گزارش گرایش جهانی به نیکوکاری (Global Trends in Giving report) یک طرح تحقیقاتی است که با هدف شناخت بهتر از اولویت‌های خیریه نیکوکاران و نحوه ارتباط آنها با مؤسسات خیریه و آرمان‌هایشان انجام می‌شود. این گزارش که با حمایت شرکت «Public Interest Registry» توسط مؤسسه «Nonprofit Tech for Good» تهیه می‌شود، خلاصه‌ای از آمار و اطلاعات نیکوکاران در شش قاره دنیا پیرامون تأثیر فناوری‌های آنلاین و موبایل بر نیکوکاری را ارائه می‌دهد. 

همچنین این گزارش به بررسی تأثیر جنسیت، تعداد جمعیت، ایدئولوژی، مذهب و میزان نیکوکاری بر بخش خیریه و داوطلب‌گرایی می‌پردازد.

گزارش گرایش جهانی به نیکوکاری 2018 از این جهت منحصر به فرد است که تنها مطالعه سالانه و اختصاصی برای تجزیه و تحلیل عادات و رفتارهای نیکوکاری در سراسر جهان محسوب شده و همچون گزارش دیگری با عنوان «گزارش جهانی فناوری در مؤسسات خیریه» (Global NGO Technology Report) است.

داده‌های حاصل از هر دو گزارش به سازمان‌های غیردولتی (NGOغیرانتفاعی (NPO) و خیریه‌های سراسر جهان کمک می‌کند تا بیش از پیش دریابند که آیا از فناوری مورد نظر نیکوکاران استفاده می‌کنند یا خیر و در کدام نقاط نیاز به بهبود دارند.

روش مطالعه

«گزارش گرایش جهانی به نیکوکاری 2018» نسخه دوم از این سری گزارش و مبتنی بر نتایج نظرسنجی از 6057 نیکوکار در سراسر جهان است. این نظرسنجی از 23 آوریل تا 30 ژوئن 2018 به صورت کاملاً آنلاین انجام و جهت استفاده طیف متنوعی از مخاطبان جهانی به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی و اسپانیایی منتشر شد.

با توجه به روش مطالعه مورد استفاده، توجه به این نکته مهم است که نتایج فقط گویای نظرات پاسخ‌دهندگانی است که: 

  • به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی و اسپانیایی تکلم می‌کنند؛ 
  • دارای دسترسی به اینترنت هستند؛
  • از ایمیل و/یا رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. 

هر سال با شرکت تعداد بیشتری از مؤسسات خیریه سراسر جهان در این نظرسنجی، دقت یافته‌های گزارش افزایش یافته و سودمندی آن برای جامعه خیریه بیشتر می‌شود.

حامی مالی و مجری پژوهش

  • شرکت «Public Interest Registry» (PIR) حامی مالی این پروژه مستقر در رستون ویرجینیا (Reston, VA) یک سازمان غیرانتفاعی است و در سال 2003 توسط انجمن اینترنت (Internet Society) برای مدیریت دامنه .ORG ایجاد شد. در سال 2015، PIR دامنه‌های .NGO و .ONG را برای ارائه خدمات بهتر به بخش NGO راه‌اندازی کرد.
  • مؤسسه «Nonprofit Tech for Good» مجری انجام این پروژه با حدود 100 هزار بازدیدکننده و بیش از یک میلیون دنبال‌کننده (followers)، یک وبلاگ پیشروی رسانه اجتماعی و جمع‌آوری کمک‌های مالی آنلاین است.

مدل مشارکتی

مدل مشارکتی این پروژه ساده و مبتکرانه است: در ازای تبلیغ نظرسنجی نزد نیکوکاران در کشور یا منطقه مربوطه، سازمان‌های شریک، داده‌ها و یک اینفوگرافیک را برای کشور یا منطقه خود دریافت می‌کنند. تاکنون اکثر تحقیقات صورت‌گرفته در مورد نیکوکاران براساس داده‌ها و اطلاعات کشورهای توسعه‌یافته بوده است. 

در حالیکه از طریق همکاری با سازمان‌های دیگر می‌توان مشارکت نیکوکاران در کشورهای در حال توسعه و نوظهور را نیز جلب کرد و بنابراین به شناخت جامع‌تر و متوازن‌تری از اولویت‌های خیریه نیکوکاران و نحوه ارتباط آنها با مؤسسات خیریه و آرمان‌هایشان دست یافت.

شرکای 2018

درباره شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (6057 نیکوکار در 119 کشور)


گرایش جهانی به نیکوکاری


گرایش جهانی به نیکوکاری برحسب جنسیت


گرایش جهانی به نیکوکاری برحسب نسل

 

