شریف؛ استادیار مطالعات بشردوستانه و مدیر طرح بشردوستانه مسلمانان در مدرسه خیریه خانواده لیلی در دانشگاه ایندیانا است. شریف دارای مدرک دکتری و کارشناسی ارشد در مطالعات بشردوستانه از مدرسه خیریه خانواده لیلی است. او همچنین دارای مدرک JD از دانشکده حقوق مککینی دانشگاه ایندیانا و دارای مدرک لیسانس تاریخ از دانشگاه ایندیاناپولیس است. شریف در مورد بشردوستی مسلمانان و بخش غیرانتفاعی مسلمانان تحقیق میکند.
اخیراً، او یک نظرسنجی ملی از مدارس اسلامی تماموقت در ایالاتمتحده انجام داد. این پروژه منجر به انتشار کتاب (که وی در تألیف آن مشارکت داشت) آموزش اسلامی در ایالاتمتحده و تکامل مؤسسات غیرانتفاعی مسلمان در نوامبر 2017 شد. شریق همچنین به عنوان سردبیر مجله بشردوستی مسلمانان و جامعه مدنی، مجله آموزش در جوامع مسلمان و به عنوان سردبیر سری مجموعه کتابهای بشردوستی مسلمانان و جامعه مدنی فعالیت میکند.
هر سه مورد توسط انتشارات دانشگاه ایندیانا منتشر شده است. او بیش از 20 سال به عنوان یک وکیل غیرانتفاعی برای سازمانهای غیرانتفاعی بینالمللی، ملی، منطقهای و محلی خدمت کرده است. شریق پیشازاین به عنوان مدیر اجرایی انجمنی فعالیت داشت و روی سازمانهای غیرانتفاعی و کنش داوطلبانه تحقیق میکرد.
رافیل واصف، استادیار دانشگاه ایالتی پورتلند است. علایق تحقیقاتی او شامل تنوع، برابری و مشارکت در بخش غیرانتفاعی با تمرکز بر مؤسسات غیرانتفاعی مسلمان آمریکایی است.
کار رافیل در فصلنامه غیرانتفاعی و داوطلبانه (Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly)، Voluntas، مدیریت و رهبری غیرانتفاعی (Nonprofit Management and Leadership) و انجمن سیاست غیرانتفاعی (Nonprofit Policy Forum) منتشر شده یا پذیرفته شده است.
برای مطالعه :
تیم MPI
نام | فعالیت |
Shariq Siddiqui JD Ph.D. | استادیار و مدیر مطالعات بشردوستانه، سردبیر مشترک طرح بشردوستی مسلمانان، مجله بشردوستی مسلمانان و جامعه مدنی |
Rafia Khader | مدیر برنامه سردبیر مجله بشردوستی مسلمانان و جامعه مدنی (Journal of Muslim Philanthropy & Civil Society) |
Lina Grajales | دستیار اجرایی برای کمک به پروژه مدیریت برنامه همکاری جامعه |
Ifeoma Akobi | دانشجو محقق |
Zainab Farhat Ph.D | استاد محقق |
Taha Husein | دانشجو محقق |
Micah Hughes Ph.D | استاد محقق پست دکترا |
Afshan Khan JD | استادیار مدعو مطالعات بشردوستانه |
Ghaida Nael Abdelrahman | دانشجو محقق |
Zeeshan Noor Ph.D. | استاد محقق |
Abdul Samad | دانشجو محقق |
Rafeel Wasif Ph.D | استاد محقق پست دکتری |
Liu Yixuan | دانشجو محقق |
Camile Irvine | تسهیلکننده، برنامه همکاری جامعه |
Azhar Mithaiwala | تسهیلکننده، برنامه همکاری جامعه |
Ali Ottman | تسهیلکننده، برنامه همکاری جامعه |
Roohi Younus | مدیر برنامه و تسهیلکننده، برنامه همکاری جامعه شورای مشاوران MPI |
Junaid Ahmed | ساکس تکنولوژی |
Rasheed Ahmed | موسسه زکات فاندیشن |
Samar Ali | باس بری و سیمس |
Abed Ayoub | مأموریت متحد برای امداد |
Zahid Cheema MD | عصبشناس |
Rashid Dar | بنیاد جان تمپلتن |
Halil Demir | بنیاد زکات امریکا |
Mahmood Hai MD | اورولوژیست |
Iltefat Hamzavi MD | بنیاد خانواده همزاوی |
Anwar Khan | امداد اسلامی امریکا |
Noorain Khan | بنیاد فورد |
Farhan Latif | بنیاد الهیبری |
Ousamma Mezoui | پنیاپیل امریکا |
Dr. M. Yaqub Mirza | بنیاد خانواده میرزا گروه مدیریتی استرلینگ |
Zeyba Rehman | برنامه بریج بیلدینگ بنیاد دوریس دوک برای هنر اسلامی |
Kashif Shaikh | صندوق پولار |
Javai Siddiqi | دایره اسلامی امریکای شمالی دستان یاریدهنده برای امداد و پیشرفت |
Tayyab Yunus | راهحل شهودی |
Shireen Zaman | صندوق پروتئوس |
سپاسگزاری
مایلیم از سازمان امداد اسلامی ایالاتمتحده آمریکا برای حمایت از این تحقیق و گزارش قدردانی کنیم.
مایلیم از حمایت مهم موسسه "لیک " در مورد "ایمان و بخشش " در این مطالعه قدردانی کنیم.
مایلیم از دپارتمان تحقیقات بشردوستانه دانشکده خانواده لیلی دانشگاه ایندیانا برای کمک آنها در این پروژه تحقیقاتی تشکر کنیم.
ما همچنین میخواهیم از کار مؤسسه "Social Policy and Understanding "، به خاطر ایجاد پایهای برای تحقیقات بیشتر در مورد مسلمانان آمریکایی از طریق نظرسنجی سالانه مسلمانان آمریکایی و بشردوستی مسلمانان آمریکایی قدردانی کنیم: نمایه مقایسهای مبتنی بر دادهها.
درباره مدرسه بشردوستانه خانواده لیلی
دانشکده بشردوستانه خانواده لیلی دانشگاه ایندیانا در iupui به بهبود امور بشردوستانه برای بهبود جهان از طریق آموزش و توانمندسازی دانشآموزان و متخصصان اختصاص دارد؛ دانش آموزان و متخصصانی که برای تغییرات مثبت و پایدار پیشرو و مبتکر باشند.
دانشکده لیلی از طریق دانشجویان کارشناسی در حال تحصیل، دانشجویان فارغالتحصیل، برنامههای توسعه مهارتها، تحقیقات و برنامه بینالمللی، سرمایه گذاری فعالیت دارد.
