هر چهار نسل اهداکننده اصلی که در بخش دوم بیان کردیم به عبادتگاههای محلی کمکرسانی انجام میدهند. در این میان یهودیان بیشتر از همه مؤمنان مذهبی، به طور متوسط 2526 دلار در سال، (پروتستانها 1749 دلار، مسلمانان 1178 دلار و کاتولیکها 1142 دلار) کمک اهدا میکنند. اهداکنندگان یهودی و مسلمان ترجیح میدهند به سازمانهای اجتماعی و حقوق بشری پول اهدا کنند. در حالی که انتخابهای مسیحیان بر اساس فرقه متفاوت است. با این حال، 32٪ از تمام کمکهای اهدایی در ایالات متحده به یک مکان عبادت محلی یا یک سازمان غیرانتفاعی مبتنی بر مذهب است.
بیشتر بخوانید:
مؤثرترین خدمات سازمانهای غیردولتی (NGO) و غیرانتفاعی (NPO) هند
یک آمریکایی به طور متوسط 17 دلار در هفته به عبادتگاه محلی خود خیر میرساند. با این حال، 37٪ از وفاداران هفتگی اصلا چیزی نمیدهند. با توجه به منبع غیرانتفاعی، تنها 5 درصد از شرکتکنندگان به طور منظم خیررسانی میکنند. میانگین اهدای هفتگی کلیسا به ازای هر نفر در حال کاهش است. میانگین اهدای هفتگی کلیسا نسبت به رکود بزرگ تقریبا 1٪ کاهش یافته است. مسیحیان در طول دهه ۱۹۳۰ تقریبا ۳ درصد از کل درآمد خود را به کار خیر اختصاص میدادند. وفاداران امروزی این میزان را به 2.5 درصد کاهش دادهاند. جالب اینجاست که 75 درصد آمریکاییهای غیرمذهبی و غیروابسته به خیریههایی کمک میکنند که بسیاری از آنها سازمانهای مذهبی هستند.
تشکلهای مذهبی چقدر به خیریهها کمک میکنند؟
هیچ راهی برای دانستن اینکه چه درصدی از درآمد سازمانهای مذهبی صرف کمک به خیریهها میشود، وجود ندارد؛ زیرا سازمان امور مالیاتی سازمانهای مذهبی را ملزم نمیکند که در مورد آنچه ارائه میدهند، گزارش دهند. آنچه ما از هدایای مذهبی میدانیم از دادههای جمعآوریشده توسط IRS در مورد 128 میلیون اهدا کننده وفادار بهدست میآید. مطالعه اخیر توسط میزگرد بشردوستانه نشان داد که 57 درصد از تمام «کارهای خوب» که در جوامع آمریکایی انجام میشود، اصلا هیچ وابستگی یا مشارکتی با گروههای مذهبی ندارند. درواقع انفاق از رسته مذهبیها به سوی سکولار میرود.
همچنین سازمانهای مذهبی سالانه حدود یک سوم کل کمکهای نقدی را دریافت میکنند. در سال 2020، این رقم به 128.17 میلیارد دلار رسید که این دادهها از بررسی میلیونها اظهارنامه مالیاتی IRS به دست آمده است. در حالی که اعطای مذهبی برای چندین سال در حدود 30 درصد ثابت مانده، روندهای آینده ممکن است ادامه نداشته باشند. وابستگی مذهبی و حضور منظم در حال کاهش است و تنها 36 درصد از بزرگسالان آمریکایی ادعای عبادت هفتگی دارند.
آمار، حقایق و روندهای جمعآوری کمکهای داوطلبانه
بر اساس یک گزارش، کمک داوطلبانه در آمریکا، توسط 1.6 میلیون بزرگسال 77.34 میلیارد دلار هست. در حالی که این تعداد فقط 30 درصد از جمعیت بزرگسالان است. طبق آمار Americorps میانگین ساعات کار داوطلبانه در هفته برای داوطلبان آمریکایی 3.5 ساعت است که در مجموع 255 میلیارد دلار کار و خدمات بدون دستمزد را به ارمغان میآورد. با این حال ممکن است این روند ادامه نداشته باشد؛ زیرا بیماری کرونا تأثیر بیشتری نسبت به سایر عوامل بر داوطلب شدن داشته است. به هر حال این مادران شاغل کشور بودند که مجبور بودند از خانه کار کنند تا بتوانند پس از بسته شدن مدارس در کنار فرزندان خود باشند. آنها ممکن است تصمیم گرفته باشند از هر زمان «غیر قفلی» که در اختیار داشتند برای رفع برخی نیازهای جوامع خود و صرفا بهعنوان راهی برای خروج از خانه استفاده کنند. همچنین گزارشهایی از سوی نسلهای داوطلب قدیمیتر منتشر شد، مبنی بر اینکه به دلیل نگرانیهای بهداشتی ناشی از کووید-19، آنها چندان داوطلب نمیشوند.