بیشتر بخوانید

بررسی گزارش نظرسنجی خیریه‌های انگلیس و ولز در دوران کرونا

گرایش جهانی به نیکوکاری برحسب ایدئولوژی


گرایش جهانی به نیکوکاری برحسب مذهب


گرایش جهانی به نیکوکاری برحسب مذهب

گرایش جهانی به نیکوکاری برحسب میزان نیکوکاری و کمک‌های مردمی


گرایش جهانی به نیکوکاری برحسب میزان نیکوکاری


اطلاعات تکمیلی گزارش

1. گرایش به نیکوکاری در آفریقا

  • 32٪ از نیکوکاران در آفریقا ترجیح می‌دهد از طریق پول نقد، 25٪ به صورت آنلاین (کارت اعتباری/نقدی)، 15٪ از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه/ کیف پول، 14٪ از طریق حواله بانکی/ ارزی و 7٪ نیز از طریق پیام متنی کمک کنند.
  • 27٪ از نیکوکاران در یک طرح نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند.
  • 61٪ ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل، 17٪ از طریق پیام متنی، 8٪ از طریق نامه چاپی، 7٪ از طریق تماس تلفنی و 6 ٪ نیز از طریق پیام رسانه‌ اجتماعی از کمک‌هایشان تقدیر و تشکر شود.
  • 9٪ کمک‌های خود را در روز سه‌شنبه نیکوکاری 2017 اهدا کردند، در حالی که 28٪ کمک نکردند. 62٪ تاکنون هرگز مطلبی در مورد سه‌شنبه نیکوکاری نشنیده‌اند. در بین بین کسانی که در سه‌شنبه نیکوکاری 2017 مشارکت کردند، 62٪ به یک سازمان، 35٪ به دو سازمان یا بیشتر و 3٪ نیز به چهار سازمان یا بیشتر کمک کردند.
  • 38٪ از نیکوکاران در آفریقا هدایای یادبود را اهدا می‌کنند. پنج مناسبت اصلی برای اهدای هدایا عبارتند از:
    • تولدها (23٪)، 
    • یادبود (17٪)، 
    • ازدواج (12٪)، 
    • به دنیا آمدن نوزاد (9٪) 
    • و تعطیلات مذهبی (7٪)
  • 50٪ به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند. پنج انگیزه اصلی برای چنین پویش‌هایی عبارتند از:
    • هزینه‌های پزشکی (39٪)، 
    • هزینه‌های آموزشی (14٪)، 
    • هزینه‌های داوطلبی (13٪)، 
    • هزینه‌های راه‌اندازی یک شرکت اجتماعی (10٪) 
    • و امدادرسانی در سوانح و فجایا (9٪). 
    • در بین کسانی که به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند، 28٪ می‌گویند که به دلیل حمایت مالی از چنین پویش‌هایی کمتر به سازمان‌ها کمک می‌نمایند.
  • 45٪ از افراد اگر در ازای کمک‌های خود یک هدیه رایگان دریافت کنند، احتمال کمک‌هایشان افزایش خواهد یافت.
  • 18٪ از افراد پویش‌های آنلاین جمع‌آوری کمک به روش همتا به همتا را به نفع سازمان‌ها راه‌اندازی می‌کنند.
  • 20٪ به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند.
  • 40٪ در مواجهه با بلایای طبیعی اقدام به کمک می‌کنند.
  • 14٪ کمک‌های خیریه را در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کنند.
  • 60٪ از نیکوکاران در آفریقا بیشتر به سازمان‌هایی که از پسوند دامنه .org در ارتباطات وب‌سایت و ایمیل استفاده می‌کنند، اعتماد می‌نمایند.
  • 63٪ می‌گویند که اگر یک سازمان ارتباطات منظم و مرتب درباره کارهای صورت‌گرفته و تأثیر کمک مالی نیکوکاران را با آنها برقرار کند، به احتمال فراوان کمک‌های مستمر را به آن اهدا خواهند کرد.
  • 40٪ از افراد می‌گویند که تحت تأثیر رسانه‌های اجتماعی برای کمک کردن انگیزه گرفته‌اند، در حالی که سهم ایمیل 20٪ و تبلیغات تلویزیونی 9٪ بوده است. در بین کسانی که از رسانه‌های اجتماعی الهام گرفته‌اند، فیس‌بوک (51٪) بیشترین تأثیر را دارد و پس از آن اینستاگرام (23٪) و توییتر (12٪) قرار دارد. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان (3٪)، پیام‌های متنی (4٪) و چاپی (4٪) کمتر از بقیه در نیکوکاران ایجاد انگیزه کرده‌اند.
  • 10٪ مستقیماً با استفاده از ابزارهای جمع‌آوری کمک فیس‌بوک به یک سازمان کمک کرده‌اند. از این تعداد، 100٪ گفتند که احتمالاً دوباره از طریق فیس‌بوک، کمک مالی خواهند کند.
  • 83٪ تمایل ندارند که سازمان‌ها اطلاعات تماس آنها را با سازمان‌های دیگر به اشتراک بگذارند. 95٪ از سازمان‌ها می‌‌خواهند که تلاشی هماهنگ را برای محافظت از اطلاعات تماس و مالی آنها در برابر نقض داده‌ها انجام دهند.
  • 73٪ از نیکوکاران در آفریقا داوطلب هستند. 68٪ در رویدادهای جمع‌آوری کمک شرکت می‌کنند. 30٪ در راهپیمایی یا اعتراضات شرکت دارند. 83٪ به طور مرتب در انتخابات حضور دارند و 72٪ طومارهای آنلاین را امضاء می‌کنند.

2. گرایش به نیکوکاری در آسیا

  • 51٪ از نیکوکاران در آسیا ترجیح می‌دهد از طریق آنلاین (کارت اعتباری/ نقدی)، 13٪ از طریق پی‌پال، 12٪ به صورت نقدی، 10٪ از طریق پست مستقیم و 9٪ نیز از طریق حواله بانکی کمک کنند.
  • 41٪ از نیکوکاران در یک طرح نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند.
  • 71٪ ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل، 11٪ از طریق نامه چاپی، 86٪ از طریق پیام متنی، 5٪ از طریق تماس تلفنی و 6 ٪ نیز از طریق کارت پستال چاپی از کمک‌هایشان تقدیر و تشکر شود.
  • 10٪ کمک‌های خود را در روز سه‌شنبه نیکوکاری 2017 اهدا کردند، در حالی که 27٪ کمک نکردند. 63٪ تاکنون هرگز مطلبی در مورد سه‌شنبه نیکوکاری نشنیده‌اند. در بین بین کسانی که در سه‌شنبه نیکوکاری 2017 مشارکت کردند، 51٪ به یک سازمان، 34٪ به دو یا سه سازمان، 13٪ به چهار تا شش سازمان و 2٪ نیز به هفت سازمان یا بیشتر کمک کردند.
  • 28٪ از نیکوکاران در آسیا هدایای یادبود را اهدا می‌کنند. پنج مناسبت اصلی برای اهدای هدایا عبارتند از:
    • مراسم یادبود (25٪)،
    • تولدها (25٪)،
    • تعطیلات مذهبی (12٪)،
    • ازدواج (4٪)
    • و به دنیا آمدن نوزاد (2٪).
  • 44٪ به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند. پنج انگیزه اصلی برای چنین پویش‌هایی عبارتند از:
    • هزینه‌های پزشکی (29٪)، 
    • هزینه‌های اضطراری خانوار (18٪)، 
    • هزینه‌های راه‌اندازی یک شرکت اجتماعی (18٪)، 
    • امدادرسانی در سوانح و فجایا (11٪) 
    • و هزینه‌های آموزش (11٪). 
    • در بین کسانی که به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند، 22٪ می‌گویند که به دلیل حمایت مالی از چنین پویش‌هایی کمتر به سازمان‌ها کمک می‌نمایند.
  • 25٪ از افراد اگر در ازای کمک‌های خود یک هدیه رایگان دریافت کنند، احتمال کمک‌هایشان افزایش خواهد یافت.
  • 10٪ از افراد پویش‌های آنلاین جمع‌آوری کمک به روش همتا به همتا را به نفع سازمان‌ها راه‌اندازی می‌کنند.
  • 44٪ به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند.
  • 34٪ در مواجهه با بلایای طبیعی اقدام به کمک می‌کنند.
  • 15٪ کمک‌های خیریه را در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کنند.
  • 65٪ از نیکوکاران در آسیا بیشتر به سازمان‌هایی که از پسوند دامنه .org در ارتباطات وب‌سایت و ایمیل استفاده می‌کنند، اعتماد می‌نمایند.
  • 69٪ می‌گویند که اگر یک سازمان ارتباطات منظم و مرتب درباره کارهای صورت‌گرفته و تأثیر کمک مالی نیکوکاران را با آنها برقرار کند، به احتمال فراوان کمک‌های مستمر را به آن اهدا خواهند کرد.
  • 29٪ از افراد می‌گویند که تحت تأثیر ایمیل برای کمک کردن انگیزه گرفته‌اند، در حالی که سهم رسانه‌های اجتماعی 26٪ و وب‌سایت سازمان 21٪ بوده است. در بین کسانی که از رسانه‌های اجتماعی الهام گرفته‌اند، فیس‌بوک (63٪) بیشترین تأثیر را دارد و پس از آن اینستاگرام (13٪) و توییتر (9٪) قرار دارد. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان (1٪)، تبلیغات رادیویی (2٪) و پیام‌های متنی (2٪) کمتر از بقیه در نیکوکاران ایجاد انگیزه کرده‌اند.
  • مستقیماً با استفاده از ابزارهای جمع‌آوری کمک فیس‌بوک به یک سازمان کمک کرده‌اند. از این تعداد، 90٪ گفتند که احتمالاً دوباره از طریق فیس‌بوک، کمک مالی خواهند کند.
  • 81٪ تمایل ندارند که سازمان‌ها اطلاعات تماس آنها را با سازمان‌های دیگر به اشتراک بگذارند. 90٪ از سازمان‌ها می‌‌خواهند که تلاشی هماهنگ را برای محافظت از اطلاعات تماس و مالی آنها در برابر نقض داده‌ها انجام دهند.
  • 60٪ از نیکوکاران در آسیا داوطلب هستند. 32٪ در رویدادهای جمع‌آوری کمک شرکت می‌کنند. 18٪ در راهپیمایی یا اعتراضات شرکت دارند. 80٪ به طور مرتب در انتخابات حضور دارند و 61٪ طومارهای آنلاین را امضاء می‌کنند.