موسسه لیک روی ایمان و بخشش کار میکند و موسسه خانواده می، برای امور بشردوستانه و نهاد بشردوستانه زنان، رویکردی جامع ارائه میدهد.
درباره MPI
برنامه بشردوستانه مسلمانان دانشکده بشردوستانه خانواده لیلی، بر درک و کمک به تقویت بیشتر جنبههای معاصر و سنتی بشردوستی مسلمانان در تمام شکلهای آن تمرکز دارد.
پروژهای از مؤسسه دین و لیک در مورد ایمان و بخشش، محققان و متخصصان بشردوستانه را برای بررسی مسائل و تحقیقات در این زمینه گرد هم میآورد، سمپوزیومها و سمینارها را میزبانی میکند و آموزش و آزمایش ارائه میدهد. این برنامه با تلاش برای تحقیقات بیشتر در زمینه مورد مطالعه، کمک به توسعه رهبری فکری و مکالمات آگاهانه و آموزش رهبران بشردوست و غیرانتفاعی در بشردوستی مسلمان، به ایجاد ظرفیت در بخش بشردوستی مسلمانان کمک میکند و در عین حال به مجموعه دانش در مورد سنت و عملکرد غنی بشردوستی در اسلام میافزاید.
خلاصه اجرایی
مسلمانان آمریکایی در سالهای اخیر در کانون بحثهای سیاسی و اجتماعی-اقتصادی ایالاتمتحده بودهاند. احتمالاً دلیل این امر سریعترین رشد جمعیتی در ایالاتمتحده است، همانطور که توسط نظرسنجی Pew در سال 2018 پیشنهاد شده است حدود 1.1٪ از جمعیت ایالاتمتحده مسلمان هستند.
همچنین، مسلمانان آمریکایی یکی از ناهمگونترین گروهها از نظر نژادی در ایالاتمتحده هستند که شامل آفریقایی-آمریکاییها، آسیاییها، عربها و قفقازیها میشود. با این وجود، علیرغم جایگاه آنها تحقیقات مبتنی بر داده در مورد انفاق مسلمانان وجود ندارد.
دادهها و یافتههای حاصل از مطالعه 2021 اهدای مسلمانان آمریکایی در این مطالعه ارائه شده است. طرح بشردوستی مسلمانان (MPI) در دانشکده خیریه خانواده لیلی دانشگاه ایندیانا، IUPUI، با همکاری مؤسسه امداد اسلامی ایالاتمتحده آمریکا این کار را از طریق SSRS انجام داد.
این مطالعه احساسات 2005 شرکتکننده را در مورد رفتار انفاق کننده، کار داوطلبانه، آداب و رسوم اعتقادی، نگرشها و شیوههای اهدایی، تحمل نکردن عدم اطمینان در میان COVID-19، رفاه مالی و حساسیتهای دخیل در فرآیند تصمیمگیری اهداکننده را مورد بررسی قرار داد. SSRS از 17 مارس تا 7 آوریل 2021 بررسی شد.
2005 پاسخدهنده مورد بررسی، به یک نمونه 1002 پاسخدهنده بزرگسال از جمعیت عمومی و یک نمونه 1003 پاسخدهنده مسلمان تفکیک شدند. این نظرسنجی نشان داد:
انساندوستی مسلمانان هم برای اهداف دینی و هم برای اهداف غیرمذهبی بالاتر از غیرمسلمانان است. مسلمانان بهطور متوسط 1810 دلار به اهداف مذهبی پرداختند درحالیکه در جمعیت عمومی این مقدار 1138 دلار بود. بهطور مشابه، یک مسلمان متوسط 1400 دلار به اهداف غیرمذهبی پرداخت میکند درحالیکه این رقم در جمعیت عمومی 767 دلار است.
این مطالعه همچنین اطلاعات مهم و جدیدی از محل انفاق مسلمانان آمریکایی به اشتراک گذاشت:
کمکهای داخلی معادل 11.13 درصد از اهدایی مبتنی بر اهداف دینی مسلمانان و 16.87 درصد از اهدایی مبتنی بر اهداف غیردینی مسلمانان در ایالاتمتحده است.
حمایت از حقوق مدنی برای اعضای جامعه مسلمانان چیزی است که آنها در آن سخاوتمندانه خرج میکنند. بهطور متوسط، مسلمانان نزدیک به 8.47 درصد از کمکهای خود را برای حقوق مدنی مذهبی پرداخت میکنند، درحالیکه این رقم برای عموم مردم 5.31 درصد است. مسلمانان همچنین بیشتر از عموم مردم به دلایل غیرمذهبی حقوق مدنی میپردازند (11.87٪ مسلمانان در مقابل 5.45٪ جمعیت عمومی).
مسلمانان 27.45 درصد از خیرات مذهبی خود را به عبادتگاهها اختصاص میدهند. در مقایسه، جمعیت غیرمسلمان بهطور متوسط 51.28 درصد از خیرات مذهبی خود را به عبادتگاهها میدهند.
کمکهای خارج از کشور و انگیزههای بشردوستانه، برای کمکهای مبتنی بر اهداف مذهبی خارج از کشور شامل 12.81 درصد و برای کمکهای مبتنی بر اهداف غیرمذهبی خارج از کشور 18.84 درصد را شامل میشود.
مطالعه 2021 اهدای مسلمانان آمریکایی نیز مشاهدات جالبی را در مورد بشردوستی مسلمانان بر اساس نژاد، جنسیت و سن نشان میدهد.
مردان بیشتر از زنان به اهداف مذهبی کمک میکنند (2572 دلار در مقابل 698 دلار برای دلایل اعتقادی و 1984 دلار در برابر 523 دلار برای دلایل غیرمذهبی).
افرادی که بین 40 تا 49 سال سن دارند، بالاترین میانگین کمکهای خیریه را میدهند. عموماً و بهطورکلی، کمترین مقدار اهدا، بین مسلمانان بالای 50 سال است.
بیشتر بخوانید :
چگونگی و چرایی بخشش مسلمانان آمریکایی
مسلمانان آمریکایی اغلب در مرکز گفتگوها در حوزه سیاسی و اجتماعی-اقتصادی ایالاتمتحده قرار دارند. آنها همچنین یکی از سریعترین جمعیت در حال رشد ایالاتمتحده هستند، حدود 1.1٪ از جمعیت ایالاتمتحده مسلمان هستند.
