شبکه‌های اجتماعی در دهه گذشته به سرعت در حال رشد و گسترش بوده‌اند و این رشد باعث شده تا این شبکه‌ها به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در جامعه تبدیل شوند. این شبکه‌ها به خیریه‌ها امکانات بسیاری از جمله گسترش آگاهی‌های عمومی، جمع‌آوری کمک‌های مالی و ارتباط با حامیان را می‌دهند. 

در این مقاله به بررسی اهمیت حضور خیریه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای موثر برای بهره‌گیری از این شبکه‌ها می‌پردازیم. همچنین لازم به ذکر است که بخشی از این مطلب، ترجمه‌ای از مقاله «راهنمای تقویت استراتژی شبکه های اجتماعی خیریه شما» است و به همین دلیل بیشتر نمونه‌های شبکه‌های اجتماعی ذکر شده شامل نمونه‌های بین‌المللی است اما شما می‌توانید از نکات بیان شده در پیام‌رسان‌های داخلی نیز بهره ببرید.

نگاه آماری کوتاه

بر اساس یک تحقیق، 62 درصد خیریه‌ها در سال 2020 از شبکه‌های اجتماعی برای جذب حمایت استفاده کرده‌اند.
بر اساس پژوهشی که در سال 2018 توسط شرکت Nonprofit Tech for Good انجام شده است، 96 درصد خیریه‌ها در آمریکا از حداقل یک شبکه اجتماعی برای ارتباط با جامعه استفاده کرده‌اند.

بر اساس یک بررسی که در سال 2019 توسط شرکت GlobalWebIndex انجام شده است، 54 درصد افراد در سنین 16 تا 64 سال در سراسر جهان، هر روز حداقل یکبار از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

بر اساس پژوهشی که در سال 2020 توسط شرکت Sprout Social انجام شده است، 91 درصد مردم در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با برندها، خدمات و محصولات استفاده می‌کنند.

این آمارها نشان می‌دهند که شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند در جذب حمایت برای خیریه‌ها عمل کرده و در ارتباط با جامعه و حامیان خیریه‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

اهمیت حضور خیریه‌ها در شبکه‌های اجتماعی:

گسترش آگاهی‌های عمومی:

 با حضور خیریه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، این سازمان‌ها می‌توانند آگاهی‌های عمومی را درباره اهداف و فعالیت‌های خود ارتقا دهند. آنها می‌توانند تصاویر و ویدئوهایی از کمک‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند تا به دیگران نشان دهند که چگونه می‌توانند به آنها کمک کنند.

جمع‌آوری کمک‌های مالی:

 شبکه‌های اجتماعی به خیریه‌ها این امکان را می‌دهند تا با ارائه اطلاعات در مورد اهداف خود، افرادی را که مایل به کمک مالی هستند، جذب کنند. همچنین، این شبکه‌ها به خیریه‌ها امکان می‌دهند تا مشکلات مالی خود را به صورت آنلاین حل کنند و از روش‌های جدید جمع‌آوری کمک‌های مالی استفاده کنند.

ارتباط با حامیان:

با حضور در شبکه‌های اجتماعی، خیریه‌ها می‌توانند ارتباطات قوی‌تری با حامیان خود برقرار کنند. این شبکه‌ها به خیریه‌ها امکان می‌دهند تا با حامیان خود در ارتباط باشند و آنها را در جریان فعالیت‌های خود قرار دهند. خیریه‌ها می‌توانند نظرات و ایده‌های حامیان خود را دریافت کنند و از آنها بهره‌مند شوند تا فعالیت‌های خود را بهبود بخشند.

راهکارهای موثر برای بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی:

ایجاد حضور فعال:

 برای بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، خیریه‌ها باید حضور فعال در این شبکه‌ها داشته باشند. آنها باید منظماً محتوای مرتبط و جذابی را منتشر کنند تا جامعه به فعالیت‌های خود توجه کند.

استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

خیریه‌ها می‌توانند از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند تا به طور مستقیم با جامعه در ارتباط باشند و نشان دهند که چگونه می‌توانند به آنها کمک کنند.