برای مطالعه

 آمار و ارقام استفاده از فناوری در NGOهای استرالیا و نیوزیلند

3. گرایش به نیکوکاری در استرالیا و اقیانوسیه

  • 59٪ از نیکوکاران در آفریقا ترجیح می‌دهد از طریق آنلاین (کارت اعتباری/ نقدی) 13٪ به صورت نقدی، 9٪ از طریق پست مستقیم، 8٪ از طریق حواله بانکی و 8٪ نیز از طریق پی‌پال کمک کنند.
  • 51٪ از نیکوکاران در یک طرح نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند.
  • 74٪ ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل، 10٪ از طریق نامه چاپی، 7٪ از طریق پیام متنی، 4٪ از طریق کارت پستال چاپی و 4٪ نیز از طریق پیام رسانه اجتماعی از کمک‌هایشان تقدیر و تشکر شود.
  • 1٪ کمک‌های خود را در روز سه‌شنبه نیکوکاری 2017 اهدا کردند، در حالی که 49٪ کمک نکردند. 50٪ تاکنون هرگز مطلبی در مورد سه‌شنبه نیکوکاری نشنیده‌اند. در بین بین کسانی که در سه‌شنبه نیکوکاری 2017 مشارکت کردند، 100٪ به یک سازمان کمک کردند.
  • 37٪ از نیکوکاران در آسیا و اقیانوسیه هدایای یادبود را اهدا می‌کنند. پنج مناسبت اصلی برای اهدای هدایا عبارتند از: مراسم یادبود (34٪)، تعطیلات مذهبی (21٪)، تولدها (9٪)، ازدواج (4٪) و به دنیا آمدن نوزاد (2٪).
  • 42٪ به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند. پنج انگیزه اصلی برای چنین پویش‌هایی عبارتند از: هزینه‌های پزشکی (24٪)، هزینه‌های راه‌اندازی یک شرکت اجتماعی (24٪)، هزینه‌های اضطراری خانوار (16٪)، هزینه‌های داوطلبی (16٪) و امدادرسانی در سوانح و فجایا (7٪). در بین کسانی که به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند، 10٪ می‌گویند که به دلیل حمایت مالی از چنین پویش‌هایی کمتر به سازمان‌ها کمک می‌نمایند.
  • 14٪ از افراد اگر در ازای کمک‌های خود یک هدیه رایگان دریافت کنند، احتمال کمک‌هایشان افزایش خواهد یافت.
  • 21٪ از افراد پویش‌های آنلاین جمع‌آوری کمک به روش همتا به همتا را به نفع سازمان‌ها راه‌اندازی می‌کنند.
  • 39٪ به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند.
  • 31٪ در مواجهه با بلایای طبیعی اقدام به کمک می‌کنند.
  • 13٪ کمک‌های خیریه را در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کنند.
  • 65٪ از نیکوکاران در آفریقا بیشتر به سازمان‌هایی که از پسوند دامنه .org در ارتباطات وب‌سایت و ایمیل استفاده می‌کنند، اعتماد می‌نمایند.
  • 54٪ می‌گویند که اگر یک سازمان ارتباطات منظم و مرتب درباره کارهای صورت‌گرفته و تأثیر کمک مالی نیکوکاران را با آنها برقرار کند، به احتمال فراوان کمک‌های مستمر را به آن اهدا خواهند کرد.
  • 31٪ از افراد می‌گویند که تحت تأثیر رسانه‌های اجتماعی برای کمک کردن انگیزه گرفته‌اند، در حالی که سهم ایمیل 30٪ و وب‌سایت سازمان 17٪ بوده است. در بین کسانی که از رسانه‌های اجتماعی الهام گرفته‌اند، فیس‌بوک (54٪) بیشترین تأثیر را دارد و پس از آن اینستاگرام (21٪) و لینکدین (10٪) قرار دارد. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان (2/0٪)، پیام‌های متنی (1٪) و تبلیغات رادیویی (2٪) کمتر از بقیه در نیکوکاران ایجاد انگیزه کرده‌اند.
  • 7٪ مستقیماً با استفاده از ابزارهای جمع‌آوری کمک فیس‌بوک به یک سازمان کمک کرده‌اند. از این تعداد، 100٪ گفتند که احتمالاً دوباره از طریق فیس‌بوک، کمک مالی خواهند کند.
  • 85٪ تمایل ندارند که سازمان‌ها اطلاعات تماس آنها را با سازمان‌های دیگر به اشتراک بگذارند. 95٪ از سازمان‌ها می‌‌خواهند که تلاشی هماهنگ را برای محافظت از اطلاعات تماس و مالی آنها در برابر نقض داده‌ها انجام دهند.
  • 79٪ نیکوکاران در استرالیا و اقیانوسیه داوطلب هستند. 75٪ در رویدادهای جمع‌آوری کمک شرکت می‌کنند. 15٪ در راهپیمایی یا اعتراضات شرکت دارند. 92٪ مرتباً در انتخابات حضور دارند و 79٪ طومارهای آنلاین را امضاء می‌کنند.