پیشبینیهای نظرسنجی Pew در سال 2018 نشان میدهد که مسلمانان آمریکایی تا سال 2040 دومین دین بزرگ در ایالاتمتحده خواهند بود. همچنین، مسلمانان آمریکایی از نظر نژادی یکی از متنوعترین گروهها در ایالاتمتحده هستند که شامل اعراب، آسیاییها، آفریقایی-آمریکایی ها و قفقازیها در میان دیگران است. در حال حاضر، لاتین تبارها در میان مسلمانان آمریکایی یکی از گروههایی هستند که سریعترین رشد از نظر جمعیتشناسی دارند.
بااینحال، علیرغم اهمیت آنها، تحقیقات مبتنی بر دادههای محدودی در مورد اهدای مسلمانان وجود دارد. دادهها و اطلاعات بسیار کمی در مورد اقدامات بشردوستانه مسلمانان در دسترس است. با توجه به محوریت بخشش در میان جوامع مسلمان و نقش حیاتی که انفاق دینی بهطور گستردهتر در بشردوستی بازی میکند، شایسته است نگاهی عمیقتر به چگونگی و چرایی بخشش مسلمانان آمریکایی داشته باشیم.
هزاران سازمان در سراسر کشور از جوامع مسلمان در طیف وسیعی از نیازها حمایت میکنند. این سازمانها محدود هستند، درحالیکه مقداری بودجه برای این پیگیریها از خارج از جوامع مسلمان (اعم از افراد و بنیادها) تأمین میشود.
بیشتر منابع مالی سازمانهایی که از نیازهای منحصربهفرد جوامع مسلمان حمایت میکنند، هنوز از جانب خود مسلمانان تأمین میشود؛ بنابراین، با توجه به توسعه و تقویت جوامع و نهادهایی که به آنها خدمت میکنند، عمیق شدن در اقدامات بشردوستانه مسلمانان آمریکایی ضروری است. در عین حال، درک انگیزههای پشت انفاق مسلمانان و دلایلی که ممکن است آنها را به اهداف خاص ترغیب کند نیز ضروری است.
برای این منظور، طرح بشردوستانه مسلمانان در نظرسنجی مدرسه خیریه خانواده لیلی دانشگاه ایندیانا با همکاری سازمان امداد اسلامی ایالاتمتحده آمریکا شامل طیف وسیعی از مطالعات برای کشف اقدامات و انگیزههای بشردوستانه مسلمانان آمریکایی میشود.
بعلاوه، این نظرسنجی نیز منحصربهفرد است، زیرا نظرسنجیهای قبلی فقط به این موضوع پرداخته بود که آیا مسلمانان فعالیتهای بشردوستی انجام میدهند یا خیر. این مطالعه اولین تحقیقی است که سعی در درک گستره و دامنه کلی مؤسسات خیریه مسلمان و ارزیابی حمایتهای مالی به دلایل مختلف دارد.
این گزارش دادهها و یافتههای بخش بشردوستی مسلمانان در نظرسنجی مسلمانان آمریکایی را ارائه میکند. این مطالعه یک نظرسنجی وب خودگردان بود که توسط مدرسه خیریه خانواده لیلی دانشگاه ایندیانا انجام شد. این مطالعه نظرات مسلمانان و عموم مردم را در مورد آداب و رسوم مذهبی، شیوهها و نگرشهای اهدایی، کار داوطلبانه، COVID-19، تحمل نکردن عدم اطمینان، رفاه مالی و تبعیض مورد بررسی قرار داد.
این نظرسنجی همچنین چگونگی تصمیمگیری مسلمانان در مورد کمکهای مالی را مورد بررسی قرار داد. SSRS از 17 مارس تا 7 آوریل 2021 انجام شد. بهطورکلی، این تیم 2005 پاسخدهنده، شامل 1003 پاسخدهنده مسلمان و 1002 پاسخدهنده از جمعیت عمومی را مورد بررسی قرار داد.
در مجموع، این نظرسنجی نشان میدهد که مسلمانان نسبت به غیرمسلمانان بیشتر به اهداف مذهبی و غیرمذهبی کمک میکنند.
بهطورکلی، اگر انفاق کلی را به 3.45 میلیون مسلمان برونیابی کنیم (بر اساس پیو سروی)، متوجه میشویم که انفاق مسلمانان 4.3 میلیارد دلار تخمین زده میشود. بهطور مشابه، مسلمانان 1810 دلار به اهداف مذهبی پرداختند درحالیکه این مقدار در جمعیت عمومی 1138 دلار بود.
باز هم اگر میانگین انفاق مسلمانان را به 3.45 میلیون مسلمان برونیابی کنیم، ما متوجه شدیم که مسلمانان 2.4 میلیارد دلار برای اعطای مبتنی بر ایمان انفاق کردند.
بهطور مشابه، یک مسلمان متوسط 1400 دلار به اهداف غیرمذهبی پرداخت میکند درحالیکه این رقم در جمعیت عمومی 767 دلار است. اگر آن را به 3.45 میلیون نفر تعمیم دهیم، مسلمانان حدود 1.9 میلیارد دلار برای اهداف غیرمذهبی اهدا میکنند.
بهطورکلی، این گزارش نشان میدهد که مسلمانان آمریکایی پول و زمان خود را سخاوتمندانه در ایالاتمتحده صرف میکنند که بسیار بیشتر از میانگین جمعیت است.
الگوهای بشردوستانه و ترجیحات آنها به خوبی با چشمانداز آمریکا ادغام شده است و در بیشتر موارد به خوبی با عموم مردم هماهنگ است. بااینحال، برخی از تفاوتهای مشخص وجود دارد.
بهعنوانمثال، مسلمانان در مقایسه با میانگین جمعیت (51.28%)، بهطورکلی نسبت کمتری از خیریه خود را به عبادتگاهها یا مساجد اختصاص میدهند (27.45%). بهطور مشابه، مسلمانان نسبت به جمعیت متوسط، نسبت قابلتوجهی از کمکهای خود را به امور امدادی و حقوق مدنی در خارج از کشور اختصاص میدهند.
انگیزههایی برای انفاق
انگیزه یک نیروی قدرتمند در بشردوستی است، زیرا افراد را وادار به تصمیمگیری در مورد کمک مالی میکند و بر ماهیت و دامنه انفاق آنها تأثیر میگذارد. در اسلام، زکات و صدقه، محرکهای اساسی بخشش انسان دوستانه است. زکات یک تکلیف دینی است که به موجب آن مسلمانان باید بخشی از دارایی خود را به شرط داشتن معیارهای ثروت به امور خیریه بدهند.