استفاده از فیلم و تصاویر:

استفاده از فیلم و تصاویر می‌تواند برای خیریه‌ها بسیار مؤثر باشد. آنها می‌توانند تصاویری از فعالیت‌های خود منتشر کنند تا به دیگران نشان دهند که چگونه می‌توانند به آنها کمک کنند.

ارتباط با حامیان:

 خیریه‌ها باید با حامیان خود در ارتباط باشند و نظرات و ایده‌های آنها را دریافت کنند. تا بتوانند فعالیت‌های خود را بهبود بخشند و به بهترین نحو ممکن از پشتیبانی آنها بهره‌برداری کنند.

استفاده از هشتگ:

خیریه‌ها می‌توانند با استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی، به راحتی جستجوهای کاربران را برای پیدا کردن فعالیت‌های خود فراهم کنند.

استفاده از ویدئوهای زنده:

 استفاده از ویدئوهای زنده می‌تواند برای خیریه‌ها بسیار مؤثر باشد. آنها می‌توانند ویدئوهای زنده را از فعالیت‌های خود پخش کنند و با جامعه در ارتباط باشند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف:

 خیریه‌ها باید از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنند تا به گروه‌ها و اقشار مختلف دسترسی داشته باشند و با حامیان جدیدی در ارتباط باشند.

در نهایت، با حضور در شبکه‌های اجتماعی، خیریه‌ها می‌توانند به بهترین نحو ممکن با جامعه در ارتباط باشند و ارتباطات قوی‌تری با حامیان خود برقرار کنند. این شبکه‌ها به خیریه‌ها امکان می‌دهند تا نظرات و ایده‌های حامیان خود را دریافت کنند و فعالیت‌های خود را بهبود بخشند.

از آنجایی که دیجیتالی شدن بدون شک بر نحوه پردازش اطلاعات تاثیر گذاشته است، سازمان‌های غیرانتفاعی مؤسسات خیریه باید در شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود حضور داشته باشند.

مطابق با گزارش جهانی رسانه بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند. فهرست جهانی وب  نشان می‌دهد که کاربر متوسط تقریباً دو ساعت در روز را صرف Scroll (چرخیدن در فضای مجازی) می‌کند. با استفاده از این آمار به عنوان یک شاخص، یک فرصت عالی برای مؤسسه خیریه خود را تبلیغ کنید. به همین دلیل است که نکات مهمی را برای کمک به حضور مؤسسه خیریه شما در شبکه‌های اجتماعی گردآوری کردیم.

خیریه‌ها چگونه می توانند در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند؟

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند با فراهم کردن فرصتی برای جذب مخاطبان جدید و به اشتراک گذاشتن تأثیرات کارشان، مؤسسات خیریه را در دستیابی به اهداف جمع‌آوری سرمایه حمایت کنند. از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی و جمع‌آوری کمک‌های خیریه می‌توانند دست به دست هم بدهند، شما باید اجرای یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی خیریه جذاب را برای کمک به درو کردن پاداش‌هایی که سزاوار آن سود نیستید، در اولویت قرار دهید!

چرا خیریه‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند؟

ارزش های خود را ترویج دهید.

به عنوان یک مؤسسه خیریه، باید تلاش کنید تا منحصر به فرد باشید و اخلاق خود را به وضوح ترسیم کنید. رسانه های اجتماعی یک رسانه عالی برای نمایش این موضوع هستند. با اطمینان ارزش ها و ماموریت های غیرانتفاعی خود را با دنبال کنندگان جدید به اشتراک بگذارید و به ابتکارات و کمپین های جدیدی که سازماندهی می کنید افتخار کنید. برجسته کردن این اطلاعات مهم، ارتباط با مردم را آسان‌تر می‌کند، که به نقطه بعدی ما منجر می‌شود…

روابط اهداکنندگان بهتری ایجاد کنید.