4. گرایش به نیکوکاری در اروپا

  • 46٪ از نیکوکاران در اروپا ترجیح می‌دهد از طریق آنلاین (کارت اعتباری/ نقدی) 20٪ از طریق حواله بانکی، 11٪ از طریق پی‌پال، 10٪ به صورت نقدی و 5٪ نیز از طریق پست مستقیم کمک کنند.
  • 52٪ از نیکوکاران در یک طرح نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند.
  • 68٪ ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل، 10٪ از طریق نامه چاپی، 8٪ از طریق پیام متنی، 6٪ از طریق پیام رسان اجتماعی و 4٪ نیز از طریق کارت‌ پستال چاپی از کمک‌هایشان تقدیر و تشکر شود.
  • 10٪ کمک‌های خود را در روز سه‌شنبه نیکوکاری 2017 اهدا کردند، در حالی که 48٪ کمک نکردند. 42٪ تاکنون هرگز مطلبی در مورد سه‌شنبه نیکوکاری نشنیده‌اند. در بین بین کسانی که در سه‌شنبه نیکوکاری 2017 مشارکت کردند، 64٪ به یک سازمان، 32٪ به دو یا سازمان و 4٪ درصد به چهار سازمان یا بیشتر کمک کردند.
  • 28٪ از نیکوکاران در اروپا هدایای یادبود را اهدا می‌کنند. پنج مناسبت اصلی برای اهدای هدایا عبارتند از:
    • تولدها (30٪)، 
    • مراسم یادبود (22٪)، 
    • تعطیلات مذهبی (13٪)، 
    • به دنیا آمدن نوزاد (4٪) 
    • و ازدواج (12٪).
  • 47٪ به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند. پنج انگیزه اصلی برای چنین پویش‌هایی عبارتند از:
    • هزینه‌های راه‌اندازی یک شرکت اجتماعی (39٪)، 
    • هزینه‌های پزشکی (16٪)، 
    • هزینه‌های داوطلبی (15٪)، 
    • هزینه‌های آموزش (11٪) و 
    • امدادرسانی در سوانح و فجایا (10٪). 
    • در بین کسانی که به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند، 16٪ می‌گویند که به دلیل حمایت مالی از چنین پویش‌هایی کمتر به سازمان‌ها کمک می‌نمایند.
  • 21٪ از افراد اگر در ازای کمک‌های خود یک هدیه رایگان دریافت کنند، احتمال کمک‌هایشان افزایش خواهد یافت.
  • 20٪ از افراد پویش‌های آنلاین جمع‌آوری کمک به روش همتا به همتا را به نفع سازمان‌ها راه‌اندازی می‌کنند.
  • 44٪ به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند.
  • 37٪ در مواجهه با بلایای طبیعی اقدام به کمک می‌کنند.
  • 10٪ کمک‌های خیریه را در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کنند.
  • 64٪ از نیکوکاران در اروپا بیشتر به سازمان‌هایی که از پسوند دامنه .org در ارتباطات وب‌سایت و ایمیل استفاده می‌کنند، اعتماد می‌نمایند.
  • 58٪ می‌گویند که اگر یک سازمان ارتباطات منظم و مرتب درباره کارهای صورت‌گرفته و تأثیر کمک مالی نیکوکاران را با آنها برقرار کند، به احتمال فراوان کمک‌های مستمر را به آن اهدا خواهند کرد.
  • 32٪ از افراد می‌گویند که تحت تأثیر رسانه‌های اجتماعی برای کمک کردن انگیزه گرفته‌اند، در حالی که سهم ایمیل 25٪ و وب‌سایت سازمان 20٪ بوده است. در بین کسانی که از رسانه‌های اجتماعی الهام گرفته‌اند، فیس‌بوک (53٪) بیشترین تأثیر را دارد و پس از آن توییتر (21٪) و اینستاگرام (16٪) قرار دارد. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان (1٪)، پیام‌های متنی (1٪) و تماس‌های تلفنی (2٪) کمتر از بقیه در نیکوکاران ایجاد انگیزه کرده‌اند.
  • 16٪ مستقیماً با استفاده از ابزارهای جمع‌آوری کمک فیس‌بوک به یک سازمان کمک کرده‌اند. از این تعداد، 94٪ گفتند که احتمالاً دوباره از طریق فیس‌بوک، کمک مالی خواهند کند.
  • 82٪ تمایل ندارند که سازمان‌ها اطلاعات تماس آنها را با سازمان‌های دیگر به اشتراک بگذارند. 91٪ از سازمان‌ها می‌‌خواهند که تلاشی هماهنگ را برای محافظت از اطلاعات تماس و مالی آنها در برابر نقض داده‌ها انجام دهند.
  • 61٪ از نیکوکاران در اروپا داوطلب هستند. 57٪ در رویدادهای جمع‌آوری کمک شرکت می‌کنند. 42٪ در راهپیمایی یا اعتراضات شرکت دارند. 92٪ به طور مرتب در انتخابات حضور دارند و 84٪ طومارهای آنلاین را امضاء می‌کنند.