زکات یکی از پنج رکن اسلام است و بعد از نمازهای پنجگانه که همه مسلمانان باید بخوانند، دوم است. صدقه اصطلاحی است که برای خیریه داوطلبانه به کار میرود و میتواند به هر مقدار باشد. مسلمانان موظف به پرداخت زکات سالیانه هستند.
اگرچه زمان مشخصی برای دادن زکات یا صدقه وجود ندارد، اما این به سنت مسلمانان آمریکایی تبدیل شده است تا این انفاق را در ماه رمضان، مقدسترین ماه مسلمانان، انجام دهند؛ زمانی که بر اعمال خیر مانند صدقه تأکید میشود.
در این نظرسنجی درباره انگیزه خیرات از پاسخدهندگان سوالاتی شد. شکل 1 مقایسهای از پاسخ مسلمانان آمریکایی با پاسخهای عموم مردم را ارائه میدهد.
قویترین انگیزه برای مسلمانان آمریکایی احساس دلسوزی نسبت به افراد نیازمند است (میانگین 4.31 از 5).
از سوی دیگر، در میان جمعیت غیرمسلمان، بیشترین انگیزه، تمایل به کمک به کسانی بود که شانس کمتری برای زندگی مناسب دارند (3.93).
در مقایسه با جمعیت عمومی، مسلمانان تصویر مثبتتری از خیریه دارند (4.08 در مقابل 3.58).
کمترین انگیزه برای کمک در میان مسلمانان و غیرمسلمانان نسبت به دریافت اعتبارات مالیاتی، شناخت موسسات، اعتقاد به هدر رفتن پول در مؤسسات خیریه گزارش شده بود.
انگیزه | مسلمانان | غیر مسلمانان |
من کمک مالی میکنم زیرا نسبت به افراد نیازمند احساس دلسوزی میکنم. | 4.31 | 3.73 |
من کمک مالی میکنم زیرا برای کمکهای خیریه اعتبار مالیاتی دریافت میکنم. | 3.08 | 2.56 |
بسیاری از سازمانهای خیریه صادق نیستند. | 3.38 | 3.05 |
افرادی که با آنها صمیمی هستم برای کمک به خیریهها ارزش زیادی قائل هستند. | 3.90 | 3.19 |
کمک به خیریه به من کمک میکند در مالیات بر درآمدم صرفهجویی کنم. | 3.33 | 2.77 |
اهدای پول به مؤسسات خیریه در انجام تعهدات مالی من اختلال ایجاد میکند. | 3.41 | 2.76 |
مردم باید مایل باشند به دیگرانی که شانس کمتری دارند کمک کنند. | 4.29 | 3.93 |
بسیاری از پولهای اهدایی به مؤسسات خیریه هدر میرود. | 3.14 | 3.06 |
دادن پول به مؤسسات خیریه به من این امکان را میدهد که مالیات بر درآمدم را کاهش دهم. | 3.30 | 2.80 |
افرادی که من میشناسم به حمایت مالی از سازمانهای خیریه علاقه دارند. | 3.97 | 3.26 |
تصویر من از مؤسسات خیریه مثبت است. | 4.08 | 3.58 |
کمک به خیریهها به من احساس قدرت میدهد. | 3.78 | 2.63 |
اهدای پول به مؤسسات خیریه فشار مالی زیادی بر من وارد میکند. | 3.20 | 2.78 |
دوستان من به خیریه کمک میکنند. | 3.98 | 3.32 |
کمک مالی به مؤسسات خیریه به من امکان میدهد که به رسمیت شناخته شوم. | 3.49 | 2.44 |
من به خیریهها پول اهدا میکنم زیرا باعث میشود احساس نیاز کنم. | 3.69 | 2.93 |
حتی اگر میخواستم به مؤسسات خیریه کمک کنم، از نظر مالی توانایی نداشتم. | 3.31 | 2.83 |
من میبخشم زیرا نگران کسانی هستم که از خودم متر خوششانس هستند. | 4.18 | 3.74 |
مسلمانان آمریکایی که در جامعه مذهبیشان هزینه میکنند.!
مهمترین علت برای اینکه بیشترین درصد انفاق مربوط به مسلمانان است، مذهب آنهاست، زیرا بهطور متوسط، مسلمانان 27.45 درصد از کمکهای خیریه مبتنی بر مذهب خود را به مساجد و عبادتگاهها میدهند.
هنوز اهدای مسلمانان به عبادتگاهها کمتر از غیرمسلمانانی است که 51.28 درصد از خیرات مذهبی خود را به عبادتگاهها میدهند. مسلمانان گزارش کردند که پس از عبادتگاهها، بیشترین سهم از کمکهای خیریه خود را به کمکهای خارج از کشور (12.81 درصد) و به دنبال آن کمکهای داخلی (11.13 درصد) اهدا کردند.
مسلمانان نسبت به آمریکاییهای معمولی نسبت بیشتری از کمکهای خیریه خود را به کمکهای خارجی میدهند. در جامعه مسلمان یک باور مشترک وجود دارد که مسلمانان بهطور نامتناسبی به خارجیها کمک میکنند درحالیکه نیازهای جوامع نزدیک خود را نادیده میگیرند. بااینحال، ما هیچ پشتوانهای برای این باور نیافتیم. در واقع، کمکهای داخلی مسلمانان بهطورکلی شبیه به جمعیت عمومی است.
مسلمانان در نیکوکاری به حقوق شهروندی اولویت بیشتری میدهند
یکی از حوزههایی که مسلمانان در آن بیش از هر گروه مذهبی دیگری هزینه میکنند، حمایت از حقوق مدنی برای اعضای جامعه است. مسلمانان نزدیک به 8.47 درصد از کمکهای خود را برای حقوق مدنی پرداخت میکنند، درحالیکه این رقم برای عموم مردم 5.31 درصد است.
بدون شک نیاز به حمایت از حقوق مدنی مسلمانان وجود دارد. مسلمانان همچنان در کانون بحثهای امنیت ملی قرار دارند و اغلب با نژادپرستی، بیگانه هراسی و اسلام هراسی مواجه هستند. این یافته همچنین ممکن است نشان دهد که درصد نسبتاً بالایی از مسلمانان آمریکایی، مهاجر هستند، زیرا نیمی از مسلمانان آمریکایی در کشور دیگری متولدشدهاند.
نسلهای متوالی تازهواردان به ایالاتمتحده با حملات و تهدیدهای مشابهی علیه آزادیهای مدنی خود مواجه شدند و دورههایی را پشت سر گذاشتند که مجبور بودند برای محافظت از جوامع خود بجنگند. از این نظر، اگرچه مسلمانان، این دوره از این مقوله مستثنی هستند، اما ممکن است مطابق با سوابق تاریخی تثبیتشده (هرچند تأسفبار) دوباره با همان مشکل مواجه شوند.
