در این مقاله با استفاده از داده‌های Candid، میزان بشردوستی جنوب شرقی آمریکا را در 50 سال اخیر با میزان بشردوستی امروزشان مقایسه می‌کنیم. طبق این داده‌ها میزان بشردوستی ایالت‌های جنوب شرقی آمریکا 10 برابر شده است. همچنین میزان توزیع دارایی آنها تغییر کرده، اما منابع کمک‌های بشردوستانه ثابت مانده است.

بیشتر بدانید:

آمار نیکوکاری شهروندان ایالات متحده در نیم قرن اخیر (بخش نخست)


بشردوستی در جنوب پس از تورم، ده برابر شده است.



در سال 1969، تنها سه ایالت در منطقه‌ی 11 ایالتی جنوب شرقی دارای بیش از 75 خیریه با هر اندازه (گرجستان، کارولینای شمالی و فلوریدا) بودند و هیچ ایالتی بیش از 107 خیریه نداشت. اکنون بیش از 18000 خیریه در سراسر این منطقه وجود دارد. منطقه، و بیش از نیمی از آن فقط در دو ایالت قرار دارند: فلوریدا (6,452) و کارولینای شمالی (3,139).


توزیع دارایی تغییر کرده است.



در سال 1969، دو سوم از دارایی‌های بشردوستانه منطقه در جورجیا و کارولینای شمالی متمرکز بود (به ترتیب 40 درصد و 26 درصد). از آن زمان، دارایی‌ها در آرکانزاس، فلوریدا و ویرجینیا به شدت رشد کرده‌اند و تصویر را کمی تغییر داده‌اند. آرکانزاس 1 درصد از دارایی‌های منطقه را در سال 1969 در اختیار داشت. اکنون 7 درصد را در اختیار دارد. فلوریدا از 8 درصد به 29 درصد رسید و ویرجینیا از 6 درصد به 10 درصد افزایش یافت.


انواع فونداسیون رشد کرده‌اند.



بنیادهای خانواده در طول قرن بیست و یکم بر امور بشردوستانه در جنوب مسلط بوده‌اند. از سال 2017، بنیادهای خانواده بیش از 40 درصد از کل بنیادهای ارائه شده در منطقه SECF را به خود اختصاص دادند، تقریباً مشابه سال 2003. در همان زمان، جنوب نیز شاهد رشد زیادی در بنیادهای اجتماعی بوده است، به‌طوری‌که اعطای بنیاد اجتماعی از سال 2003 سریع‌تر از هر نوع بنیاد دیگری که بیش از 220 درصد رشد داشته است، در حالی که اعطای بنیاد خانواده بیش از بیش از رشد داشته و عددی معادل 160 درصد است.

بیشتر بدانید:

آمار نیکوکاری شهروندان ایالات متحده در نیم قرن اخیر (بخش دوم)


حوزه‌ی موضوعی کمک‌های بشردوستانه تغییر کرده است.



مانند سایر نقاط کشور، دو حوزه‌ی موضوعی که بیشترین میزان بودجه را دریافت می‌کنند، آموزش و سلامت هستند. آموزش در سال 2017 30 درصد از کل بخشش را دریافت کرد، در حالی که سلامت 16 درصد را دریافت کرد. این ارقام تا حدودی در تضاد با الگوهای ملی در این دو حوزه قرار دارند. در سطح ملی، سلامت 30 درصد از کل کمک‌ها را دریافت کرد، در حالی که آموزش 25 درصد دریافت کرد. بخشش برای هنر و فرهنگ، محیط‌زیست، و آموزش نسبت به سایر موضوعات از سال 2003 افزایش یافته است، در حالی که نسبت کمک‌های بلاعوض برای سلامت، خدمات انسانی، امور بشردوستانه و مدیریت غیرانتفاعی و مذهب کاهش یافته است.


منابع کمک‌های بشردوستانه ثابت مانده است.



در سال 2003، مرکز خیریه (در حال حاضر خیریه‌ی Candid) دریافت که حدود نیمی از تمام حمایت‌های بنیاد از دریافت‌کنندگان جنوبی - حدود 927 میلیون دلار - از خیریه‌های واقع در خارج از منطقه تأمین می‌شود، در حالی که 944 میلیون دلار از سوی اعطای کمک‌های مالی جنوبی تأمین می‌شود. این نسبت در پانزده سال تغییر چندانی نکرده است. در سال 2017، اعطای کمک‌های مالی خارج از جنوب 1.9 میلیارد دلار بودجه ارائه کردند، در حالی که اعطای کمک‌های مالی جنوبی 2.1 میلیارد دلار کمک مالی دریافت کردند.

بیشتر بدانید:

آمار نیکوکاری شهروندان ایالات متحده در نیم قرن اخیر (بخش سوم)