آیا میدانستید میزان اهدا در آمریکا بیش از بقیه کشورهای جهان است؟ برای شما نیز جالب است بدانید بیشترین کمکها از چه طریقی است و در چه جهتی خرج میشود؟ احتمالا برای بسیاری از پژوهشگران و فعالان حوزهی خیر مهم باشد که فعالیتهای خیرخواهانه در جهان به چه شکلی است و چه گروهی از افراد بیشترین سهم را در اهدا و نیکوکاری در جهان دارند.
بارها از اهمیت دسترسی به آمار و اطلاعات در حوزهی خیرخواهی گفتهایم. دسترسی به آمار و اطلاعات مربوط به خیریهها بسیار مهم است و برای فهم بهتر عملکرد واقعی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمانهایی که بسیاری از مردم در جهان به دنبال کمک به دیگران هستند، شناخت بهتر از عملکرد خیریهها به ما این امکان را میدهد تا روشهای بهتری برای کمک به دیگران پیدا کنیم و از دستورالعملهای بهتری برای حمایت از اهداف خیریه استفاده کنیم.
با دسترسی به آمار و اطلاعات مربوط به خیریهها، میتوانیم از فعالیتها و عملکرد آنها آگاه شویم و ببینیم که چگونه بهترین استفاده از منابع و داراییهای مالی خود را میکنند. این اطلاعات شامل مواردی مانند درآمد، هزینهها، برنامههای کمکی، تعداد افرادی که بهرهبرداری میکنند و سایر جزئیات مربوط به عملکرد خیریهها است. در عین حال، دسترسی به این اطلاعات میتواند به ما کمک کند تا برای انتخاب خیریههایی که بهترین عملکرد را دارند و برای کمک به دیگران بهترین استفاده از منابع خود را میکنند، تصمیم بهتری بگیریم. همچنین، این اطلاعات میتواند به ما کمک کند تا بهترین روش برای حمایت از یک خیریه را انتخاب کنیم، برای مثال انتخاب بین اهدای پول به یک خیریه و اهدای غیرمالی یا حتی کمکهای داوطلبانه با بخشش وقت.
دسترسی به آمار و اطلاعات مربوط به خیریهها به ما این امکان را میدهد تا بهترین تصمیمات را در مورد حمایت از دیگران بگیریم. این اطلاعات میتواند به ما کمک کند تا از بهترین روشها برای کمک به دیگران بهره ببریم و خیریههایی که بهترین عملکرد را دارند، کمک کنیم.
آمارهای خیریه
- نیکوکاری خصوصی سالانهی آمریکا 1.44 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را نشان میدهد.
- 31 درصد از اهداکنندگان جهانی به کشورهای خارجی پول میدهند.
- در سال 2019 ، کمکهای فردی در ایالات متحده به 309.66 میلیارد دلار رسید.
- هم مردان (52٪) و هم زنان (54٪) ترجیح میدهند با استفاده از کارتهای اعتباری و بدهی پول اهدا کنند.
- نسل خاموش سخاوتمندترین است.
- میانگین کمک آنلاین در بین آمریکاییها 128 دلار است.
- Giving Tuesday در سال 2019 511 میلیون دلار به صورت آنلاین و 1.46 میلیارد دلار بهعنوان کمکهای آفلاین دریافت کرد.
- حدود 80 درصد از کل کمکهای مالی در ایالات متحده از افراد است.
آمار خیریه عمومی
1. آمریکاییها تا کنون سخاوتمندترین ملت هستند.
بشردوستی سالانهی خصوصی در ایالات متحده 1.44 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را نشان میدهد. این تقریباً دو برابر 0.77 recorded ثبت شده در کانادا است. بریتانیا (0.54))، کره (0.50))، سنگاپور (0.39)) و ایتالیا (0.30) در لیست بعدی قرار میگیرند. نیکوکاری خصوصی چین تنها 0.03 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل میدهد. استرالیا، ژاپن و آلمان به ترتیب سالانه سطوح خیرخواهی خصوصی خود را به ترتیب 0.23 ، 0.12 و 0.17 درصد دارند. (Philanthropy Roundtable)
2. بیش از 50 درصد از انگلیسیها در 12 ماه گذشته به خیریهها کمک مالی اهدا کردهاند.