شاید به خاطر این نیاز به حمایت از حقوق مدنی، مسلمانان آمریکایی نیز بیشتر به سازمانهای تحقیقاتی که جامعه آنها را مطالعه میکنند کمک میکنند.
مسلمانان بهطور متوسط 6.43 درصد از کمکهای خود را به تحقیقات مذهبی اختصاص میدهند، درحالیکه این مقدار برای جمعیت عمومی 4.02 درصد است.
این یافته به ارتباط بین میزان به حاشیه رانده شدن یک جامعه مذهبی و نیاز به مطالعه آن جامعه اشاره میکند. درحالیکه مسلمانان ممکن است بیشتر از سایر جوامع مذهبی از سازمانهای تحقیقاتی حمایت کنند، علیرغم نیاز آشکار، این حوزه کاری کمترین بودجه را دریافت میکند.
اولویت در انفاق؛ مبتنی بر عوامل غیرمذهبی
با توجه به اعطای غیردینی، مسلمانان نسبت به غیرمسلمانان سهم بیشتری از کمکهای مالی خود را به کمکهای خارجی، حقوق شهروندی، کووید 19 و محیطزیست خود میدهند. در مقابل، غیرمسلمانان بیشتر از مسلمانان به کمکهای داخلی و مراقبتهای بهداشتی اهدا کردند.
مسلمانان آمریکایی بیشترین سهم خیریه خود را به کمکهای خارجی (18.84 درصد) اختصاص میدهند. این یافته بیشتر مربوط به جمعیت عمومی است که بهطور متوسط 12.05 درصد از کمکهای خود را به این امر اختصاص میدهند. این یافته دقیقاً از کمکهای داخلی (16.87٪) پیروی میکند که کمی کمتر از میانگین جمعیت عمومی (19.76٪) است.
مسلمانان آمریکایی که بخش قابلتوجهی از آنها را مهاجران تشکیل میدهند، ممکن است انتظار داشته باشد که هزینه بیشتری را برای کشورهای مبدأ خود هزینه کنند؛ اما دادههای ما نشان میدهد که مسلمانان نیز سخاوتمندانه به اهداف محلی انفاق میکنند.
مسلمانان آمریکایی با اعطای انواع سازمانهای غیرانتفاعی سکولار یا مذهبی خارج از سنت اعتقادی خود، بیشتر به مبارزه با فقر داخلی کمک میکنند تا اینکه برای خارجیها کمک بفرستند.
مسلمانان آمریکا نیز بیشتر از سایر گروهها به سازمانهای حقوق مدنی (11.87٪ مسلمانان در مقابل 5.45٪ از جمعیت عمومی) خارج از جامعه مذهبی خود کمک میکنند.
این آمار نشان میدهد که تجارب تبعیض ممکن است مسلمانان را تشویق کند که نهتنها به جوامع مذهبی خود کمک کنند، بلکه به سایر جوامع به حاشیه رانده شده نیز کمک کنند.
مسلمانان آمریکایی نیز نسبت به متوسط جمعیت (6.65٪)، حتی برای دلایل غیرمذهبی بیشتر به کمکهای COVID (14.26٪) پرداختند.
از سوی دیگر، مسلمانان آمریکایی کمتر از عموم مردم (به ترتیب 12.96 و 13.25 درصد) برای خدمات جوانان و خانواده (11.35٪) و مراقبتهای بهداشتی (10.65٪) خارج از جامعه مذهبی خود هزینه میکنند. همراه با نرخ کم هزینه این دسته در جامعه مذهبی آنها، آشکار میشود که خدمات جوانان و خانواده و مراقبتهای بهداشتی اولویت بالایی برای اهدای خیریه نیست.
بشردوستی مسلمانان بر اساس نژاد، جنسیت و سن
هنگامیکه دادههای مربوط به بشردوستی مسلمانان را از نظرسنجی مسلمانان آمریکا در سال 2021 در مورد جنسیت، سن و نژاد تجزیهوتحلیل کردیم، یک سری یافتههای جالب به دست آمد.
بهطورکلی، متوجه شدیم که مردان بهطور قابلتوجهی بیشتر از زنان به دلایل مذهبی کمک میکنند (2572 دلار در مقابل 698 دلار برای دلایل اعتقادی و 1984 دلار در برابر 523 دلار برای دلایل غیرمذهبی).
در بیشتر مقولههای تحت پوشش این نظرسنجی، تفاوت معناداری از نظر جنسیت در میان مسلمانان وجود نداشت. دو مقولهای که در آن تفاوت جنسیتی پدیدار شد فقط مربوط به عبادتگاهها بود.
زنان مسلمان نسبت به مردان سهم بیشتری از انفاق خود را به عبادتگاهها میدهند (32 درصد در مقابل 26 درصد). در مجموع، از نظر عدم ایمان، تفاوت عمدهای بین جنسیتها پیدا نکردیم.
سن
بهطورکلی، بر اساس سن، مسلمانان در گروه سنی 40 تا 49 سال بالاترین میانگین کمکهای خیریه را دارند. بهطورکلی، کمترین میزان اهدای مبتنی بر ایمان متوسط از مسلمانان بالای 50 سال است.
این یافته نشان میدهد که سازمانهای غیرانتفاعی باید افراد جوان و مسن بیشتری را در تلاشهای بشردوستانه خود بگنجانند.
در اولویت دادن به سن تفاوتهایی وجود دارد. بهعنوانمثال، مسلمانان بین 55 تا 64 و 65+ در مقایسه با جمعیت عمومی (به ترتیب 6 و 4 درصد) نسبت بسیار بیشتری از انفاقشان را به کمکهای بینالمللی (به ترتیب 65 و 17 درصد) میدهند.
جالبتوجه است که مسلمانان 18 تا 29 ساله در مقایسه با همین رده سنی در جمعیت عمومی (35%) نسبت کمتری به کمکهای بینالمللی (21%) انفاق میکنند. بهطور پیشبینیشده، احتمال بیشتری دارد که مسلمانان مسنتر نسبت بیشتری از انفاق خود را به مراقبتهای بهداشتی اختصاص دهند (به ترتیب 22% و 28% برای 55-64 و 65+).
