- درآمد کلی آنلاین در سال 2017 حدود 23 درصد افزایش یافت که نسبت به رشد 15 درصدی سال پیش از آن افزایش نشان میدهد.
- همه بخشهای تحت بررسی حداقل 15 درصد رشد درآمد آنلاین را تجربه کردند که این رشد به ویژه در مورد مؤسسات خیریه زیستمحیطی (34 درصد) و حقوق (37 درصد) قابل توجه بود.
- در سال 2017 سازمانها و موسسات خیریه به طور میانگین 28 درصد هدایای آنلاین بیشتری نسبت به سال 2016 دریافت کردند.
- 38 درصد از اهداکنندگانی که در سال 2016 هدیه آنلاین خود را تقدیم یک سازمان خیریه کردند، در سال 2017 دوباره به آن مؤسسه کمک کردند.
- نرخ حفظ و ابقا (Retention) در مورد اهداکنندگانی که نخستین بار هدیه خود را در سال 2016 ارائه دادند، 25 درصد و برای اهداکنندگان مستمر (افرادی که دست کم یک هدیه قبل از سال 2016 تقدیم کرده و دوباره در سال 2016 این کار را تکرار کردند) برابر 60 درصد بود.
- درآمد حاصل از هدایای تک دفعهای در سال 2017 حدود 19 درصد افزایش یافت.
- بازاریابی مجدد در فیسبوک (Facebook)، گوگل ادسنس (Google Adsense)، توییتر (Twitter) یا لینکدین (LinkedIn) میتواند ترافیک ورودی به صفحات کمک مالی را افزایش دهد.
برای مطالعه
- در یک مطالعه موردی، یکی از سازمانهای نیکوکاری از ابزار «Custom Audiences» فیسبوک برای افزایش 63 درصدی کمکهای آنلاین بهره گرفت.
- درآمد حاصل از کمکهای مستمر ماهانه 23 درصد رشد کرد، در حالی که این رقم برای هدایای تکدفعهای 13 درصد بود.
- 26 درصد کل درآمد آنلاین از طریق پیامهای ایمیل به دست آمد.
- پشتیبانی چت زنده (Live Chat Support) نرخ تعامل و مشارکت مخاطبان را افزایش میدهد.
- به ازای هر هزار پیام ارسالشده برای جمعآوریهای کمک مالی، سازمانهای خیریه 42 دلار جمعآوری کردند.
- تفاوتهای قابل توجهی در این معیار با توجه به اندازه سازمانهای خیریه وجود دارد. سازمانهای کوچک (با کمتر از 100 هزار مشترک ایمیل) 71 دلار به ازای هر هزار ایمیل ارسالی دریافت کردند؛ سازمانهای متوسط (با تعداد مشترک ایمیل بین 100 تا 500 هزار) 36 دلار دریافت کردند و این رقم برای سازمانهای بزرگ (با بیش از 500 هزار مشترک) برابر 32 دلار بود.
رشد مستمر کمکهای آنلاین طی شش سال
- کمکهای آنلاین در سال 2017 با رشد 12.1 درصدی مواجه شد.
- رشد کمکهای آنلاین طی شش سال روند مستمری را طی کرده است:
- 2012: 19.2 میلیارد دلار
- 2013: 21.2 میلیارد دلار
- 2014: 24.1 میلیارد دلار
- 2015: 25.8 میلیارد دلار
- 2016: 27.8 میلیارد دلار
- 2017: 31 میلیارد دلار
- 54 درصد از اهداکنندگان سراسر جهان ترجیح میدهند تا به صورت آنلاین با کارت اعتباری یا نقدی کمک کنند.
- 11 درصد روش پست مستقیم (Direct mail) را ترجیح میدهند.
- 11 درصد پول نقد را ترجیح میدهند.
- 10 درصد انتقال وجه بانکی را ترجیح میدهند.
- 9 درصد پیپال (Paypal) را ترجیح میدهند.
- 4 درصد برنامههای تلفن همراه/ کیف پول الکترونیکی را ترجیح میدهند.
- 1 درصد پیامک متنی را ترجیح میدهند.
بیشتر بخوانید
- میانگین مقدار کمکهای آنلاین هر فرد 128 دلار است.
- میانگین کل کمکهای سالانهی اهداکنندگان مستمر (مکرر) 326 دلار است.