آمارهای اهدایی انگلستان نشان میدهد 60 درصد از افرادی که در آن سوی حوضچه زندگی میکنند در یک سال گذشته پول اهدا کردهاند. میانگین خیریهی ماهانه در بین انگلیسیها 45 پوند است. جالب است بدانید کمکهای خیریهی آنلاین در بریتانیا 19 methods از روشهای اهدا در سال 2019 را شامل میشود. در انگلستان، مردم بیشترین پول را به تحقیقات پزشکی (25٪) و رفاه حیوانات (26%) اهدا میکنند. با این حال، سازمانهای مذهبی بیشترین کمک مالی را از نظر ارزش پولی دریافت میکنند.
3. حدود 84 درصد از مردم کانادا به خیریهها کمک مالی میکنند.
سالانه کاناداییها 10.6 میلیارد دلار به خیریهها کمک میکنند. میانگین سهم سالانهی کاناداییها 446 دلار است. بر اساس آمار جهانی خیریه، هر فرد در کانادا که پول اهدا میکند به طور متوسط از 3.8 مؤسسهی خیریه و غیرانتفاعی حمایت میکند. دلسوزی نسبت به نیازمندان (89٪) و کمک به هدفی که به آن اعتقاد دارند (85٪) از مهمترین دلایل کمکهای خیریه است.
4. تنها 20 درصد اهداکنندگان در صورت دریافت هدیهی رایگان در مقابل، بیشتر احتمال دارد پول اهدا کنند.
80 درصد دیگر شرکتکنندگان گفتند هدیه انگیزهای برای اهدای پول نخواهد داشت. برای 66 درصد از این افراد، هدیه رایگان اتلاف پول است. حدود 36 درصد پاسخ دادند نمیخواهند یا در ازای اهداء به هدیه نیاز دارند. بر اساس آمارهای اهدایی خیریه، تنها 6 درصد تأثیر محیطی هدیه را دلیل عدم تغییر موضع آنها در مورد دادن پول عنوان کردند. (Giving USA)
5. بیش از دو سوم اهداکنندگان ترجیح میدهند از طریق ایمیل از کمک آنها تشکر کنند.
تقریباً 69 درصد از افرادی که به مؤسسات خیریه پول میدهند میگویند ایمیل بهترین راه برای تشکر از سازمانهای غیرانتفاعی است. یک نامهی چاپ شده و یک پیام متنی با 14 و 6 درصد در لیست بعدی قرار میگیرند. تنها 5، 4، و 2 نفر از اهداکنندگان ترجیح میدهند از طریق کارت پستالهای چاپی، پیامهای رسانههای اجتماعی و تماسهای تلفنی از آنها تشکر کنند.
برای مطالعه:
6. حدود یک سوم افرادی که به امور خیریه کمک میکنند هدایای ادای احترام میگذارند.
آمار اهداء خیریه نشان میدهد که 33 درصد از اهداکنندگان در سراسر جهان میگویند به دوستان و خانوادهی خود هدایای قدردانی میدهند. سه مناسبت برتر برای هدایای ادای احترام عبارتند از یادبودها (43)) ، روزهای تولد (25)) و سایر رویدادهای مهم (24)). حدود 10 و 3 درصد هدایای ادای احترام در تعطیلات و عروسیهای مذهبی داده میشود.
7. تقریباً یک سوم مشارکتکنندگان در سراسر جهان به خیریهها و سازمانهای غیرانتفاعی خارج از کشور خود پول میدهند.
تقریباً 31 درصد از مردم به کشورهایی غیر از کشور خود اهدا میکنند، همانطور که توسط آمار کمکهای جهانی پیشنهاد شده است. پنج کشور اول که از خارجیها پول دریافت میکنند عبارتند از ایالات متحده (17 درصد)، اسرائیل (8 درصد)، کانادا (7 درصد)، سوریه (5 درصد) و هند (4 درصد). حدود 41 درصد از این افراد گفتهاند بهعنوان پاسخ به یک بلای طبیعی کمک مالی میکنند.
8. اهداکنندگان آفریقایی ترجیح می دهند پول نقد و بیش از یک سوم هدایای ادای احترام بگذارند.
