Non Profit Pro، مفتخر به ارائه چهارمین مطالعهی رهبری سازمان خیریه سالیانه است. از سال 2018 تیم ما به سختی کار کرده است تا گرایشها، فرصتها و چالشهایی را که رهبری تیمهای سازمان خیریه هر روز با آن مواجه هستند را منعکس کند.
مشابه سالهای گذشته، مطالعهی تاثیر قدرتمند رهبری موسسات خیریه، نگرشهایی درباره چالشهای سازمان، خط مشی جمعآوری پول، خط مشی علاقهمند کردن اهداکننده و گرایشهای فنآوری را آشکار میسازد.
از طرفی رهبران سازمان خیریه دائماً با چالشهای جاری جمعآوری پول در بازار رقابتی روزافزون، مواجه هستند. علاوه بر آن، چالشهای داخلی مانند استخدام نیروی جدید و حفظ اعضای قبلی، اما مستعدِ رشد، در هیأت مدیران موثر نیز وجود دارد.
برای مطالعه :
بالاتر از همهی اینها، آنها همچنین موظف هستند در این سال بینهایت دشوار که در آن بیماری همهگیر کووید 19 نیاز به دلارهای بیشتری را آشکار کرده است، تغییر کنند و به طور سنتی عمل کنند که این کار نیاز به راهحلهای فنآوری بیشتر و بهتری دارد.
همانطور که قبلاً به این موضوع هم پی بردهایم؛ سازمانها و موسسات خیریه هنوز هم برای داشتن منابع مالی کافی در حال مبارزه هستند و حتی هنوز هم برای داشتن برنامهی درازمدت اولویتی قائل نیستند.
علاوه بر اینها، پژوهش امسال ما همچنین آشکار ساخت که سازمانهای نیکوکاری بیشتر به دنبال اهداکننده جدید هستند تا اینکه روی حفظِ اهداکنندگان کنونی تمرکز کنند. آنها باید استفاده از برنامههای دیجیتالی را در دستور کار خود قرار دهند تا یاد بگیرند که چگونه به طور مؤثری از فنآوری استفاده کنند و به مطلوبترین نتایج دسترسی پیدا کنند.
یافتههای کلیدی (KEY FINDINGS)
1. سازمانها و موسسات خیریه هنوز هم به خاطر فوران منابع مالی در تنگنا قرار دارند، اما این وضعیت دارد سال به سال بهتر میشود.
- 45 درصد سازمانهای خیریه گزارش میکنند که فقدان منابع مالی، چالش اصلی است که این سازمانها با آن مواجه هستند. با وجود این آمار قابل توجه است، از سال گذشته (47 درصد) وضعیت بهتر شده است.
- 55 درصد سازمانها و موسسات خیریه برای جذب اعضای کادر با مزایای رقابتی، با سختی مواجه هستند، با وجود این که این آمار قابل توجه است از سال گذشته (60 درصد) وضعیت بهتر شده است.
- 50 درصد سازمانهای نیکوکاری معتقد هستند که منابع مالی اصلی که آنها نیاز دارند بیشتر اهداییهها هستند.
- 64 درصد سازمانهای خیریه مایل هستند در فنآوری جدید سرمایهگذاری کنند، اما به خاطر کمبود بودجه در تنگنا قرار دارند.
2. سازمانهای خیریه و نیکوکاری هنوز هم برای رشد طرحهای راهبردی تلاش نمیکنند.
- 53 درصد سازمانهای خیریه میتوانند رئوس مطالب طرحهای راهبردی عمیق را برای جمعآوری پول بالقوه ابتکاری در آغاز هر سال مالی ارائه کنند. در حالی که این آمار قابل توجه هست، هیچ بهبودی از سال گذشته مشاهده نمیشود (59 درصد).
3. سازمانهای نیکوکاری به اصلاح جمعآوری پول به شکل موجود و کار در جهت اهدای دائمی و برنامههای ماهیانه نیاز دارند.
- 41 درصد سازمانهای خیریه معتقدند که بزرگترین چالش آنها پیدا کردن اهداکننده است، در حالی که 10 درصد این سازمانهای معتقدند که بزرگترین چالش آنها حفظ اهداکنندگان موجود است.