- 67 درصد از سازمانهای خیریه سراسر جهان با هدف قبول کمکهای مالی آنلاین راهاندازی شدهاند.
- در تاریخ 31ام دسامبر، بخش عمده کمکهای آنلاین بین ساعات 12 تا 7 بعدازظهر متمرکز است.
- صفحات کمک مالی تحت برند اختصاصی سازمان که در داخل وبسایت یک مؤسسه خیریه قرار گرفتهاند، شش برابر پول بیشتر را جمعآوری میکنند.
- تنها 3 درصد از مؤسسات خیریه، هیئت مدیره و اجرایی خود را به عنوان افراد وارد به فضای دیجیتال معرفی میکنند.
- 66 درصد از مؤسسات خیریه نگران هستند که فرصت جمعآوری کمکهای دیجیتال را از دست بدهند.
- در سال 2016 روش پست مستقیم تعداد اهداکنندگان بیشتری (36 درصد) نسبت به سال قبل از آن را ترغیب به کمکهای آنلاین کرد.
- 51 درصد از اهداکنندگان ثروتمند (با دارایی بیش از 200 هزار دلار) ترجیح میدهند که به صورت آنلاین کمک کنند.
- 34 درصد از سازمانهای خیریه بابت تبلیغ در شبکههای اجتماعی هزینه کردهاند.
- 21 درصد کمکهای مالی مستقیماً از طریق شبکههای اجتماعی است.
آمار کمکهای ماهانه
- 45 درصد از اهداکنندگان در یک طرح کمکهای ماهانه ثبت نام کردهاند.
- میانگین کمکهای مستمر ماهانه و آنلاین 52 دلار (624 دلار در سال) است، در حالی که این رقم برای کمکهای تکدفعهای 128 دلار است.
- درآمد کمکهای ماهانه در سال 2017 حدود 40 درصد افزایش یافت.
- در سال 2016 و 2017، کمکهای ماهانه به ترتیب 14 و 16 درصد از کل درآمد آنلاین را تشکیل داد.
- مقدار کمکهای سالانه افرادی که کمکهای مستمر و مکرر را انجام میدهند در قیاس با اهداکنندگان تکدفعهای 42 درصد بیشتر است.
- 52 درصد از هزارهها (Millennials) به احتمال فراوان کمکهای ماهانه را ترتیب میدهند.
بازدیدکنندگان وبسایت سازمانهای خیریه
- سازمانهای خیریه در سال 2017 حدود 1.13 دلار به ازای هر بازدیدکننده وبسایت جمعآوری کردند.
- مؤسسات بینالمللی با کسب 4.11 دلار به ازای هر بازدیدکننده، بیشترین درآمد را حاصل کردند، در حالی که سازمانهای بخش حقوقی با 0.31 دلار کمترین درآمد را به ازای هر بازدیدکننده داشتند.
- در مجموع، 1.1 درصد از بازدیدکنندگان وبسایت اقدام به کمک مالی کردند که 18 درصد نسبت به سال 2016 افزایش یافته است.
- ترافیک وبسایت در سال 2017 اندکی کاهش یافت و 1.4 درصد بازدیدکنندگان ماهانهی کمتر به ثبت رسید.
- نیمی از ترافیک وبسایت سازمانهای خیریه از طریق کاربران موبایل و تبلت بوده است.
آمار کلی جمعآوری کمکهای آنلاین
- تنها 3 درصد از مؤسسات خیریه، هیئت مدیره و اجرایی خود را به عنوان افراد وارد به فضای دیجیتال معرفی میکنند.
- 66 درصد از مؤسسات خیریه نگران هستند که فرصت جمعآوری کمکهای دیجیتال را از دست بدهند.
- در سال 2016 روش پست مستقیم تعداد اهداکنندگان بیشتری (36 درصد) نسبت به سال قبل از آن را ترغیب به کمکهای آنلاین کرد.
- 51 درصد از اهداکنندگان ثروتمند (با دارایی بیش از 200 هزار دلار) ترجیح میدهند که به صورت آنلاین کمک کنند.
- 34 درصد از سازمانهای خیریه بابت تبلیغ در شبکههای اجتماعی هزینه کردهاند.
- 21 درصد کمکهای مالی مستقیماً از طریق شبکههای اجتماعی است.
منبع: وبسایت nonprofitssource
ارسال نظر