حدود 32 درصد از افرادی که از آفریقا اهدا میکنند میخواهند این کار را با استفاده از پول نقد انجام دهند. اهدای آنلاین، از طریق برنامههای تلفن همراه و از طریق حوالهی بانکی به ترتیب در بین 25، 15 و 14 درصد محبوب است. حدود 27 درصد از اهداکنندگان آفریقایی در برنامهی هدیه ماهانه ثبتنام کردهاند و 38 درصد هدایای ادای احترام اهدا میکنند. ارائهی آمارهای برنامهریزی شده نشان میدهد که تنها 14 درصد از مشارکتکنندگان آفریقایی با ارادهی خود به امور خیریه کمک میکنند.
9. بیش از نیمی از اهداکنندگان در آسیا ترجیح میدهند به صورت آنلاین اهدا کنند.
حدود 51 درصد از آسیاییهایی که اهدا میکنند، کمکهای خیریهی آنلاین از طریق کارتهای اعتباری را ترجیح میدهند. حدود 41 درصد از اهداکنندگان آسیایی در برنامههای ماهانه شرکت میکنند و 15 درصد کمکهای مالی را در وصیتنامه خود قرار میدهند. تقریباً 44 درصد از اهداکنندگان آسیایی به کشورهای خارجی پول میدهند، در حالی که 34 درصد برای کمک به برنامههای کمک به بلایای طبیعی کمک میکنند.
10. کمتر از 70٪ از کل پول جمعآوری شده صرف امور خیریه میشود.
بر اساس آمارهای جمعآوری کمکهای مالی از سال 2017، درصد کمکهایی که در واقع به امور خیریه میرسد، حدود 67 درصد است. این رقم در مقایسه با سال 2015 که 65 درصد به امور خیریه و مابقی به منظور جمعآوری کمکهای مالی اختصاص یافته بود، بهبود کمی در صدقات خیریه را نشان میدهد. (lohud)
کمکهای خیر در آمریکا
11. تقریباً یک سوم کمکهای سالانه در ایالات متحده در ماه دسامبر انجام میشود.
طبق اطلاعات بینالمللی خیریه، حدود 30 درصد از کمکهای سالانه در آمریکا در ماه دسامبر انجام میشود. تقریباً 10 درصد از کمکهای مالی در سه روز آخر سال، درست قبل از عید نوروز انجام میشود. آمارهای خیریهی ایالات متحده نشان میدهد 64 درصد از تمام کمکهای مالی از زنان است، در حالی که 77 درصد از آمریکاییها معتقدند خیریه میتواند تغییر ایجاد کند. تقریباً 70 درصد از جمعیت ایالات متحده کمک مالی میکنند.
12. بیش از 90 درصد خانواده های پردرآمد به خیریه ها کمک می کنند.
حدود 91 درصد از خانوادههای ثروتمند کمک مالی میکنند. میانگین کمکهای سالانهی آنها در حدود 25،509 دلار متغیر است که بسیار بیشتر از میانگین عمومی 2,520 دلار است. با توجه به آمارهای خیریهی ایالات متحده، کمک مالی به خیریه تا 50 درصد از درآمد ناخالص تعدیل شده را برای خانوارها به همراه دارد.
13. تقريباً 40 درصد از تمام كمكهای خيريه به دين اختصاص میيابد.
آمارهای ارائه شده توسط کلیسا نشان میدهد در کل 39 درصد از تمام کمکهای مالی به اهداف مذهبی اختصاص مییابد، که 80 درصد از این کمکها از افراد است. آموزش و خدمات انسانی دو علت محبوب در بین آمریکاییهایی است که کمک مالی میکنند، به ترتیب 19 و 15 درصد کمکهای خیریه. این فهرست شامل سلامت (11%)، کمکهای خارجی (7%)، هنرها (6%) و طبیعت (4%) است.
14. در سال 2019، آمریکاییها 128.17 میلیارد دلار برای دین اهدا کردند.
در حالی که این مبلغ نسبت به مشارکتهای جمعآوری شده در سال 2018 2.3 درصد افزایش داشته است، هنوز در بین انواع کمکهای مالی در سال 2019 بالاترین میزان بوده است. بین سالهای 2018 تا 2019، آمار اهداء خیریه علل زیر را نشان میدهد که بیشترین رشد سالانه را ثبت کردهاند: سازمانهای بهرهمند (13.1 درصد افزایش به 37.16 میلیارد دلار)، هنر، فرهنگ و علوم انسانی (12.6 درصد افزایش به 21.64 میلیارد دلار)، آموزش و پرورش (12.1 درصد افزایش به 64.11 میلیارد دلار) و سازمانهای محیط زیست و حیوانات (11.3 درصد افزایش به 14.16 میلیارد دلار). تنها دلیلی که افزایش کمکهای مالی بین سالهای 2018 تا 2019 را ثبت نکرد، امور بینالمللی بود (0.4 درصد کاهش به 28.89 میلیارد دلار).