جمع آوری کمک های مالی خوب همه چیز در مورد روابط است و رسانه های اجتماعی ابزار عالی برای ایجاد آنها هستند. یک فرآیند دوطرفه، نه تنها به مردم این فرصت را می‌دهد که شما را بشناسند، بلکه به شما این فرصت را می‌دهد که افراد خود را بشناسید - و از این یادگیری برای بهبود سفرهای اهداکنندگان در داخل و خارج از اینترنت استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که با ایجاد کانال ها و گروه هایی که افراد می توانند با منابع شما ارتباط برقرار کنند و آنها را به اشتراک بگذارند، ارتباطات خود را افزایش دهید. چنین تعاملی همچنین احتمال تماس با افرادی مانند داوطلبان، سخنرانان و حامیان خیریه شما را افزایش می دهد.

تاثیر خود را برجسته کنید

رسانه های اجتماعی یک بستر عالی برای به اشتراک گذاشتن دستاوردهای شما با ارتباطات و دنبال کنندگان است. مهمتر از آن، می‌توانید کمک‌کنندگان خود را از ارزشی که کمک‌هایشان کرده‌اند، آگاه کنید و توانایی مشاهده پیشرفت‌های ملموس را برای خود داشته باشید. به اشتراک گذاری دستاوردها و قدردانی هایی مانند این سیگنال اعتماد قوی را ارائه می دهد که احتمال بیشتری برای جلب حمایت بیشتر برای کمپین های آینده دارد.

الهام بخش کنش اجتماعی

همه ما می خواهیم دنیا را تغییر دهیم و رسانه های اجتماعی می توانند به افزایش آگاهی عمومی و الهام بخشیدن به اقدامات کمک کنند. این یک پلتفرم پویا است، بنابراین از «گیر کردن» نترسید و از آن برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها، داده‌ها و مقالات درباره کارتان و زمینه‌ای که آن را احاطه کرده است استفاده کنید.  

افزایش جذب سرمایه دیجیتال

در روزهای اولیه، بین رسانه های اجتماعی و جمع آوری کمک های خیریه کمی گسست وجود داشت. دیگر نه. از آنجایی که پلتفرم ها بازار غیرانتفاعی خود را پذیرفته اند، می توانید از رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به وب سایت خود، اجرای کمپین ها و حتی پردازش کمک های مالی مستقیم استفاده کنید.

محتوای خیریه‌ها در شبکه‌های اجتماعی چگونه باید باشد؟

اکنون که درک بهتری از نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی خیریه داریم ، می توانیم آنچه را که باید به دنبال پست کردن در پلتفرم های خود باشید، بررسی کنیم. به طور کلی، شما می خواهید ارزش های خود را برجسته کنید، تأثیر کار شما بر دیگران و اینکه چگونه کسانی که پست های شما را می خوانند می توانند درگیر شوند. به زبان ساده، پست های شما باید سازمان شما را منعکس کند.

کمپین های کمک مالی و جمع آوری کمک های مالی

جمع آوری کمک های مالی پست های رسانه های اجتماعی احتمالاً یک ویژگی برجسته در سراسر سیستم عامل شما خواهد بود. اینجاست که شما پست‌هایی را به اشتراک می‌گذارید که اطلاعاتی مانند هدف هدف شما، چه کسی/کجا سود می‌برد و چه چیزی برای موفقیت هدف پیشنهادی لازم است (به طور کلی با تعیین هدف اهدا) به اشتراک می‌گذارد. صرف نظر از اینکه کدام پلتفرم(های) را انتخاب می کنید، آنها به شما این امکان را می دهند که پیوندهایی را به صفحه اهدای وب سایت خود به اشتراک بگذارید یا بهتر است مستقیماً از خود پست مربوطه کمک مالی کنید. تنها به همین دلیل، رسانه های اجتماعی خیریه برای هر غیر انتفاعی ضروری است.

ترویج داستان های موفقیت

محتوایی که داستان‌های موفقیت واقعی را به اشتراک می‌گذارد که افراد واقعی را تحت تأثیر قرار داده است، تمایل دارد که با اهداکنندگان بالقوه مطابقت داشته باشد. این می تواند شامل موضوعاتی از جمله رسیدن به هدف کمک مالی برای یک کمپین، سازماندهی یک رویداد موفق، یا به اشتراک گذاشتن یک مطالعه موردی در مورد اینکه چگونه خیریه شما به طور ملموس زندگی یک فرد را بهبود بخشیده است.