نژاد
در میان گروههای نژادی، مسلمانان سفیدپوست بهطور متوسط بیشترین صدقه را در جهت اهداف دینی و غیرمذهبی میدهند. پس از اهدای مسلمانان سفیدپوست، اسپانیاییها، عربها، آسیاییها و نژادهای مختلط قرار دارند. بهطورکلی، الگوی نژادی انفاق مشابه است.
بااینحال، یافتههای قابلتوجهی وجود دارد. بهعنوانمثال، آفریقایی-آمریکایی ها در مقایسه با سایر گروههای نژادی، بیشترین بخش از انفاق خود را به عبادتگاهها میدهند (65.1٪) و همچنین بیشتر در راه حقوق مدنی مبتنی بر ایمان (14.5٪) و حقوق مدنی غیرمذهبی (13%) انفاق میکنند.
بهطور مشابه، مسلمانان عرب و آسیایی بخش بیشتری از انفاق خود را به کمکهای بینالمللی مبتنی بر ایمان (19.8٪ برای اعراب و 15.1٪ برای آسیاییها) و کمکهای بینالمللی غیرمذهبی (30.3٪ برای اعراب و 21.7٪ برای مسلمانان آسیایی) میدهند.
انساندوستی بخش مهمی از ایمان مسلمانان است. این نظرسنجی نشان میدهد که مسلمانان نهتنها برای اهداف مذهبی، بلکه برای اهداف غیرمذهبی و در مجموع سخاوتمندتر از جمعیت عمومی هستند.
مسلمانان نهتنها به عبادتگاه خود کمک میکنند، بلکه به چندین دلیل اصلی دیگر، از جمله مواردی که در جهت فقر و همچنین حقوق مدنی هستند، کمک مالی میکنند.
بااینحال، بشردوستی مسلمانان بههیچوجه یکپارچه نیست. این نظرسنجی نشان میدهد که تفاوتهای قابلتوجهی در بین خطوط جنسی و نژادی وجود دارد. این یافتهها گویای تنوع در میان مسلمانان آمریکایی است که موضوع مهمی برای تحقیق در آینده است.
چشمانداز
مطالعه انفاق مسلمانان آمریکایی یک نظرسنجی اینترنتی بود که توسط SSRS برای مدرسه خیریه خانواده لیلی دانشگاه ایندیانا انجام شد. این مطالعه نظرات مسلمانان و عموم مردم را در مورد آداب و رسوم اعتقادی، شیوهها و نگرشهای اهدایی، کار داوطلبانه، کووید19، رفاه مالی و تبعیض مورد بررسی قرار داد. این نظرسنجی از 17 مارس تا 7 آوریل 2021 انجام شد.
در مجموع 2005 پاسخدهنده، 1003 پاسخدهنده مسلمان و 1002 پاسخدهنده بزرگسال در جمعیت عمومی و سن بالای 18 سال مورد بررسی قرار گرفتند. پاسخدهندگان واجد شرایط از طریق نمونه پانل غیر احتمالی به دست آمدند. این گزارش مؤلفههای روش شناختی مطالعه را شرح میدهد، از جمله: طراحی نمونه، طراحی پرسشنامه، برنامهنویسی، جمعآوری دادهها، پردازش دادهها و وزن دهی.
طراحی نمونه
پانلهای غیر احتمالی شخص ثالث برای دسترسی به پاسخدهندگان استفاده شد. از اعضای هیئت تحقیق در مذهب مسلمانان اجباری برای شرکت در این نظرسنجی آنلاین مربوط به بخش مسلمانان دعوت شد. جمعیت عمومی پاسخدهندگان میتوانند هر دینی یا بدون دین باشند. برای تکمیل نظرسنجی، یک پاسخدهنده باید 18 سال به بالا داشته باشد و در ایالاتمتحده زندگی کند. این گزارش پاسخدهندگان مسلمان از ترکیبی از Dynata، Lucid و MarketCube تهیهشدهاند.
طراحی پرسشنامه
این پرسشنامه توسط مدرسه خیریه خانواده لیلی دانشگاه ایندیانا با مشورت تیم پروژه SSRS تهیه شده است. قبل از دوره میدانی، SSRS مطالعه را در Confirmit برای وب برنامهریزی کرد. بررسی گستردهای از برنامه برای اطمینان از اینکه الگوهای پرش و تقسیم نمونه از طراحی پرسشنامه پیروی میکنند، انجام شد. مدیران پروژه SSRS دادههایی که بهطور تصادفی تولید شدند را به عنوان تأیید اضافی برای صحت برنامه بررسی کردند.
جمعآوری داده
"راهاندازی نرم " مطالعه انفاق مسلمانان آمریکایی در تاریخ 17 تا 18 مارس 2021 برگزار شد و از تعداد محدودی از اعضای پانل برای شرکت دعوت شد.
در مجموع 218 مصاحبه جمعآوری شد که 115 مصاحبه با پاسخدهندگان مسلمان و 103 مصاحبه با پاسخدهندگان جمعیت عمومی بود. دادهها از نظر صحت و طول برنامه بررسی شدند. یادآوریها و دعوتنامههای ایمیلی بیشتر در طول دوره میدانی ارسال شد.
مدیریت پیمایش
مطالعه انفاق مسلمانان آمریکایی بهصورت شخصی در وب و به زبان انگلیسی انجام شد و تقریباً 11 دقیقه طول کشید تا پاسخدهندگان کامل شوند. جمعآوری دادهها از 17 مارس تا 7 آوریل 2021 انجام شد. در مجموع 2005 پاسخدهنده این نظرسنجی را تکمیل کردند.
برنامه وب نهایی از بررسیهای کیفی مختلفی استفاده میکرد، از جمله سؤالاتی که از پاسخدهندگان میخواست یک پاسخ خاص را انتخاب کنند تا مطمئن شوند که هر سؤال را میخوانند و به شناسایی کسانی که توجه لازم را برای تکمیل یک نظرسنجی با کیفیت نمیدهند، کمک میکرد. (بهعنوانمثال، طول، سؤالات دام، خطوط مستقیم [انتخاب یک پاسخ برای یک سری از سؤالات]، بررسی کد پستی).
پردازش دادهها
SSRS چندین روش تضمین کیفیت را در تهیه و پردازش فایل دادهها اجرا کرد، از جمله آزمایش گسترده نظرسنجی وب قبل از راهاندازی مجموعه دادهها برای اطمینان از اینکه الگوهای رد شدن از طراحی پرسشنامه پیروی میکنند. پس از راهاندازی نرم، دادههای نظرسنجی از نظر صحت و کامل بودن بهدقت بررسی شدند تا اطمینان حاصل شود که هرگونه مشکلی میتواند قبل از راهاندازی کامل شناسایی و حل شود. پس از تکمیل جمعآوری دادهها، دادههای نهایی برای اطمینان از دقیق و کامل بودن برنامه، برای آخرین بار مورد بررسی قرار گرفتند.