آمار خیررسانی شرکتهای مطرح آمریکا
طبق گزارش Giving USA، کمکهای مالی شرکتها به سازمانهای غیرانتفاعی بالغ بر 24.8 میلیارد دلار در سال 2020 بود که کاهش 6 درصدی را نشان میدهد. خیررسانی شرکتها با سود قبل از مالیات ارتباط نزدیکی دارد. در حالی که اعطای فردی با بازار سهام ارتباط نزدیکی دارد. بازار سهام در سال گذشته صعودی بود. حال آن که بسیاری از شرکتها به دلیل همهگیری شاهد کاهش سود بودند. طبق گزارش Chronicle of Philanthropy، فایزر خیرترین شرکت آمریکایی در سال 2020 بود. همچنین پنج سازمان خیریه برتر در ایالات متحده عبارتند از:
شماره 5: گوگل
شماره 4: والمارت
شماره 3: مرک
شماره 2: علوم گیلاد
شماره 1: فایزر
بیشتر بخوانید:
کروگر بهعنوان بهترین شرکت سازمان اهدایی برای اهدا به کلیساها و سایر سازمانهای مذهبی فهرست شده است. آنها میلیونها دلار پول و محصولات را به گرسنگان، بیخانمانها و دیگر برنامههایی که توسط سازمانهای مذهبی محلی اجرا میشوند، میدهند.
کمکهای مالی مدارس و اعطای آنلاین...
طبق گزارش Giving USA، در سال 2020، جمعآوری کمکهای مالی مدارس 4.6٪ کاهش یافت و علت آن بسته شدن مدارس به دلیل بیماری کرونا بود. مدارس معمولا سالانه حدود 5000 دلار دریافت میکنند.
درآمد آنلاین خیریهها از اعطای آنلاین در سال 2020 20% رشد کرد و بازهم علت این رشد شیوع بیماری کرونا است. جای تعجب نیست که اعطای آنلاین رشد داشت، زیرا در دوران کرونا همه چیز به صورت آنلاین انجام میشد؛ از جمله کار، تحصیل، خرید، سفارش شام، سفارش نوشیدنی و حفظ ارتباط. هر بخش نسبت به سالهای گذشته حداقل 15 درصد افزایش داشته است، زیرا نرخ رشد اعطای خیریه 20 درصد افزایش یافته است. همچنین رسمی با عنوان سهشنبههای بخشش در سال 2012 توسط بنیاد سازمان ملل در شهر نیویورک آغاز شد. وجوه تطبیق سهشنبههای بخشش از سال 2012 هر سال افزایش یافته است و 380 میلیون دلار جمعآوری شده است.
دو تا از موفقترین کمپینهای تأمین مالی جمعی غیرانتفاعی توسط Save the Children و صلیب سرخ آمریکا اجرا شدهاند که به ترتیب 20 و 4.7 میلیون دلار جمعآوری کردهاند. آمار تأمین مالی جمعی برای سازمانهای غیرانتفاعی نشان میدهد که نرخ موفقیت تأمین مالی جمعی تا حد زیادی به چهار چیز بستگی دارد:
• اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی: میزان موفقیت با هر تماس با رسانههای اجتماعی افزایش مییابد. به طوری که 10 دوست 9 درصد افزایش مییابد، 100 دوست موفقیت را 20 درصد افزایش میدهند و غیره.
• بهروزرسانیهای منظم برای حامیان: بهروزرسانیها هر 5 روز یک بار منجر به 3 برابر شدن کمکهای مالی میشود.
• ویدیوها: کمپینهای دارای جذابیتهای ویدیویی 150 درصد بیشتر از کمپینهای بدون درخواست افزایش مییابند.
• و در آخر 1.54 میلیون سازمان غیرانتفاعی ثبت شده در IRS وجود دارد که توسط مرکز ملی آمار خیریهها فهرست شده است.
در نتیجه با توجه به مطالب بیان شده درباره روند و سازوکار خیررسانی در ایالات متحده آمریکا، بدون شک سخاوت آنها حد و مرزی نمیشناسد و حتی در میان ناملایمات بزرگ، ناآرامیهای اجتماعی و تفرقههای سیاسی قدرت میگیرد.
بیشتر بخوانید:
ارسال نظر