هر چیزی که برای پست کردن انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که ارزش‌هایی را که برای شما عزیز است نشان می‌دهد. خوشبختانه، با توجه به تعداد پلتفرم های رسانه های اجتماعی موجود، می توانید به راحتی داستان های موفقیت خود را از طریق متن، تصاویر و ویدئو به تصویر بکشید. در ادامه بیشتر در این مورد…

رویدادهای آینده

در طول سال، بدون شک برای میزبانی تعدادی از رویدادهای هیجان انگیز برنامه ریزی خواهید کرد. چرا از رسانه های اجتماعی برای فریاد زدن در مورد آنها و انتشار این خبر استفاده نمی کنید؟ پست هایی را آپلود کنید که تمام اطلاعات کلیدی مانند علت آن و زمان بندی را ارائه می دهد. مهمتر از همه، یک عملکرد "بررسی" ارائه دهید که به دنبال کنندگان شما امکان می دهد قبل از رویداد حضور خود را تایید کنند.

به یاد داشته باشید، هرچه بیشتر رویدادهای خارق‌العاده‌ای را که سازماندهی می‌کنید به اشتراک بگذارید - همراه با پول جمع‌آوری شده - احتمال اینکه مردم درگیر شوند و از شما حمایت کنند بیشتر است.

اخبار و مشاوره

هر چیزی که پست می کنید نباید مستقیماً به خیریه شما مربوط باشد. اگر با دلایل خاصی مانند سلامت روان درگیر هستید، ارسال اخبار پیرامون این موضوع ایده خوبی است. شما همچنین می توانید بینش و توصیه های خود را در مورد موضوع در قالب هایی مانند وبلاگ و اینفوگرافیک ارائه دهید. به اشتراک گذاری محتوای مرتبط از سایر سازمان ها نیز می تواند موثر باشد زیرا به طور بالقوه منجر به همکاری برای پروژه های آینده می شود.

اگرچه این لزوماً مستقیماً به نفع سازمان شما نخواهد بود، به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با منافع دنبال کنندگان مطابقت دارد. این همچنین آنها را تشویق می کند تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند که می تواند منجر به جذب فالوورهای جدید در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما شود!

خیریه خود را انسانی کنید

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که از آن لذت ببرید! به عنوان یک موسسه خیریه، مهم است که چهره سازمان خود را نشان دهید. بهتر است، با انداختن موهای خود و ارائه بینشی نسبت به محیط اداری خود، چندین چهره را نشان دهید. بیایید صادق باشیم، چه کسی دوست ندارد یک سگ اداری را ببیند؟ انسانی کردن موسسه خیریه شما، تعادل مناسبی را با موضوع جدی‌تر تضمین می‌کند و حس شخصی را ارائه می‌دهد که احتمالاً دنبال‌کنندگان شما از آن استقبال می‌کنند.

کدام شبکه اجتماعی برای خیریه‌ها بهتر است؟

با معرفی مداوم پلتفرم های رسانه های اجتماعی جدید، هر سال این لیست طولانی تر می شود. با این حال، به جای اینکه خودتان را بیش از حد لاغر کنید، ترفند این است که یک یا دو مورد را انتخاب کنید و آنها را به خوبی انجام دهید. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در اینجا خلاصه ای از چندین پلتفرم سرفصل و ویژگی های خیریه آنها آورده شده است.

فیس بوک

فیس بوک همچنان به عنوان بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در سراسر جهان شناخته می شود، تقریباً2.9 میلیارد کاربر از ژانویه 2022. اگرچه جمعیت‌شناسی جوان‌تر مسلماً به پلت‌فرم‌های جدیدتر رفته‌اند، فیس‌بوک همچنان برای داستان‌گویی و اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد خیریه شما مؤثر است. دلیل این امر این است که پلتفرم پست‌ها را قادر می‌سازد تا تصاویر، متن و ویدیوهایی را که کاربران می‌توانند با نظر دادن و/یا اشتراک‌گذاری با آن‌ها درگیر شوند، ترکیب کنند.