روشهای وزن دهی
وزن پایه
ازآنجاییکه این نمونه یک نمونه وب غیر احتمالی بود، تنظیم وزن پایه وجود نداشت.
وزن دهی پس از طبقهبندی
نمونه کامل توسط عملهای جمعیت شناختی کلیدی مانند سن، نژاد، جنسیت، منطقه، تحصیلات، وضعیت تأهل و ثبتنام رأیدهندگان در بخش مسلمان این مطالعه برای جمعیت بزرگسال مسلمان ایالاتمتحده 18 سال و بالاتر متعادل و پساطبقهبندی شد.
وزن دهی با استفاده از SPSSINC RAKE، یک ماژول توسعه SPSS که بهطور همزمان توزیع همه متغیرها را با استفاده از روش GENLOG متعادل میکند، انجام شد.
نمونه برای مطابقت با تخمینهای جمعیت مسلمان از دادههای دوساله جمعآوریشده از طریق SSRS Omnibus و همچنین برآوردهای مرکز تحقیقات Pew متعادل شد. این روند وزن دهی تا زمانی تکرار شد که ریشه میانگین مربعات خطا برای تفاوت بین پارامترهای نمونه و جمعیت، صفر یا نزدیک به صفر شود. پارامترهای جمعیتی مورداستفاده برای تفکیک بودند:
سن (18-29، 30-39، 40-54، 55+)، جنسیت، منطقه سرشماری (شمال شرقی، شمال مرکزی، جنوب، غرب)، تحصیلات (کمتر از دبیرستان، فارغالتحصیل دبیرستان، برخی کالج، چهار سال کالج یا بیشتر)، نژاد/قومیت (سفید غیر اسپانیایی یا سایر غیر اسپانیایی، سیاهپوست غیر اسپانیایی، اسپانیاییتبار)، وضعیت تأهل (مجرد، متأهل، غیره) و رأیدهنده ثبتنام شده (بله یا خیر).
برای رسیدگی به دادههای از دست رفته در میان برخی از متغیرهای جمعیتی، از تکنیکی به نام دکینگ داغ استفاده کردیم. انتساب مقادیر از دست رفته یک پاسخدهنده را بهطور تصادفی با پاسخدهنده مشابه دیگر بدون داده از دست رفته جایگزین میکند.
اینها بیشتر توسط متغیرهای پیشبینی کننده عدم پاسخگویی که در کل فایل وجود دارند تعیین میشوند. ما از یک ماکرو SPSS به تفصیل در «Goodbye, Listwise Deletion» استفاده کردیم: ارائه Hot Deck Imputation به عنوان ابزاری آسان و مؤثر برای مدیریت دادههای از دست رفته (Myers، 2011).
کوتاه کردن وزن ("پیش کوتاه "): وزنها برای جلوگیری از تأثیرگذاری بیشازحد مصاحبههای فردی بر نتایج نهایی، کوتاه شدند. نمونههای مسلمان در صدکهای 2 و 98 کوتاه شدند. جدول زیر، توزیع نمونه وزنی و بدون وزن را با پارامترهای جمعیت هدف مقایسه میکند.
جدول 1. خلاصه وزن – نمونه مسلمان
طبقات | ارزش | پارامترها | بدون وزن | وزن داده شده |
جنس | مرد | 55.6% | 55.8% | 57.2% |
زن | 44.4% | 44.2% | 42.8% | |
سن | 18-29 | 37.4% | 34.7% | 38.9% |
30-39 | 22.8% | 36.1% | 23.8% | |
40-54 | 24.5% | 24.9% | 25.2% | |
55+ | 15.2% | 4.3% | 12.1% | |
تحصیلات | LT HS | 9.6% | 1.7% | 6.7% |
مدرک دبیرستان | 29.6% | 19.3% | 30.5% | |
دانشگاهی ترک تحصیلکرده | 24.6% | 19.8% | 25.1% | |
دانشگاهی بالاتر | 36.2% | 59.1% | 37.8% | |
نژاد یا قومیت | سفید یا غیره | 65.7% | 78.7% | 67.9% |
آمریکایی آفریقایی | 25.9% | 11.7% | 23.4% | |
اسپانیایی | 8.4% | 9.7% | 8.8% | |
وضعیت تأهل | مجرد یا زندگی با خانواده | 38.5% | 31.8% | 40.0% |
متأهل | 49.9% | 64.8% | 51.2% | |
غیره | 11.6% | 3.4% | 8.8% | |
منطقه | شمال شرقی | 28.7% | 26.7% | 29.4% |
شمال مرکز | 18.7% | 16.6% | 19.3% | |
جنوب | 34.6% | 36.5% | 32.6% | |
غرب | 18.0% | 20.2% | 18.8% | |
ثبتنام برای رأیگیری | ثبتنام کرده | 71.8% | 82.8% | 71.3% |
ثبتنام نکرده | 28.7% | 17.2% | 28.7% |
ازآنجاییکه این نمونه یک نمونه وب غیر احتمالی بود، تنظیم وزن پایه وجود نداشت.
وزن دهی پس از طبقهبندی
مرحله دوم وزن دهی، مشخصات جمعیتی نمونه را برای پارامترهای جمعیت هدف متعادل کرد. برای رسیدگی به دادههای از دست رفته در میان برخی از متغیرهای جمعیتی، از تکنیکی به نام دکینگ داغ استفاده کردیم.
انتساب عرشه داغ، مقادیر از دست رفته یک پاسخدهنده را بهطور تصادفی با پاسخدهنده مشابه دیگر بدون داده از دست رفته جایگزین میکند.
اینها بیشتر توسط متغیرهای پیشبینی کننده عدم پاسخ که در کل فایل وجود دارند تعیین میشوند. ما از یک ماکرو SPSS به تفصیل در «Goodbye, Listwise Deletion» استفاده کردیم: ارائه Hot Deck Imputation به عنوان ابزاری آسان و مؤثر برای مدیریت دادههای از دست رفته (Myers، 2011).
وزن دهی با استفاده از SPSSINC RAKE، یک ماژول توسعه SPSS که بهطور همزمان توزیع همه متغیرها را با استفاده از روش GENLOG متعادل میکند، انجام شد.