5. گرایش به نیکوکاری در آمریکای شمالی

  • 66٪ از نیکوکاران در آمریکای شمالی ترجیح می‌دهد از طریق آنلاین (کارت اعتباری/ نقدی) 17٪ از طریق پست مستقیم، 8٪ از طریق پی‌پال، 6٪ به صورت نقدی و 5٪ نیز از طریق حواله بانکی کمک کنند.
  • 46٪ از نیکوکاران در یک طرح نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند.
  • 68٪ ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل، 20٪ از طریق نامه چاپی، 5٪ از طریق کارت‌ پستال چاپی، 3٪ از طریق پیام رسان اجتماعی و 3٪ نیز از طریق پیام متنی از کمک‌هایشان تقدیر و تشکر شود.
  • 22٪ کمک‌های خود را در روز سه‌شنبه نیکوکاری 2017 اهدا کردند، در حالی که 52٪ کمک نکردند. 26٪ تاکنون مطلبی در مورد سه‌شنبه نیکوکاری نشنیده‌اند. در بین کسانی که در سه‌شنبه نیکوکاری مشارکت کردند، 56٪ به یک سازمان، 36٪ به دو یا سه سازمان، 5٪ به چهار تا شش سازمان، 2٪ به هفت تا نه سازمان و 1٪ به ده سازمان یا بیشتر کمک کردند.
  • 43٪ از نیکوکاران در اروپا هدایای یادبود را اهدا می‌کنند. پنج مناسبت اصلی برای اهدای هدایا عبارتند از:
    • مراسم یادبود (56٪)، 
    • تولدها (10٪)، 
    • تعطیلات مذهبی (10٪)، 
    • ازدواج (2٪) 
    • و به دنیا آمدن نوزاد (1٪).
  • 36٪ به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند. پنج انگیزه اصلی برای چنین پویش‌هایی عبارتند از:
    • هزینه‌های پزشکی (25٪)، 
    • هزینه‌های اضطراری خانوار (23٪)، 
    • هزینه‌های راه‌اندازی یک شرکت اجتماعی (14٪)، 
    • امدادرسانی در سوانح و فجایا (13٪) 
    • و هزینه‌های آموزش (10٪). 
    • در بین کسانی که به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند، 10٪ می‌گویند که به دلیل حمایت مالی از چنین پویش‌هایی کمتر به سازمان‌ها کمک می‌نمایند.
  • 15٪ از افراد اگر در ازای کمک‌های خود یک هدیه رایگان دریافت کنند، احتمال کمک‌هایشان افزایش خواهد یافت.
  • 16٪ از افراد پویش‌های آنلاین جمع‌آوری کمک به روش همتا به همتا را به نفع سازمان‌ها راه‌اندازی می‌کنند.
  • 31٪ به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند.
  • 50٪ در مواجهه با بلایای طبیعی اقدام به کمک می‌کنند.
  • 20٪ کمک‌های خیریه را در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کنند.
  • 73٪ از نیکوکاران در آمریکای شمالی بیشتر به سازمان‌هایی که از پسوند دامنه .org در ارتباطات وب‌سایت و ایمیل استفاده می‌کنند، اعتماد می‌نمایند.
  • 56٪ می‌گویند که اگر یک سازمان ارتباطات منظم و مرتب درباره کارهای صورت‌گرفته و تأثیر کمک مالی نیکوکاران را با آنها برقرار کند، به احتمال فراوان کمک‌های مستمر را به آن اهدا خواهند کرد.
  • 31٪ از افراد می‌گویند که تحت تأثیر ایمیل برای کمک کردن انگیزه گرفته‌اند، در حالی که سهم رسانه‌های اجتماعی 25٪ و وب‌سایت سازمان 17٪ بوده است. در بین کسانی که از رسانه‌های اجتماعی الهام گرفته‌اند، فیس‌بوک (51٪) بیشترین تأثیر را دارد و پس از آن اینستاگرام (15٪) و توییتر (15٪) قرار دارد. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان (4/0٪)، پیام‌های متنی (1٪) و تماس‌های تلفنی (2٪) کمتر از بقیه در نیکوکاران ایجاد انگیزه کرده‌اند.
  • 28٪ مستقیماً با استفاده از ابزارهای جمع‌آوری کمک فیس‌بوک به یک سازمان کمک کرده‌اند. از این تعداد، 87٪ گفتند که احتمالاً دوباره از طریق فیس‌بوک، کمک مالی خواهند کند.
  • 83٪ تمایل ندارند که سازمان‌ها اطلاعات تماس آنها را با سازمان‌های دیگر به اشتراک بگذارند. 91٪ از سازمان‌ها می‌‌خواهند که تلاشی هماهنگ را برای محافظت از اطلاعات تماس و مالی آنها در برابر نقض داده‌ها انجام دهند.
  • 76٪ نیکوکاران در آمریکای شمالی داوطلب هستند. 66٪ در رویدادهای جمع‌آوری کمک شرکت می‌کنند. 25٪ در راهپیمایی یا اعتراضات شرکت دارند. 95٪ مرتباً در انتخابات حضور دارند و 69٪ طومارهای آنلاین را امضاء می‌کنند.