- فقط 21 درصد سازمانهای مردمی معتقد هستند که عضویتهای اهدای ماهیانه، تولید درآمد بالای آنها در برنامهی درازمدت جمعآوری پول است.
- فقط 29 درصد سازمانهای مردمی دارند اهداکنندگان را از طریق اهدای ماهیانه و تلاشهایی برای جذب نیروی جدید مشغول میکنند.
- فقط 16 درصد سازمانهای خیریه به افزایش اهداییههای دائمی در سال 2020 اولویت میدهند.
4. سازمانها و موسسات هیریه باید به فرا گرفتن فنآوری و برنامهریزی دراز مدت دیجیتالی توجه کنند تا درک کنند کدام راهحلها بیشتر به نفع سازمان آنها خواهد بود.
- هنگامی که در جستجوی فنآوری هستند تا سرمایهگذاری کنند:
- 25 درصد به خاطر تعداد راهحلهای فنآوری درمانده شدهاند.
- 20 درصد هم در درک اینکه چگونه یک فنآوری را با فنآوری بعدی مقایسه کنند، مشکل دارند.
- 10 درصد نیز نمیدانند از کجا باید شروع کنند.
- 30 درصد معتقدند که بالاترین چالش را در تلاشهای بیشتر برای انتقال جمعآوری پول به صورت آنلاین در دسترسی به مخاطبان صحیح دارند.
موانع اصلی برای رشد موسسات خیریه
چون که سازمانهای مردمی دائم با چالشهای مقاومتناپذیر پیشرو، کلنجار میروند. هدف این مطالعه کمک کردن به سازمانهای خیریه است تا متوجه شوند موانع اصلی به طور کلی برای این صنعت کدامند و همچنین فرصتها و راهحلها امکانپذیر را شناسایی کنند که بسیاری از سازمانهای خیریه موجود از آنها بیاطلاع هستند.
بیشتر بخوانید :
در این بازار رقابت گسترده، سازمانهای خیریه در نظر دارند که به خود با طرحهای راهبردی جامع انرژی دهند، البته که درک دقیقی در اینباره که اهداکنندگان امروزی چه کسانی هستند و بهرهمندی از دانش وسایل دیجیتال موجود در مرکز دادو ستد چگونه هست نیز اهمیت بهسزایی دارد.
بررسی میزان تاثیرگذاری بر رهبران موسسات خیریه در 3 سطح مجزا
مشابه مطالعات رهبری سازمانهای مردمی که ما در سالهای گذشته انجام دادهایم، امسال تاثیرگذاری بر رهبران سازمانهای خیریه را مدنظر ما است. در همین راستا ما سطح تاثیرگذاری را تا سطحی که عنوان شغلی مدیری به بالاتر در سازمان دارند را به سه سطح کوچک، میانی و بزرگ محدود کردیم.
50 درصد مطالعات پاسخهای ما مربوط به مقام اجرایی، CE ارشد و یا مدیر اجرایی و یا رئیس میشود و 12 درصد رشد عمومی مربوط به مقامات میشود (تصویر 1).
تصویر 1: تفکیک پاسخ دهندگان مطالعه بر اساس عنوان شغلی
از پاسخهای نظرخواهی ما، 78 درصد مسئول توسعه/ جمعآوری پول، 74 درصد مسئول مدیریت، 60 درصد مسئول ثبت کمک مالی، 60 درصد مسئول مدیریت اهداکننده و 58 درصد مسئول دسترسی به محل هستند (تصویر شماره 2).
تصویر 2: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس مسئولیت شغلی
علاوه بر اینها، ما خیریه ها و مردم را از تمام زیربخشهای متفاوت مدنظر قرار دادیم، با این امید که انواع گوناگون پاسخها را در تمام سرتاسر این زمینه دریافت کنیم (تصویر 3). بالاترین تعداد پاسخها از جانب سازمانهای خدمات انسانی (28 درصد) قبل از سازمانهای آموزش عالی و آموزش و پرورش (13 درصد)، سازمانهای مربوط به بهداشت (11 درصد) دریافت شد. 14 درصد سازمان غیرانتفاعی خود را «سایر موارد» Other تعریف کردند.
تصویر 3: مطالعهی مسئولیتها بر اساس سازمانهای مردمی
منبع: Nonprofit
ارسال نظر