فیس بوک همچنین این کار را برای:
نه برای سود برای ارسال داستان های معتبر که کار آنها را در یک لحظه زنده می کند
سازمان های واجد شرایط برای فعال سازیدکمه های "اهدا". و'استیکرها' برای بسیج اقدام
اهدا کنندگان در مناطق خاص خود را راه اندازی کنند روز تولد و دیگر جمع آوری کمک های مالی شخصی

اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان دومین پلتفرم بزرگ رسانه های اجتماعی با افرادی که به طور متوسط 29 دقیقه در روز را صرف پیمایش می کنند، ثابت کرده است که انتخاب محبوبی در میان هزاره هاست.[3]

USP است؟ بر روی محتوای بصری مانند تصاویر و ویدیوها (از طریق قرقره ها و IGTV) تمرکز می کند. بنابراین، این یک فرصت داستان سرایی منحصربه‌فرد برای داوطلبان، اهداکنندگان یا یک هدف مربوطه شما فراهم می‌کند و پیروان شما را تشویق می‌کند تا با رسانه‌های دیجیتالی جذاب‌تر تعامل کنند.

مزایای اینستاگرام عبارتند از:

ایجاد مکالمه از طریق نظرسنجی و ویژگی‌های سؤال در عملکرد «داستان‌ها».
کمک های مالی مستقیم را از طریق ویژگی های اهدا در خود پلتفرم تشویق کنید
محتوای خود را با فیس بوک تبلیغ کنید زیرا هر دو پلتفرم متعلق به یک شرکت هستند!

توییتر

«تویترکره» همیشه صدای جیر جیر می‌زند و فضای خوبی برای خلاقیت خیریه‌ها است. این پلتفرم نه تنها برای به اشتراک گذاری اطلاعات و اخبار عالی است، بلکه خانه خبرنگاران، افراد مشهور و رهبران افکار است. چه کسی می داند، با کمپین رسانه های اجتماعی خیریه که به خوبی اجرا شده است، ممکن است یک اهدا کننده با مشخصات بالا به دست آورید!

با این حال، توجه داشته باشید که توییتر دارای محدودیت کاراکتر است، بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما مختصر است.

توییتر به شما اجازه می دهد:

سرمایه گذاری روی (یا با جک بالا) هشتگ های پرطرفدار و از موضوع یا علت آنها دفاع کنید
استفاده از جدید فضاهای توییتر برای اتصال مستقیم، توییت کردن و صحبت با حامیان خود
میزبان چت های زنده و «تصرفات توییتر» است که به اهداکنندگان این فرصت را می دهد تا با تیم شما تعامل داشته باشند

لینکدین

لینکدین عمدتاً برای حرفه ای های تجاری و تجاری است که به دنبال برقراری ارتباط با دیگرانی هستند که محتوای مرتبط را به اشتراک می گذارند. در مورد شما، متخصصان خاصی در بخش خیریه به طور فعال سازمان‌های غیرانتفاعی را که اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهند، جستجو می‌کنند.

اگرچه مکان مناسبی برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های زندگی شخصی نیست، اما این یک پلت فرم مناسب برای تبلیغ محتوا، داده‌ها و اخبار مرتبط در مورد سازمان شما و به طور کلی بخش خیریه است.

نه تنها یک کارت ویزیت مجازی، بلکه زمانی که سازمان‌ها:

به نقطه ها بپیوندید و از شبکه ها و اتصالات برای باز کردن درهای جدید استفاده کنید
فرصت ها را به اشتراک بگذارید و از لینکدین برای استخدام، تنوع و گسترش تیم خود استفاده کنید
استفاده کنید #با هم بهتر وبینارها برای یادگیری مهارت های جدید

یوتیوب

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است [4]. این به تنهایی یک استدلال ترکیبی است که اولویت بندی کانال یوتیوب برای هر موسسه خیریه ضروری است.