برای مطالعه:
15. کمکهای فردی بیشترین سهم از کمکهای خیریه در آمریکا است.
طبق آخرین آمارهای خیریه، حدود 80 درصد از کل کمکها از افراد است. در میان این درصد کمکهای خیریهی فردی، 71 درصد از افراد زنده و 9 درصد از وصیتنامهها است. بنیادها با مشارکت 15 درصدی دومین اهداکنندهی بزرگ هستند. در نهایت، 5 درصد باقیمانده از شرکتها تأمین میشود.
16. در سال 2019 ، افراد 309.66 میلیارد دلار کمک مالی کردند.
این رقم در مقایسه با مجموع مشارکتهای فردی جمعآوری شده در سال 2018 4.7 درصد بیشتر است. وصیت نسبتاً ثابت در 43.21 میلیارد دلار باقی ماند. کمکهای بنیادی در سال 2019 2.5 درصد افزایش یافت و به 75.69 میلیارد دلار، اوج تاریخی خود رسید. همچنین با 13.4 درصد کمکهای مالی توسط شرکتها بالاترین افزایش سالانه 2018-2019 را ثبت کرد که در کل 21.09 میلیارد دلار شد.
17. حتی با وجود كمكهای زياد در تمام مدت، خيريههای عمومی بيشترين درآمد را از طريق هزينهی اخذ دارند.
آمارهای جمعآوری کمکهای غیرانتفاعی نشان میدهد مؤسسات خیریهی عمومی رویدادهایی را سازماندهی میکنند، لباسهای دست دوم میفروشند، تخصص ارائه میدهند و موارد دیگر. همهی این خدمات 72 درصد از کل درآمد را برای آنها به ارمغان میآورد. در مقابل، مشارکتهای خصوصی تنها حدود 13 درصد را نشان میدهد. دو منبع درآمد دیگر برای مؤسسات خیریهی عمومی در آمریکا عبارتند از سرمایهگذاری وقف (7 درصد) و کمکهای دولتی (8 درصد).
18. آمریکاییها نه تنها پول، بلکه زمان و تلاش خود را نیز اهدا میکنند.
حدود 25 درصد از کل بزرگسالان آمریکایی داوطلب میشوند. تعداد سالانهی داوطلبان در ایالات متحده 63 میلیون نفر است. میانگین سالانهی سرمایهگذاری برای هر داوطلب 139 ساعت است. مجموع ساعاتی که داوطلبان آمریکایی سالانه سرمایهگذاری میکنند، بر اساس آمار نیکوکاری آمریکا، 8.7 میلیارد است.
19. آمریکایی هایی که بیشترین درآمد را دارند ، بیشترین پول را نیز به امور خیریه اهدا می کنند.
کمکهای خیریه بر اساس ارقام گروه درآمد نشان میدهد خانوارهایی که بیش از 162000 دلار درآمد دارند، به طور متوسط 5805 دلار اهدا میکنند. این مبلغ حدود 2 درصد از درآمد آنها را نشان میدهد. حدود 93 درصد از این خانوادهها به خیریهها کمک مالی میکنند. با کاهش درآمد سالانهی یک خانواده، درصد مشارکت آنها افزایش مییابد. بنابراین، خانوادههایی که زیر 25000 دلار درآمد دارند، حدود 12 درصد از درآمد خود را به خیریهها میدهند. میانگین کمک مالی آنها 934 دلار است، اما تنها 37 درصد از این خانوارها پول اهدا میکنند.
20. آمریکاییان ساکن یوتا درصد بیشتر از درآمد خود را اهدا میکنند.
روندهای اهدایی نشان میدهد مردم این ایالت به طور متوسط 6.6 درصد از درآمد سالانهی خود را اهدا میکنند. پنج لیست برتر با می سی سی پی (5.0 درصد)، آلاباما (4.9 درصد)، تنسی (4.5 درصد) و جورجیا (4.3 درصد) جمعبندی شده است. در سوی دیگر طیف، نیوهمپشایر قرار دارد که خانوادههای آن تنها 1.7 درصد از درآمد خود را اهدا میکنند. خانوادههای مین، ورمونت و نیوجرسی نیز در انتها هستند و تنها 2.0 درصد از درآمد سالانهی خود را ارائه میدهند.
