جذب کمکها دقیقه نودی باشید، برخی از نیکوکاران نیز برای کمک به دیگران دقیقه نودی هستند. درگاه بانکی سریعترین و راحتترین راه برای ارسال کمک و اهدا به خیریهها است. بهتر است تا سایت شما دارای درگاه بانکی برای جذب کمک مالی باشد و یا از طریق اپلیکیشنهای مختلف امکان کمک به موسسهتان وجود داشته باشد.
حرف آخر
فقط شروع کن. اگر تصمیم به انجام آن دارید، میتوانید چیزی را در عرض چند روز راهاندازی کنید. تصمیم بگیرید که قرار است منابع دریافتی کمکهای خود را افزایش دهید و سپس با رعایت این 7 نکته طلایی اقدام کنید. چنانچه شما نیز تجربه مشابه و یا راهکار پیشنهادی دارید برای ما در نظرات بنویسید.
بیشتر بخوانید:
18 آمار مربوط به بخششهای پایان سال (با واقعیتهایی حیرتانگیز)
ارسال نظر