مطالعات علمی ثابت کرده‌اند بخشش و کمک‌رسانی ماده‌ای شیمیایی به نام «احساس خوب» را در مغز آزاد می‌کند؛ بنابراین باعث خوشحالی ما می‌شود. وقتی اهداکنندگان نتیجه کمک خیر خود را در خیریه‌ها مشاهده می‌کنند، احساس قدرت به آنها دست می‌دهد. همچنین هر فرد برای انجام کار خیر یک علت عاطفی و شخصی برای خود دارد.

بیشتر بخوانید:

آمار برترین خیریه‌های انگلستان و ولز در سال 2023

مؤسسه خیریه، مؤسسه‌ای است که اهداکنندگان می‌توانند در جهت ایجاد تغییر در وضع نیازمندان به آن اعتماد کنند. در واقع خیرین می‌خواهند بخشی از جامعه بزرگتر باشند تا بتوانند تفاوتی در وضع موجود ایجاد کنند. حال فرقی ندارد که موضوع رفاه حیوانات، تحقیقات پزشکی، بنیادهای هنر، فرهنگ یا علوم انسانی باشد. خیریه توجه آنها را از طریق تبلیغاتی که برای رویدادهای جمع‌آوری کمک مالی در جامعه یا از طریق ابزارهای جمع‌آوری کمک‌های مالی فیس بوک به اشتراک می‌گذارد و یا از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد خیریه، به خود جلب کرده است.


فقط خانواده‌ها و شرکت‎‌های ثروتمند نیستند که برای معافیت‌های مالیاتی پول اهدا می‌کنند در واقع حدود یک سوم از کل کسر مالیات برای کمک‌های خیریه توسط افرادی که 50000 دلار یا کمتر در سال دریافت می‌کنند، گرفته می‌شود و کسانی که سالانه کمتر از 50000 دلار درآمد دارند، از نظر درصد درآمد، در رتبه دوم قرار دارند. کسانی هم که بین 100000 تا 500000 دلار به دست می‌آورند کمترین میزان کمک‌های خیریه را نسبت به درآمد ناخالص دارند.

میزان خیررسانی 4 گروه سنی برجسته در آمریکا


الف) Millennials

Millennials (افراد رنج سنی 27 تا 47 سال) هستند که سالانه 481 دلار به امور خیریه اهدا می‌کنند که 84 درصد از آنها به خیریه‌های غیرانتفاعی کمک می‌کنند و ترجیح می‌دهند از طریق سیستم عامل‌های آنلاین پول اهدا کنند. در واقع بیش از 40٪  آنها از طریق کسر ماهانه از کارت اعتباری یا بدهی خود کمک مالی اعطا می‌کنند و بدین منظور از دستگاه‌های تلفن همراه، تلفن، تبلت و لپ‌تاپ خود برای تحقیق در امور خیریه، اهدای پول و حمایت از آخرین هدف خود استفاده کنند و تمایل دارند از خیریه‌های زیر حمایت کنند:

• گروه‌های حقوق بشر و امور بین‌الملل

• سازمان‌های غیرانتفاعی بهداشتی و پزشکی

• مؤسسات خیریه کودکان

• عبادتگاه‌های محلی

ب) Gen X

میانگین اهدای Gen X (نسل بعد از جنگ جهانی دوم) میانگین اهدای بالغ بر 732 دلار است که 59 درصد از آنها به طور منظم کمک‌رسانی می‌کنند. در حالی که تعداد کمک‌های Gen X کمتر از همتایان جوان Millennials است؛ ولی به احتمال زیاد کمپین‌های جمع‌آوری کمک مالی را آغاز می‌کند و همچنین احتمال بیشتری دارد که زمان و تلاش‌های خود را داوطلبانه برای اهداف ارزشمند صرف کنند. با وجود آن که Millennials اغلب تحت تأثیر پست‌های رسانه‌های اجتماعی و کمک‌های مالی آنلاین هستند، Gen Xers گزارش می‌دهد که ایمیل مؤثرترین روش برای دسترسی به آنها است. همچنین آنها به موارد زیر خیررسانی می‌کنند:

• سازمان‌های محلی خدمات اجتماعی و انسانی

• سازمان‌های حیوانات

• مؤسسات خیریه کودکان

• عبادتگاه‌های محلی

بیشتر بخوانید:

گزارش شاخص جهانی بخشش 2022

پ) بیبی بومرها

بیبی بومرها (نسل بعد از جنگ جهانی دوم که در دوران افزایش زاد و ولد در آمریکا بود) بسیار سخاوتمند هستند و مجموعا به ازای هر نفر 1212 دلار در سال اهدا می‌شود. در واقع تقریبا سه چهارم (72٪) کل نسل بیبی بومرها هستند که 43٪ از کل کمک‌های اهدایی هر سال را تشکیل می‌دهد. بیبی بومرها هیپی‌های (یکی از جنبش‌های جوانان در دهه 1960 که زندگی صوفیانه داشتند) قدیمی دهه 1960 هستند و بسیاری از کسانی که در آن زمان فعال بودند، هنوز هم از اهداف خیرخواهانه حمایت می‌کنند. در حالی که موهای بلند آنها ممکن است نازک شده و حتی از بین رفته باشد، عشق آنها به عدالت اجتماعی، صلح جهانی و مسائل زیست‌محیطی همچنان قوی است. کمک‌های اهدایی آنها شامل موارد زیر است:

• خدمات اجتماعی محلی غیرانتفاعی

• سازمان‌های حیوانات

• مؤسسات خیریه کودکان

• حقوق بشر و امور بین‌الملل

• عبادتگاه‌های محلی

د) نسل خاموش

نسل خاموش متولدین سال های 1927 تا 1946 هستند که به طور متوسط سالانه 1367 دلار به ازای هر نفر کمک اهدا می‌کنند و 88 درصد آنها خیر محسوب می‌شوند. درصورتی که نسل خاموش تنها 11 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، 26 درصد از کل کمک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. آنها ترجیح می‌دهند به سازمان‌هایی که کمک‌ها را از طریق پست مستقیم به نیازمندان می‌رسانند و یا با تکیه بر دلایلی که در اخبار می‌بینند، کمک اعطا کنند. همچنین نسل خاموش از گروه‌های زیر حمایت می‌کنند:

• جانبازان

• عبادتگاه‌های محلی

• خدمات اجتماعی محلی

• رویدادها و تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مواقع اضطراری و بلایا

بیشتر بخوانید:

نوسانات خیررسانی آمریکا در سال 2023 (بخش سوم)


در نتیجه...

از 12 زیربخش سازمان‌های غیرانتفاعی که برای اکثر آمارهای جمع‌آوری کمک‌های غیرانتفاعی استفاده می‌شوند، تنها دو بخش در سال گذشته شاهد رشد قابل توجه کمک‌های مالی بوده‌اند. این بیماری همه‌گیر (کرونا) اعطای خدمات انسانی و اجتماعی محلی را 12 درصد و اعطای مبتنی بر دین را 3 درصد افزایش داد. بزرگترین بازنده در میان مؤسسات خیریه آمریکایی در سال گذشته نیز محققان پزشکی و زیربخش‌های هنر و فرهنگ بودند.