21. بنیادهای مستقل بزرگترین اهداکنندگان خیریه هستند.
چنین بنیادهایی 37.1 میلیارد دلار اهداء میکنند. بهعنوانمثال، همانطور که آمار ارائه شده توسط شرکتها نشان میدهد، بنیادهای عملیاتی و شرکتی به ترتیب 7.5 میلیارد دلار و 5.4 میلیارد دلار کمک میکنند. همچنین بنیادهای اجتماعی وجود دارد که سهم آنها در حد متوسط 5.3 میلیارد دلار است.
22. بیش از نیمی از کمکهای خارج از کشور ایالات متحده از کمکهای خصوصی تأمین میشود.
کمکهای خصوصی 43.9 بیلیون دلار از کل کمکهای خارجی ایالات متحده را شامل میشود. این بودجه از مؤسسات خیریه (35 درصد)، شرکتها (26 درصد)، گروههای مذهبی (26 درصد)، بنیادها (11 درصد)، داوطلبان (10 درصد) و کالجها (5 درصد) تأمین میشود. برعکس، برنامههای کمکهای دولتی خارج از کشور 33.1 میلیارد دلار کمک میکند.
23. تقریباً 30 درصد از مدارس آمریکایی بیش از 75000 دلار در سال از محل جمعآوری، کمک مالی دریافت میکنند.
با این حال، متوسط درآمد سالانهی جمعآوری کمک برای اکثر مدارس (35 درصد) بین 0 تا 5000 دلار است. آمارهای جمعآوری کمکهای مالی مدارس نشان میدهد گروههای مدرسه با فروش محصولات، موفق به جمعآوری بیش از 1.5 میلیارد دلار در سال میشوند. حدود 71 درصد از والدین ادعا کردهاند با فروش محصولات به خانواده، دوستان و همکاران خود درگیر چنین سرمایهگذاریهایی بودهاند.
24. اعطای کلیسای مسیحی در حال حاضر نسبت به دوران رکود بزرگ کمتر است.
اگر آمریکاییها 3.3 درصد از درآمد خود را در آن زمان اهدا کردند، این روزها آنها تنها 2.5 درصد را اهدا میکنند. تنها 5 درصد از مسیحیان حدود 2 درصد از درآمد خود را اهدا میکنند.
کمکهای خیریه خیرین
25. متوسط اندازه حسابهای DAF در سال 2019 162،556 دلار بود.
این رقم نسبت به سال 2018 (167،002 دلار) 2.7 درصد کاهش را نشان میدهد. جنبههای دیگر، باتوجهبه جمعآوری کمکهای مالی و آمار خیریه، تغییرات مثبتی را نشان میدهد. بهعنوانمثال ، تعداد کل حسابهای DAF با 19.4 درصد افزایش به 873،228 رسید. در همین حال، داراییهای خیریه با 16.2 درصد افزایش به 141.95 میلیارد دلار کل مشارکت با 7.5 درصد افزایش به 38.81 میلیارد دلار رسید.
26. ارزش کل مشارکتهای مربوط به DAFها به طور پیوسته در حال افزایش است.
در سال 2015، کل کمکهای DAF تنها 21.48 میلیارد دلار بود. با گذشت سالها، این مقدار تقریباً دو برابر شده است. در سال 2016، 2017 و 2018، کل مشارکت مربوطه 25.10 میلیارد دلار، 30.84 میلیارد دلار و 36.10 میلیارد دلار بوده است. آخرین آمار مشارکتهای خیریه نشان میدهد این مبلغ در سال 2019 به 38.91 میلیارد دلار رسیده است که رشد سالانه 7.5 درصد است.
27. تعداد حسابهای DAF در مؤسسات خیریهی ملی 5 برابر بیشتر از حسابهای بنیادهای جامعه و مؤسسات خیریه تک شمارهای است.
در سال 2019، مؤسسات خیریهی ملی 731،110 حساب DAF (22.9٪ رشد سالانه) و مجموع داراییهای خیریه 87.23 میلیارد دلار (20.2٪ رشد شما) را برآورد کردند. بنیادهای جامعه 83،185 حساب DAF (3.6٪ افزایش سالانه) دارند و داراییهای خیریهی آنها بالغ بر 40.22 میلیارد دلار (11٪ افزایش سالانه) است. سرانجام، مؤسسات خیریه تک شماره 58.933 حساب DAF (4.8٪ رشد سالانه) دارند و داراییهای خیریه آنها بالغ بر 14.50 میلیارد دلار (8.4٪ رشد سالانه) است.