با برجسته کردن کمپین‌های خاص با مطالعات موردی، مصاحبه‌ها یا حتی اشتراک‌گذاری فیلم‌های یک رویداد، تأثیر خیریه‌تان را برجسته کنید! خبر خوب؟ ایجاد ویدیو برای برخی می تواند بسیار وقت گیر باشد، بنابراین با بهینه سازی ویدیو فراتر از آن بروید، مطمئناً به شما کمک می کند که برجسته شوید و از مزایای آن بهره مند شوید.

YouTube به سازمان‌های واجد شرایط این فرصت را می‌دهد که:

کمک های مالی را با هدیه دادن یوتیوب
قدرت داستان سرایی بصری را باز کنید و از آنها بیاموزید "آکادمی سازندگان"
استفاده کنید "پیوند در هر کجا" کارت هایی برای هدایت ترافیک به وب سایت و صفحات فرود کمپین خود

TikTok

TikTok یک پلتفرم جدیدتر است و واقعاً با جمعیتی جوان‌تر شروع به کار کرده است. سادگی عملکرد آن بخشی از جذابیت آن است، زیرا به شما امکان می دهد ویدیوهای 15 تا 60 ثانیه ای را روی تلفن خود آپلود کنید که می توانند با جلوه ها، صداها، گرافیک ها، زیرنویس ها و فیلترها سفارشی شوند.

TikTok با طوفان در مدار رسانه های اجتماعی راهی عالی برای موارد زیر است:

با محتوای ویدئویی پویا و با اندازه کمی به مخاطبان جوان‌تری دسترسی پیدا کنید
نمایه خود را بالا ببرید و تعامل حامیان را از طریق آن افزایش دهید هشتگ های تبلیغ شده
خواندنوبلاگ مابرای همه چیزهایی که باید در مورد استفاده از TikTok برای خیریه خود بدانید.

نکات مهم برای استفاده حداکثری از پست های خیریه خود در رسانه های اجتماعی

هنگامی که صفحه شما فعال شد، باید دنبال کننده بسازید، و ما چند ترفند برای کمک به بالا بردن توپ داریم.

نکته 1: به گفتگو بپیوندید

علاوه بر ارسال پست، باید گوش کنید و پاسخ دهید. خواه یک خبر، رویداد یا روز ملی باشد، از هشتگ برای پیدا کردن، دنبال کردن و پیوستن به مکالمات مرتبط استفاده کنید. یک نظر در اینجا، یک اشتراک در آنجا - هر تعامل یک ارتباط جدید بالقوه است.  

نکته شماره 2: فرصت هایی برای مشارکت حامیان ایجاد کنید

همه مکالمه‌گران خوب سؤال می‌پرسند، و شما هم باید سؤال کنید. ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما سوال پرسیدن و برگزاری نظرسنجی کاملاً اشکالی ندارد – در واقع، ما به آن توصیه می کنیم. چه راهی بهتر از دعوت به نظرات، نظرات و پاسخ های آنها برای شناخت مخاطبان و ایجاد اعتماد در برندتان چیست؟   

نکته 3: اجرا کنید و در رویدادهای LIVE شرکت کنید

چت های زنده و رویدادهای پخش جریانی به شما کمک می کند تا از سر و صدا بالاتر بروید (#ساعت خیریه هر کسی؟). مردم از فرصتی برای ارتباط مستقیم، پرسیدن سؤال و چت در زمان واقعی لذت خواهند برد. اتفاقات دیگران هم همینطور. کمی توئیت لایو اکشن به شما کمک می کند تا دنبال کننده های رسانه های اجتماعی ارگانیک داشته باشید.

نکته 4: تصاویر را اضافه کنید

آیا می‌دانستید پست‌های توییتر که شامل تصاویر می‌شوند 35 درصد بیشتر درگیر می‌شوند؟ [5]. یا اینکه پست های لینکدین مبتنی بر تصویر دو برابر تعداد نظرات بیشتری دریافت می کنند؟ [6]. به همین جا ختم نمی شود. همانطور که آدام موسری از اینستاگرام می گوید، " [ویدئو] باعث رشد بسیار زیاد آنلاین برای همه پلتفرم های اصلی می شود " پس از ثبت رکورد نترسید! [7].

