بنياد علمي آموزش خلاقيت نوآوري و كارآفريني هوشمندان بين الملل فردا یزد

بنياد علمي آموزش خلاقيت نوآوري و كارآفريني هوشمندان بين الملل فردا یزد در سال 1388 فعالیت خود را با هدف اشتغال و کارآفرینی آغاز کرد.

" " " " " " " " " " " " " " " " " " " "

یزد، یزد، ایران

اطلاعات خیریه

شیوه کمک شیوه کمک
-
گروه هدف گروه هدف
-
محدوده فعالیت محدوده فعالیت
-
اطلاعات سازمانی

نوع سازمان نوع سازمان
بنياد
مرجع صادرکننده مجوز مرجع صادرکننده مجوز
مرجع ثبت شركت ها و موسسات غيرتجاري يزد
تاریخ تاسیس تاریخ تاسیس
1388/05/24
شماره ثبت شماره ثبت
791
شناسه ملی شناسه ملی
10861887010
اطلاعات فرد

تعداد مددجویان تعداد مددجویان
-
تعداد کارمندان تعداد کارمندان
-
تعداد نیروهای داوطلب تعداد نیروهای داوطلب
-
اطلاعات تماس

سایت سایت
آدرس آدرس
یزد يزد بلوار جمهوري كوچه اركيده ساختمان هوشمندان بين الملل
اینستاگرام اینستاگرام
تلگرام تلگرام

هدف از فعالیت بنياد علمي آموزش خلاقيت نوآوري و كارآفريني هوشمندان بين الملل فردا یزد امور علمی و خلاقیت مرتبط با اشتغال و کارآفرینی می باشد.

این بنیاد نخستین بنیاد خلاقیت کودک در کشور است که کودکان و نوجوانان را از سن سه تا 18 سال تحت پوشش قرار می ‌دهد.

در حال حاضر فاز نخست این بنیاد مربوط به کودکان سه تا شش سال همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) در یزد کار خود را به طور رسمی آغاز کرده و در بخشهای مختلف به کودکان سه تا شش ساله زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی به همراه کارگاه آموزشی به زبان ساده، کارگاه سفالگری، نقاشی، تئاتر، موسیقی، ورزش، شنا و ... در راستای شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیت آموزشهای ویژه ای ارائه آموزش می‌ دهد.

در مجموعه این بنیاد چندین کارگاه راه‌ اندازی شده که هر یک از این کارگاه ‌ها مختص یک آموزش است و فضای کارگاه نیز از ابتدا به وسایل و امکانات مورد نیاز هر گارگاه تجهیز شده است.

از آنجا که کودکان سنین سه تا شش سال آمادگی چندانی برای حضور رسمی در کلاسها ندارند، هیچ اجباری در این زمینه برای آنها وجود ندارد و کودکان به نحو دلخواه خود در کلاس حضور می‌ یابند و مربیان نیز خود را با شرایط کودک وفق می‌ دهند که به این منظور نیز علاوه بر میز و صندلی، قسمتی از کارگاه‌ ها و کلاسها مفروش شده است.

در این بنیاد حتی کودکان توانخواه نیز امکان حضور دارند و در کلاسهای این بنیاد کودکان توانخواه و معلول جسمی از دیگر کودکان جدا نمی‌ شوند و در کنار دیگر کودکان در کلاسها شرکت می‌ کنند و آموزش می ‌بینند و تنها مسئولیت بیشتری در زمینه آموزش و نگهداری آنها متوجه معلمان و مربیان است.

در کلاسهای بنیاد خلاقیت هوشمندان بین ‌الملل برای هر 12 کودک یک مربی با تحصیلات عالیه برای تدریس و یک مربی برای نگهداری از آنها در نظر گرفته شده است.

این مدرسه در فضایی به وسعت هزار مترمربع و زیربنای 700 متر در سه طبقه احداث شده و دارای 15 کلاس است و هر کلاس تقریبا 30 متر وسعت دارد.

این بنیاد مجهز به استخر، سالن غذاخوری، پیشرفته‌ ترین سیستمهای اطفاء حریق و سیستم‌های ایمنی است و در استخر نیز زیر نظر مربی و نجات غریق، شنا به کودکان آموزش داده می ‌شود.

در این استخر آبشار بزرگی به ارتفاع پنج متر و عرض سه متر به همراه برکه در مقابل آبشار دارای ماهی‌ های زنده و متنوع جهت آموزش زیست‌شناسی، فضای سبز و درختان، زیستگا‌ه‌های حیواناتی نظیر لاک‌پشت، ماهی، قورباغه، مار آبی و... تعبیه و راه‌ اندازی شده است.

خانی همچنین ادامه داد: تمامی فضاهای این ساختمان از جمله ابعاد، ارتفاع پله‌ها، نرده‌ها، شیرآب، حمام،‌ سرویس بهداشتی و... بهداشتی و مناسب کودکان سنین سه تا شش سال استانداردسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر هشت کادر اداری، بیش از 30 معلم با تحصیلات عالیه کار مربیگری در این بنیاد را انجام می‌دهند، بیان داشت: زمان برگزاری کلاسهای این بنیاد همانند آموزش و پرورش است و این آموزشها طی 9 ماه از اول مهر تا پایان خرداد به کودکان ارائه می ‌شود.

در این بنیاد توانمندسازی کودکان و ارائه آموزشها و مهارت‌های زندگی در دستور کار قرار گرفته است و هر شش ماه برنامه شبیه‌سازی شده کسب و کار در این بنیاد اجرا می‌شود و کودکان این بنیاد در نمایشگاهی آثار و ساخته‌های دست خود در کارگاه‌های آموزشی را به خانواده‌ها می ‌فروشند و درآمد آن را صرف مصارف عام ‌المنفعه می‌کنند.

برای راه‌اندازی این بنیاد 30 نظام آموزشی رایج در دنیا توسط کارشناسان بررسی و نقاط ضعف و قوت آن رفع و تقویت شد که در نهایت در این بنیاد به معرض اجرا درآمد.

خانی همچنین با بیان اینکه این بنیاد نخستین بنیاد علمی، آموزشی، خلاقیت،‌ نوآوری و کارآفرینی کودک و نوجوان ثبت شده در کشور است و در این بنیاد هر چیزی که کودک به آن نیاز داشته باشد، در راستای برنامه‌های آموزش و پرورش به کودکان ارائه می‌شود.

هیئت امنا و کارکنان
نام و نام خانوادگی
سمتکدملی






































-

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...

خیریه های مرتبط