برای مطالعه:
18 آمار مربوط به بخششهای پایان سال (با واقعیتهایی حیرتانگیز)
آمار جمعآوری کمکهای آنلاین
28. سازمانهای غیرانتفاعی محیط زیست و حقوق بیشترین رشد را در کمکهای آنلاین داشتهاند.
خیریههای آنلاین در حال افزایش است و درآمد آن در سال 2017 23 درصد افزایش یافته است. هر بخش پیشرفتهای چشمگیری را نشان داده؛ اما بیشترین پیشرفت 34 و 37 درصد در بین سازمانهای غیرانتفاعی محیط زیست و حقوق دیده شده است.
29. مجموع درآمد اهدایی آنلاین به طور مداوم در حال افزایش بوده است.
در سال 2017، آمریکاییها از اینترنت برای اهدا حدود 31 میلیارد دلار به خیریهها و سازمانهای غیرانتفاعی استفاده کردند. این میزان حتی از سال 2012 در حال افزایش است. در آن زمان، بر اساس آمار جمعآوری کمکها، مجموع کمکهای خیریهی آنلاین 19.2 میلیارد دلار بود.
30. متوسط اهدای آنلاین فقط کمتر از 130 دلار است.
اهداکنندگان آنلاین در ایالات متحده به طور متوسط 128 دلار کمک مالی میکنند. اهداکنندگان مکرر آنلاین تمایل بیشتری به خیریههای غیرانتفاعی دارند. میانگین کمک مالی سالانهی آنها 326 دلار است. بیش از نیمی (54 درصد) از اهداکنندگان کمکهای آنلاین را از طریق کارت اعتباری یا بدهی ترجیح میدهند. بر اساس آمار کمکهای آنلاین، برنامههای تلفن همراه و پیامهای متنی بهترین انتخاب برای 9، 4 و 1 درصد از اهداکنندگان در سراسر جهان است. همچنین 51 درصد از افراد ثروتمند که به امور خیریه کمک میکنند ترجیح میدهند به صورت آنلاین پول اهدا کنند. بنابراین، تعجبآور نیست که 67 درصد از سازمانهای غیرانتفاعی در سراسر جهان، کمکهای خیریهی آنلاین را قبول میکنند.
31. سازمان های غیرانتفاعی به طور متوسط 42 دلار به ازای ارسال 1000 ایمیل جمع آوری کمک دریافت کردند.
بازاریابی از طریق ایمیل یکی از راههایی است که مؤسسات خیریه و غیرانتفاعی با اهداکنندگان تماس میگیرند. آخرین آمارهای غیرانتفاعی نشان میدهد سازمانهای غیرانتفاعی کوچک با کمتر از 100،000 مشترک به طور متوسط 71 دلار از 1000 ایمیل ارسال شده دریافت میکنند. سازمانهای غیرانتفاعی متوسط و بزرگ با 100،000-500،000 مشترک و بیش از 500،000 مشترک، سرمایهی کمتری تولید میکنند. میانگین مربوطهی آنها در هر 1000 ایمیل ارسال شده 36 دلار و 32 دلار است.
32. Giving Tuesday همچنان یک رویداد جهانی محبوب، آفلاین و آنلاین است.
آمارهای جمع آوری کمکها نشان میده در سال 2019، 511 میلیون دلار بهصورت آنلاین و 1.46 میلیارد دلار بهعنوان کمکهای آفلاین جمعآوری کرد. در همان سال، بیش از 400 کمپین اجتماعی در 60 کشور انجام شد. GivingT Tuesday به ویژه در ایالات متحده بسیار محبوب است، جایی که تعداد کمپینهای اجتماعی 57 درصد افزایش یافت. در سال 2018 ، 127 کمپین وجود داشت، در حالی که در سال 2019 تعداد آنها از 200 کمپین فراتر رفت.
33. فیسبوک برترین رسانه اجتماعی برای الهام بخشیدن به امور خیریه است.