نکته 5: شخصی را که پشت پروفایل خود قرار دارد به خاطر بسپارید

وقتی نوبت به نوشتن پست های خیریه در رسانه های اجتماعی می رسد، باید آن را واقعی نگه دارید. شما ممکن است نماینده یک سازمان باشید، اما همچنان فردی هستید که با شخص دیگری صحبت می کنید. خوب است که پاسخ دهید، تعامل کنید، شوخی کنید، از شکلک ها استفاده کنید و نظرات (حساس، آگاهانه) داشته باشید. مردم به خاطر آن شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

نکته شماره 6: پست های خیریه خود در شبکه های اجتماعی را با دعوت به اقدام تحسین کنید.

اگر واقعاً می خواهید پیام خود را به بیرون برسانید، چرا سعی نکنید یک تماس مستقیم برای اقدام ایجاد کنید؟ چه به دنبال اشتراک‌گذاری، بازتوییت، نظر یا کمک مالی باشید، اگر راهی برای مشارکت دادن به مردم ندهید، آن‌ها این کار را نخواهند کرد!

نکته 7: از انجام تکالیف نترسید!

از کوه منابع رایگان مربوط به آموزش رسانه های اجتماعی برای خیریه های آنلاین بهترین استفاده را ببرید و از روندهای جدید، عملکرد و بهترین شیوه ها مطلع شوید!

نحوه ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از راه‌های عالی برای جذب فالوور در شبکه‌های اجتماعی خیریه، ایجاد محتوای قابل اشتراک‌گذاری است. نکاتی در این مورد وجود دارد که در زیر آن‌ها را ذکر خواهیم کرد:

اجتماعی باشید:

اشتراک‌گذاری محتوا به ایجاد ارتباط کمک می‌کند، چه از طریق حفظ روابط از بین رفته و چه از طریق ایجاد روابط جدید.

خلق ارزش:

 ما به اشتراک می گذاریم زیرا می خواهیم به دیگران محتوای عالی بدهیم، بنابراین برای توسعه و ایجاد پیوند به پست‌های وبلاگ، مقالات خبری، کیت‌های ابزار و خدماتی که ارزش واقعی را اضافه می‌کنند، وقت بگذارید.

احساس کنید که بخشی از چیزی هستید:

 به اشتراک گذاری اطلاعات باعث می‌شود که ما احساس مشارکت بیشتری در دنیا داشته باشیم و به احساس ارزشمندی ما می افزاید (مخصوصاً اگر مردم نظر بدهند، لایک کنند و دوباره به اشتراک بگذارند).

همانی باشید که هستیم:

مردم دوست دارند محتوایی را به اشتراک بگذارند که بیانگر ارزش‌های شخصی آن‌هاست، بنابراین پست‌های خود را به اخبار، امور و روندهای فعلی مرتبط کنید که با انگیزه‌ها و علایق حامیان مطابقت دارد.

بازخورد:

 اشتراک‌گذاری محتوا راهی عالی برای افراد است که همسو با اهداف شما هستند و دیگران را تشویق کنند تا در مسائلی که به آن‌ها اهمیت می‌دهند درگیر شوند.

در نهایت همیشه تصمیم بعدی خود را بر اساس داده‌ها و آمار قرار دهید:

دانش قدرت است. از تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی به کار می‌آید و چه چیزی خوب نیست. محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما با آن ارتباط برقرار کنند و برای نوشتن محتوا از دستور‌العمل‌های بازاریابی محتوا برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی خیریه استفاده کنید.

کلام پایانی

امیدورایم این مقاله به شما در جهت شروع فعالیت‌هایتان به عنوان یک مؤسسه نیکوکاری کمک کرده باشد و یا بتوانید با استفاده از نکات مطرح شده، فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهید. اطلس خیر ایران نیز خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد؛ ما را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر دنبال کنید. 

️آدرس کانال بله:
https://ble.ir/atlaskheir
️آدرس کانال ایتا:
https://eitaa.com/atlaskheir
️آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/atlaskheir