6. گرایش به نیکوکاری در آمریکای جنوبی

  • 46٪ از نیکوکاران در آمریکای جنوبی ترجیح می‌دهد از طریق آنلاین (کارت اعتباری/ نقدی) 20٪ از طریق حواله بانکی، 11٪ از طریق پی‌پال، 10٪ به صورت نقدی و 5٪ نیز از طریق پست مستقیم کمک کنند.
  • 50٪ از نیکوکاران در یک طرح نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند.
  • 72٪ ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل، 8٪ از طریق پیام متنی، 7٪ از طریق نامه چاپی، 6٪ از طریق پیام رسان اجتماعی و 5٪ نیز از طریق کارت‌ پستال چاپی از کمک‌هایشان تقدیر و تشکر شود.
  • 4٪ کمک‌های خود را در روز سه‌شنبه نیکوکاری 2017 اهدا کردند، در حالی که 21٪ کمک نکردند. 75٪ تاکنون مطلبی در مورد سه‌شنبه نیکوکاری نشنیده‌اند. در بین کسانی که در سه‌شنبه نیکوکاری مشارکت کردند، 56٪ به یک سازمان، 34٪ به دو یا سه سازمان، 5٪ به چهار تا شش سازمان، 3٪ به هفت تا نه سازمان و 1٪ به ده سازمان یا بیشتر کمک کردند.
  • 13٪ از نیکوکاران در آمریکای جنوبی هدایای یادبود را اهدا می‌کنند. پنج مناسبت اصلی برای اهدای هدایا عبارتند از:
    • تولدها (39٪)، 
    • تعطیلات مذهبی (9٪)، 
    • ازدواج (7٪)، 
    • مراسم یادبود (6٪) 
    • و به دنیا آمدن نوزاد (5٪).
  • 45٪ به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند. پنج انگیزه اصلی برای چنین پویش‌هایی عبارتند از:
    • هزینه‌های پزشکی (31٪)، 
    • هزینه‌های آموزش (18٪)، 
    • هزینه‌های دامپزشکی (15٪)، 
    • هزینه‌های راه‌اندازی یک شرکت اجتماعی (12٪) 
    • و هزینه‌های اضطراری خانوار (11٪). 
    • در بین کسانی که به پویش‌های جمع‌سپاری مالی کمک می‌کنند، 17٪ می‌گویند که به دلیل حمایت مالی از چنین پویش‌هایی کمتر به سازمان‌ها کمک می‌نمایند.
  • 20٪ از افراد اگر در ازای کمک‌های خود یک هدیه رایگان دریافت کنند، احتمال کمک‌هایشان افزایش خواهد یافت.
  • 6٪ از افراد پویش‌های آنلاین جمع‌آوری کمک به روش همتا به همتا را به نفع سازمان‌ها راه‌اندازی می‌کنند.
  • 16٪ به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند.
  • 27٪ در مواجهه با بلایای طبیعی اقدام به کمک می‌کنند.
  • 6٪ کمک‌های خیریه را در وصیت‌نامه خود ذکر می‌کنند.
  • 63٪ از نیکوکاران در آمریکای جنوبی بیشتر به سازمان‌هایی که از پسوند دامنه .org در ارتباطات وب‌سایت و ایمیل استفاده می‌کنند، اعتماد می‌نمایند.
  • 60٪ می‌گویند که اگر یک سازمان ارتباطات منظم و مرتب درباره کارهای صورت‌گرفته و تأثیر کمک مالی نیکوکاران را با آنها برقرار کند، به احتمال فراوان کمک‌های مستمر را به آن اهدا خواهند کرد.
  • 41٪ از افراد می‌گویند که تحت تأثیر رسانه‌های اجتماعی برای کمک کردن انگیزه گرفته‌اند، در حالی که سهم وب‌سایت سازمان 19٪ و ایمیل 18٪ بوده است. در بین کسانی که از رسانه‌های اجتماعی الهام گرفته‌اند، فیس‌بوک (50٪) بیشترین تأثیر را دارد و پس از آن اینستاگرام (30٪) و یوتیوب (8٪) قرار دارد. تبلیغات رادیویی (2٪)، پیام‌های متنی (2٪) و تماس‌های تلفنی (5٪) کمتر از بقیه در نیکوکاران ایجاد انگیزه کرده‌اند.
  • 10٪ مستقیماً با استفاده از ابزارهای جمع‌آوری کمک فیس‌بوک به یک سازمان کمک کرده‌اند. از این تعداد، 85٪ گفتند که احتمالاً دوباره از طریق فیس‌بوک، کمک مالی خواهند کند.
  • 80٪ تمایل ندارند که سازمان‌ها اطلاعات تماس آنها را با سازمان‌های دیگر به اشتراک بگذارند. 93٪ از سازمان‌ها می‌‌خواهند که تلاشی هماهنگ را برای محافظت از اطلاعات تماس و مالی آنها در برابر نقض داده‌ها انجام دهند.
  • 76٪ نیکوکاران در آمریکای جنوبی داوطلب هستند. 66٪ در رویدادهای جمع‌آوری کمک شرکت می‌کنند. 25٪ در راهپیمایی یا اعتراضات شرکت دارند. 95٪ مرتباً در انتخابات حضور دارند و 69٪ طومارهای آنلاین را امضاء می‌کنند.

25 یافته مهم

6057 نیکوکار نظرسنجی مربوط به «گزارش گرایش جهانی به نیکوکاری 2018» را تکمیل کردند و براساس پاسخ‌های آنها مشخص شد که جامعه نیکوکاران در سراسر جهان عمدتاً از زنان تشکیل شده (65٪) که دارای ایدئولوژی لیبرال هستند (53٪)، خود را مذهبی توصیف می‌کنند (72٪) و سالانه بین 101 تا 1000 دلار کمک می‌نمایند (43٪). این نیکوکاران به احتمال زیاد از اهدافی چون کودکان و جوانان (15٪)، سلامت و تندرستی (11٪) و حیوانات و حیات وحش (11٪) حمایت می‌کنند.

1. 54٪ از نیکوکاران سراسر جهان ترجیح می‌دهند کمک‌های آنلاین را با یک کارت اعتباری یا نقدی و 9٪ از طریق پی‌پال انجام دهند. احتمال کمک‌های نیکوکاران از طریق اپلیکیشن‌های موبایل/ کیف پول (4٪) و پیام متنی (1٪) بسیار کمتر است. افزایش دسترسی به فناوری آنلاین و موبایل در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی احتمالاً این آمار را در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

2. 2.29٪ از نیکوکاران سراسر جهان می‌گویند که رسانه‌ اجتماعی ابزاری است که بیشترین انگیزه را در آنها برای کمک کردن ایجاد می‌کند و در عین حال ایمیل با 27٪ در رتبه دوم قرار دارد. در جایگاه سوم وب‌سایت یک سازمان با 18٪ قرار گرفته است. ارتباطات دیجیتالی نیز 74٪ از نیکوکاران را تشویق به کمک می‌کند. بنابراین سازمان‌ها باید روی فناوری سرمایه‌گذاری کنند.

3. در بین نیکوکارانی که از رسانه‌های اجتماعی انگیزه گرفته‌اند، 56٪ می‌گویند که فیس‌بوک محرک اصلی آنها بوده در حالی که 20٪ از اینستاگرام و 13٪ نیز از توییتر نام می‌برند. 18٪ از نیکوکاران سراسر جهان مستقیماً از طریق فیس‌بوک به یک خیریه کمک مالی کرده‌اند. از این تعداد، 88٪ می‌گویند که احتمالاً دوباره از طریق فیس‌بوک کمک خواهند کرد. در بین تمام رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان، فیس‌بوک جایگاه برتر را دارد و ابزارهای جدید جمع‌آوری کمک مالی آن احتمالاً بخش خیریه جهانی را متحول خواهد کرد. 

4. رسانه‌های سنتی تلویزیون و رادیو فقط در 9٪ از نیکوکاران برای کمک کردن ایجاد انگیزه کرده‌اند، اما اگر اپلیکیشن‌های تلویزیونی و رادیویی مبتنی بر اینترنت مانند نتفلیکس (Netflix) و پاندورا (Pandora) سرویس‌های پخش و تبلیغاتی خود را متناسب با نیاز سازمان‌ها تهیه کنند، این آمار ممکن است افزایش یابد. دستیارهای صوتی هوشمند خانگی نظیر آمازون اکو (Amazon Echo) و گوگل هوم (Google Home) نیز شاید راه‌های جدیدی را برای کمک کردن ارائه دهند.

5. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تأثیر بسیار کمی بر نیکوکاران دارند. تنها 1٪ از نیکوکاران سراسر جهان می‌گویند که تحت تأثیر برنامه‌های پیام‌رسان اقدام به کمک خیریه کرده‌اند. از این بین، 59٪ واتس‌اپ (WhatsApp) را به عنوان انگیزه‌بخش‌ترین پیام‌رسان معرفی کردند، در حالی که 30٪ از فیس‌بوک مسنجر (Facebook Messenger) و 5٪ نیز از اسنپ‌چت (SnapChat) نام بردند. اگر فیس‌بوک ابزارهای جذب سرمایه خود را به واتس‌اپ (متعلق به فیس‌بوک) و فیس‌بوک مسنجر تعمیم دهد، برنامه‌های پیام‌رسان احتمالاً از قدرت و توانایی بیشتری در جمع‌آوری پول برای مؤسسات خیریه برخوردار خواهند شد.

6. پویش‌های جمع‌سپاری مالی از محبوبیت فزاینده‌ای در سراسر جهان بهره‌مند شده‌اند. 41٪ از افرادی که به مؤسسات خیریه کمک می‌کنند، در پویش‌های آنلاین جمع‌سپاری مالی نیز مشارکت می‌نمایند. هرچند برای برخی سازمان‌ها نگران‌کننده است اما جای تعجبی ندارد که 16٪ از این نیکوکاران می‌گویند به دلیل شرکت در پویش جمع‌آوری کمک همتا به همتا پول کمتری را به سازمان‌ها اهدا می‌کنند.

7. 7.33٪ از نیکوکاران سراسر جهان اقدام به اهدای هدایای یادبود می‌کنند و سه مناسبت برتر برای این هدایا به ترتیب شامل مراسم یادبود (43٪)، تولدها (25٪) و تعطیلات مذهبی (10٪) است. با این وجود تعداد کمی از سازمان‌ها هدایای یادبود را تبلیغ می‌کنند در حالی که انجام این کار احتمالاً منجر به یک جریان درآمد ثابت می‌شود. 41٪ از بیبی‌بومرها هدایای یادبود را اهدا می‌کنند، حال آنکه این نرخ در بین اعضای نسل ایکس و هزاره به ترتیب 31 و 26 درصد است. 

8. تفاوت‌های نسلی به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیک رو به کاهش است. اعضای نسل هزاره، ایکس و بیبی‌بومرها همگی ترجیح می‌دهند تا به صورت آنلاین کمک کنند و ارتباطات دیجیتال تأثیر قابل توجهی بر کمک‌های آنها دارد. بیبی‌بومرها نسلی هستند که به احتمال زیاد تحت تأثیر پست مستقیم اقدام به کمک می‌کنند (18٪) اما در مجموع همه نسل‌های جمعیتی بیش از پیش همگن شده و رفتارهای خیریه خود را مبتنی بر فناوری قرار داده‌اند.

9. نیکوکاران مذهبی بیشتر به آن دسته از مؤسسات خیریه‌ای کمک می‌کنند که نیازهای اولیه را تأمین کرده و از جوانان و کودکان، سلامت و تندرستی و گرسنگی و بی‌خانمانی حمایت می‌نمایند. در مقابل نیکوکاران غیرمذهبی عمدتاً به سازمان‌های مدافع حیوانات و حیات وحش، حقوق بشر و مدنی و توسعه و امداد بین‌المللی کمک می‌کنند. نیکوکاران مسن‌تر و از لحاظ اندازه بزرگ و متوسط به احتمال زیاد مذهبی هستند، در حالی که نیکوکاران  جوان‌تر و از لحاظ اندازه خرد به احتمال زیاد غیرمذهبی هستند. 

10. نیکوکاران در هر اندازه‌ای ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین کمک کنند، با این حال نیکوکاران خرد به احتمال فراوان نقدی کمک می‌کنند، در حالی که نیکوکاران بزرگ عمدتاً از طریق پست مستقیم کمک‌های خود را ارائه می‌دهند. صرفنظر از نحوه کمک کردن، اکثر قریب به اتفاق نیکوکاران (69٪) ترجیح می‌دهند که مؤسسه خیریه از طریق ایمیل از کمک‌های آنها تقدیر و تشکر کند.

11. نیکوکاران به طریق آفلاین مشارکت بسیار زیادی در اهداف و مؤسسات خیریه مورد علاقه خود دارند. 67٪ داوطلب محلی هستند، 9٪ در سطح بین‌المللی داوطلب می‌شوند و 56٪ نیز در رویدادهای جمع‌آوری کمک شرکت می‌کنند. افرادی که برای امور خیریه پول می‌دهند، حاضرند وقت و زمان خود را نیز وقف کنند. همچنین نیکوکاران در امور مدنی مشارکت بسیار بالایی دارند. 91٪ به صورت مرتب در انتخابات شرکت می‌کنند، 72٪ طومارهای آنلاین را امضا می‌کنند و 27٪ نیز در راهپیمایی‌ها و اعتراضات مشارکت می‌کنند.

12. 12.31٪ از نیکوکاران در سراسر جهان به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند. فناوری خیریه آنلاین - همراه با دسترسی 24 ساعته به چرخه اخبار جهانی و سفرهای بین‌المللی مقرون به صرفه‌تر - منجر به افزایش حس همدلی جهانی نیکوکاران شده است.

13. حفظ حقوق حریم خصوصی یکی از دغدغه‌های جدی نیکوکاران است. 80٪ نیکوکاران مایل نیستند که سازمان‌ها اطلاعات تماس آنها را با سایر سازمان‌ها به اشتراک بگذارند و 92٪ از سازمان‌ها می‌خواهند که تلاشی هماهنگ را برای محافظت از اطلاعات تماس و مالی‌شان در برابر موارد نقض داده انجام دهند.

آفریقا

14. 14.32٪ از نیکوکاران در آفریقا ترجیح می‌دهند نقدی کمک کنند که بالاترین میزان در بین همه مناطق است. مؤسسات خیریه در آفریقا دسترسی محدودی به فناوری‌های سنتی و آنلاین جمع‌آوری کمک‌های مالی دارند، اما با تحول این بخش طی دهه آینده انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از این کمک‌های نقدی به کمک‌های آنلاین و موبایلی تبدیل شود.