برای مطابقت با تخمینهای بهدستآمده از نظرسنجی جمعیت فعلی اداره سرشماری 2020 (CPS)1، نمونه برای جنسیت، سن، تحصیلات، نژاد/قومیت، استفاده از اینترنت و منطقه متعادل شد. پارامترهای جمعیتی مورداستفاده برای پسا طبقهبندی به شرح زیر هستند:
جنسیت بر اساس سن (مرد و زن 18-29، 30-49، 50-64، 65+)؛ جنسیت بر اساس تحصیلات (مرد و زن از فارغالتحصیلان دبیرستان یا کمتر، برخی کالج، کالج چهارساله یا بیشتر)؛ سن بر اساس تحصیلات (هر گروه سنی بر اساس هر گروه آموزشی)؛ نژاد/قومیت (سفید غیر اسپانیایی، سیاهپوست غیر اسپانیایی، اسپانیایی، سایر افراد غیر اسپانیایی)؛ منطقه سرشماری (شمال شرقی، شمال مرکزی، جنوب، غرب)؛ تراکم جمعیت 2 و مشارکت مدنی 3. تراکم جمعیت از پایگاه داده برنامهریزی سرشماری 2020 به دست آمده است. معیار مشارکت مدنی از دادههای داوطلبانه و تکمیلی زندگی مدنی سپتامبر 2017 از CPS استخراج شده است.
وزنها در صدک های 2 و 98 کاهش یافت تا از تأثیر بیشازحد مصاحبههای فردی بر نتایج نهایی جلوگیری شود. استفاده از این وزنها در تجزیهوتحلیل آماری تضمین میکند که ویژگیهای دموگرافیک نمونه تقریباً به ویژگیهای جمعیتی جمعیت بزرگسال ایالاتمتحده نزدیک است. جدول زیر توزیعهای نمونه وزنی و وزنی را با پارامترهای جمعیت مقایسه میکند.
جدول 2. خلاصه وزن - جمعیت عمومی
مقوله | ارزشها | پارامتر | بدون وزن | وزن داده شده |
جنسیت و سن | مرد 18-29 | 10.4% | 7.4% | 10.5% |
مرد 30-49 | 16.3% | 16.8% | 16.5% | |
مرد 50-64 | 11.9% | 12.5% | 12.0% | |
مرد 65+ | 9.9% | 12.9% | 10.0% | |
زن 18-29 | 10.2% | 6.2% | 9.3% | |
زن 30-49 | 16.7% | 15.8% | 16.8% | |
زن 50-64 | 12.8% | 13.5% | 12.9% | |
زن 65+ | 11.8% | 15.1% | 11.9% | |
جنسیت و تحصیلات | مرد دبیرستانی و پایینتر | 19.3% | 14.3% | 17.0% |
مرد دانشگاهی ترک تحصیلکرده | 12.8% | 13.1% | 15.4% | |
مرد دانشگاهی بالاتر | 16.3% | 22.2% | 16.6% | |
زن دبیرستانی و پایینتر | 18.3% | 18.3% | 18.3% | |
زن دانشگاهی ترک تحصیلکرده | 14.8% | 15.9% | 15.2% | |
زن دانشگاهی بالاتر | 18.5% | 16.4% | 17.6% | |
سن و تحصیلات | 18-29 دبیرستانی و پایینتر | 8.2% | 7.3% | 10.3% |
18-29 دانشگاهی ترک تحصیلکرده | 7.3% | 4.0% | 5.3% | |
18-29 دانشگاهی بالاتر | 5.2% | 2.3% | 4.2% | |
30-49 دبیرستانی و پایینتر | 10.7% | 11.7% | 11.1% | |
30-49 دانشگاهی ترک تحصیلکرده | 8.3% | 8.8% | 8.2% | |
30-49 دانشگاهی بالاتر | 13.9% | 12.1% | 14.0% | |
50-64 دبیرستانی و پایینتر | 9.6% | 7.6% | 8.3% | |
50-64 دانشگاهی ترک تحصیلکرده | 6.5% | 8.8% | 10.0% | |
50-64 دانشگاهی بالاتر | 8.6% | 9.6% | 6.7% | |
65+ دبیرستانی و پایینتر | 9.1% | 6.0% | 5.5% | |
65+ دانشگاهی ترک تحصیلکرده | 5.5% | 7.4% | 7.1% | |
65+ دانشگاهی بالاتر | 7.1% | 14.6% | 9.3% | |
نژاد یا قومیت | سفیدپوست غیر اسپانیایی | 62.8% | 65.9% | 63.3% |
سیاهپوستان غیر اسپانیایی | 11.9% | 11.9% | 11.7% | |
اسپانیایی | 16.7% | 13.1% | 16.3% | |
غیره | 8.6% | 9.2% | 8.7% |
مقوله | ارزشها | پارامتر | بدون وزن | وزن داده شده |
منطقه | شمال شرقی | 17.3% | 18.7% | 17.3% |
شمال مرکز | 20.7% | 20.4% | 20.7% | |
جنوب | 38.0% | 36.7% | 38.0% | |
غرب | 23.9% | 24.3% | 24.2% | |
تراکم | 1 کمترین | 20.0% | 15.0% | 19.9% |
2 | 20.0% | 18.7% | 20.1% | |
3 | 20.0% | 22.0% | 20.1% | |
4 | 20.0% | 20.9% | 19.9% | |
5 بیشترین | 20.0% | 23.6% | 20.0% | |
مشارکت مدنی | عدم مشارکت | 65.5% | 68.1% | 65.7% |
مشارکت | 34.5% | 31.9% | 34.3% |
در پایان این دوره میدانی، SSRS یک فایل داده SPSS را تحویل داد. نتایج نهایی نیز شامل گزارش خلاصه روش بود.
درباره SSRS بیشتر بدانید.!
SSRS یک شرکت تحقیقاتی بازار و نظرسنجی با خدمات کامل است که توسط هستهای از متخصصان اختصاصی با مدارک پیشرفته در علوم اجتماعی مدیریت میشود.
خدمات ارائه شده شامل بررسی Omnibus، پنل احتمالات و سایر راهحلهای آنلاین و همچنین برنامههای تحقیقاتی سفارشی است - که همگی با تعهد مرکزی بهدقت روش شناختی هدایت میشوند.
تیم SSRS به دلیل رویکرد چندوجهی و همچنین طرحهای نمونه پیچیده و اختصاصی خود مشهور است. پروژههای معمولی این شرکت شامل طرحهای پیچیده استراتژیک، تاکتیکی و افکار عمومی در ایالاتمتحده و بیش از 40 کشور در سراسر جهان است. SSRS تحقیقی و پالایش شده است.
برای اطلاعات بیشتر به www.ssrs.comمراجعه کنید.
ارسال نظر