حدود 56 درصد از اهداکنندگان در سراسر جهان گفتند از فیسبوک الهام گرفتهاند تا پول اهدا کنند. در حقیقت، آمار کمکهای خیریه نشان میدهد حدود 18 درصد از اهداکنندگان جهانی از ابزارهای جمعآوری کمکهای مالی فیسبوک برای اهدای پول استفاده کردهاند. اینستاگرام و توییتر از نظر نفوذ در رتبههای بعدی قرار دارند و 20 و 13 درصد آنها را بهعنوان منبع الهام بخشیدن به پول معرفی کردهاند. سایر رسانههای اجتماعی تأثیر قابل توجه کمتری دارند.
آمار کمکهای خیریههای آمریکا از منظر جمعیتشناسی
34. نسل Millennials به 11 از کل کمکهای ایالات متحده کمک میکند.
حدود 40 درصد از این نسل در یک یا چند برنامه ارائهی ماهانه شرکت میکنند. بر اساس آخرین آمارهای خیریه، تقریبا نیمی از آنها (46 درصد) از طریق سیستمهای تأمین سرمایهی جمعی پول اهدا میکنند. در مورد کمک به امور خیریه، 84 درصد از هزارهها ادعا میکنند که این کار را انجام میدهند. آنها معمولاً به طور متوسط (3.3 درصد) در مؤسسات خیریه مشارکت میکنند و متوسط کمک مالی آنها به خیریه حدود 481 دلار است. تقریبا نیمی از نسل Millennials معادل (درصد47) از طریق وبسایتها پول اهدا میکنند، که نشاندهندهی تغییر تدریجی به سمت اهدای آنلاین است.
35. تقریباً 50 درصد از آمریکاییان نسل X (نسل ایکس به نسلی میگویند که بعد از اتمام انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم و قبل از نسل ایگرگ زاده شدهاند) در برنامههای ماهانه شرکت میکنند.
در کل 49 درصد از این نسل از طریق چنین برنامههایی پول میدهند، در حالی که 31 درصد هدایای ادای احترام اهدا میکنند. آمارهای بشردوستانه نشان میدهد 45 درصد از نسل x از طریق کمپینهای تأمین سرمایهی جمعی اهدا میکنند، در حالی که 19 درصد از طریق فیس بوک کمک مالی میکنند. نسل X اغلب از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند و بنابراین، حدود 59 درصد آنها برای اهدای پول از طریق شبکههای اجتماعی الهام گرفتهاند.
36. 72 درصد از بیبیبومرها (Baby Boomers) در آمریکا به امور خیریه پول میدهند.
این نسل به جز نسل خاموش یا سنتگرای آمریکا بقیه را در اهدا شکست میدهد. میانگین کمک مالی سالانه در بین این نسل 1212 دلار است. طبق آمار خیریه بر اساس گروه سنی، آنها به حدود 4.5 سازمان پول میدهند. حدود 49 درصد از این نسل از طریق برنامههای ماهانه اهدا میکنند، در حالی که 35 درصد از طریق تأمین سرمایهی جمعی پول میدهند. حدود 21 درصد از بیبیبومرها از ابزارهای فیسبوک برای کمک مالی به امور خیریه استفاده میکنند و 58 درصد از آنها برای جمعآوری کمکهای مالی پیشقدم میشوند.
37. آمار مربوط به جمعیتهای خیریه نشان میدهد آمریکاییهای نسل خاموش یا سنتگرا (افرادی که متولد سالهای 1925 تا 1945 هستند را نسل خاموش مینامند.) بیشتر از هر نسل دیگری به امور خیریه پول میدهند.
حدود 30 درصد از آمریکاییهای بالای 75 سال در سال گذشته پول آنلاین اهدا کردهاند. به علاوه، گرایشهای خیریه نشان میدهد افراد این نسل به طور متوسط 25 درصد بیشتر از بقیه پول میدهند. کمکهای نسل خاموش 26 درصد کل مشارکتها را تشکیل میدهد. نسل خاموش آمریکایی همچنین تمایل دارند به خیریهها (6.2 درصد سازمانها)، پول بیشتری در سال (1365 دلار) بدهند.
38. هزارهها (نسلِ وای یا نسلِ ایگرگ که با نام نسلِ هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته میشود، به نسلی میگویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شدهاند.) از زمان شیوع COVID-19 بیشترین کمک را انجام دادهاند.