15. در آفریقا، خدمات تازه راه‌اندازی‌شده‌ی جمع‌سپاری مالی که به افراد اجازه می‌دهد تا پویش‌های آنلاین جمع‌آوری کمک را برای هزینه‌های شخصی چون صورت‌حساب‌های پزشکی و هزینه‌های آموزشی ایجاد کنند، در زمینه نیکوکاری آنلاین پیشرو هستند. در نتیجه نیکوکاران آفریقایی با نرخ 50٪ بالاترین نرخ کمک به پویش‌های جمع‌سپاری مالی شخصی را در دنیا دارا هستند.

آسیا

16. نیکوکاران آسیا عمدتاً تحت تأثیر ارتباطات دیجیتال قرار دارند. 51٪ از آنها ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین کمک کنند و 41٪ در طرح‌های نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند. ایمیل (29٪)، رسانه‌های اجتماعی (26٪) و وب‌سایت یک سازمان (21٪) بیشترین انگیزه را در نیکوکاری ایجاد می‌کنند. پیشرفت سریع فناوری در سراسر قاره آسیا طی دهه گذشته، محرکی برای جامعه نیکوکاران آسیایی بوده تا به عنوان یک نیروی عظیم امور خیر در سراسر جهان ظاهر شوند.

17. در کنار نیکوکاران اروپایی، 44٪ از نیکوکاران آسیایی نیز به احتمال زیاد به سازمان‌های واقع در خارج از کشور محل سکونت خود کمک می‌کنند. در عین حال نیکوکاران آسیایی با نرخ 12٪ دارای میزان داوطلبگی بالایی در سطح بین‌المللی در مقایسه با میانگین جهانی 9٪ هستند.

استرالیا و اقیانوسیه

18. تنها 1٪ از نیکوکاران در استرالیا و اقیانوسیه در روز سه‌شنبه نیکوکاری 2017 کمک کردند که پایین‌ترین نرخ در بین همه مناطق است. آنها همچنین کمترین احتمال کمک کردن از طریق فیس‌بوک را به خود اختصاص دادند (7٪). با آگاهی‌رسانی بیشتر عموم، هم مناسبت سه‌شنبه نیکوکاری و هم ابزارهای جمع‌آوری کمک فیس‌بوکی می‌توانند سرمایه جدید و قابل توجهی را برای مؤسسات خیریه در استرالیا و اقیانوسیه فراهم کنند.

19. نیکوکاران در استرالیا و اقیانوسیه با نرخ 75٪ بیش از هر منطقه دیگری در رویدادهای جمع‌آوری کمک‌های مالی شرکت می‌کنند و همچنین با نرخ 21٪ بیشترین احتمال راه‌اندازی پویش‌های جمع‌آوری کمک همتا به همتا را دارا هستند. شایان ذکر است که نیکوکاران در استرالیا و اقیانوسیه با نرخ 60٪ به احتمال زیاد جزو نیکوکاران کوچک هستند.

اروپا

20. اروپا با نرخ 39٪ بیش از هر منطقه دیگری اهداکنندگان نسل ایکس را در خود جای داده است. 61٪ از آنها زن و 47٪ نیکوکاران غیرمذهبی هستند. همچنین در کنار استرالیا و اقیانوسیه، نیکوکاران اروپایی بیشترین احتمال را برای کمک به توسعه و امداد بین‌المللی دارا هستند (12٪). در نهایت نیکوکاران اروپایی از این لحاظ منحصر به فرد هستند که بیش از هر منطقه دیگری به حقوق بشر و مدنی کمک می‌کنند (9٪).

21. در کنار نیکوکاران در آمریکای جنوبی، نیکوکاران اروپایی بیشترین احتمال برای کمک از طریق حواله بانکی یا ارزی با نرخ 20٪ را دارا هستند. 52٪ در طرح‌های نیکوکاری ماهانه ثبت نام کرده‌اند که بالاترین نرخ در بین همه مناطق است. در نهایت نیکوکاران اروپایی با نرخ 16٪ بیشترین احتمال برای داوطلب شدن در سطح بین‌المللی را به خود اختصاص داده‌اند.

آمریکای شمالی

22. 22.60٪ از نیکوکاران در آمریکای شمالی ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین با کارت اعتباری یا نقدی کمک کنند که بالاترین میزان در بین مناطق است. در عین حال تنها 6٪ ترجیح می‌دهند نقدی کمک می‌کنند که کمترین میزان محسوب می‌شود. 22٪ در سه‌شنبه نیکوکاری 2017 اقدام به کمک کردند و 28٪ از این تعداد از طریق فیس‌بوک کمک‌های خود را اهدا کرده‌اند که بالاترین نرخ جهانی و احتمالاً به این دلیل است که مراسم سه‌شنبه نیکوکاری از منطقه آمریکای شمالی سرچشمه گرفته و ابزارهای جمع‌آوری کمک مالی در فیس‌بوک نیز نخستین بار در آمریکا راه‌اندازی شد. 

23. نیکوکاران آمریکای شمالی نیز احتمالاً تحت تأثیر ایمیل اقدام به کمک می‌کنند (31٪) و در نتیجه به احتمال فراوان به وب‌سایت‌ها و آدرس‌های ایمیل با پسوند دامنه .org اعتماد می‌نمایند (73٪). آمریکای شمالی همچنین دارای بالاترین نرخ نیکوکاران بیبی‌بومر (41٪) و نیکوکارانی است که در وصیت‌نامه خود کمک‌های خیریه را ذکر می‌کنند (20٪).

آمریکای جنوبی

24. نیکوکاران در آمریکای جنوبی کمترین احتمال ممکن را برای اطلاع از سه‌شنبه نیکوکاری دارا هستند (75٪) و تنها 6٪ اقدام به راه‌اندازی پویش‌های جمع‌آوری کمک همتا به همتا کرده‌اند. با آگاهی‌رسانی بیشتر عموم، هم سه‌شنبه نیکوکاری و هم فناوری جمع‌آوری کمک همتا به همتا می‌توانند سرمایه جدید و قابل توجهی را برای مؤسسات خیریه در آمریکای جنوبی فراهم کنند.

25. نیکوکاران در آمریکای جنوبی از این لحاظ منحصر به فرد هستند که بیشتر از دیگران تحت تأثیر اینستاگرام اقدام به کمک می‌کنند (30٪)، بیشترین حمایت را از حیوانات و حیات وحش به عمل می‌آورند (17٪) و خود را مذهبی توصیف می‌کنند (78٪).

درباره پاسخ‌دهندگان نظرسنجی

1049 غیرنیکوکار در 83 کشور

منبع: وبسایت GIVINGREPORT.NGO