تقریباً 3 نفر از 4 هزاره از زمان شروع همهگیری کووید نوعی کمک مالی به خانواده یا دوستان خود ارسال کرده یا به یک سازمان غیرانتفاعی اهدا کردهاند. 54 درصد از بیبیبومرها میگویند از زمان شروع همهگیری کرونا حداقل یکبار کمک مالی ارسال کردهاند.
39. زنان ترجیح میدهند بهصورت آنلاین با استفاده از کارتهای اعتباری و بدهی پول اهدا کنند.
کمکهای آنلاین از طریق کارتهای اعتباری محبوبترین انتخاب در بین زنان (معادل 54 درصد) است. تقریباً 10 درصد از اهداکنندگان زن گفتند ترجیح میدهند از طریق پست مستقیم، انتقال بانکی و پول نقد کمک کنند. مطابق با روندهای اهداء Giving USA، رسانههای اجتماعی بیشتر زنان (32 درصد) را تشویق میکنند تا به دلایل مختلف پول اهدا کنند. حدود 45 درصد از اهداکنندگان زن در برنامههای ماهانه ثبت نام کردهاند، در حالی که 59 درصد در رویدادهای جمعآوری کمکهای مالی شرکت میکنند.
40. اهداکنندگان مرد بیشترین انگیزه را دارند تا از طریق ایمیل کمک مالی کنند.
مردان همچنین ترجیح میدهند پول آنلاین بدهند و از کارتهای اعتباری خود استفاده کنند ( معادل 52 درصد). پول نقد، انتقال بانکی و پست مستقیم به ترتیب برای 12، 10 و 10 درصد از کل اهداکنندگان مرد بهترین گزینه بودند. رسانههای اجتماعی، وبسایتها و پست مستقیم برای 25 ، 19 و 13 درصد از شرکتکنندگان تأثیرگذار بود. آمارهای جمعآوری کمکهای آنلاین بیشتر نشان میدهد که حدود 46 درصد از مردانی که پول اهدا میکنند در یک برنامهی ماهانه ثبت نام کردهاند و 50 درصد در رویدادهای جمعآوری کمک شرکت میکنند.
برای مطالعه:
41. اهداکنندگان مسیحی بیشتر از اهداکنندگان بودایی و هندو در برنامههای ماهانه کمک میکنند.
کمکهای خیریه بر اساس تعداد فرقهها نشان میدهد حدود 45 درصد از مسیحیان در برنامهی هدیهی ماهانه ثبت نام کردهاند. در مقابل، تنها 39 درصد بوداییها و 36 درصد از هندوها در چنین برنامههایی ثبتنام کردهاند. حدود 62 درصد از اهداکنندگان مسیحی در مراسم جمعآوری کمکهای مالی شرکت میکنند، در حالی که در بین بوداییها معادل (29 درصد) و هندوها (36 درصد) چندان شیوهی جذابی نیست.
با تمرکز بر اهدا کنندگان یهودی و مسلمان، به ترتیب 50 و 45 درصد در برنامههای کمک ماهانه ثبت نام میکنند. مشارکت کنندگان از هر دو مذهب (53 و 35 درصد) ترجیح میدهند بهصورت آنلاین از طریق کارتهای اعتباری و بدهی کمک کنند. تقریباً نیمی از اهداکنندگان از این گروههای مذهبی (50 و 52 درصد) در رویدادهای جمعآوری کمکهای مالی شرکت میکنند.
نتیجهگیری
روندهای خیریه به آرامی در حال تغییر است. در حالی که همچنان اهداکنندگان برجسته، افراد هستند. دلایل اهدا و روشهای اهدا در حال تغییر است. دین هنوز عامل شمارهی یک برای اهداء است؛ اما محیط زیست و حقوق بشر نیز رشد چشمگیری داشته است. آخرین آمارهای مربوط به امور خیریه نشان میدهد اهداکنندگان بیشتری به هدیه آنلاین روی میآورند. همچنین، رسانههای اجتماعی و بهویژه فیسبوک، راهی عالی برای دستیابی به مشارکتکنندگان جدید و جمعآوری پول بیشتر است.
نظرات کاربران
محمد ابراهیمی ورکیانی نویسند ه وقف پول واوراق بها دار
وقف میراث جاویدانی است که میتواند عدالت اقتصادی را تحقق بخشد ومحرومیت را نابود سازد مشروط به این که اعتماد مردمی را فراهم آورد متاسفانه در ایران اسلامی چنین وضعیتی مشاهده نمی شود
ارسال پاسخ