همواره از این صحبت کردهایم که آمار و اطلاعات تا چه میزان اهمیت دارند و میتوانند بر تغییر رفتارهای تصمیمگیری ما اثر بگذارند. اطلس خیر ایران نیز با توجه به این اهمیت تلاش کرده تا همواره بهروزترین و کاملترین دیتا را در اختیار کاربران خود بگذارد. با ما در این متن همراه باشید تا کاملترین آمارهای خیریه، بخشش و نیکوکاری در سال 2022 بخوانیم.
بر اساس شواهد و قرائن موجود، بخش غیرانتفاعی، سومین کارفرمای بزرگ در ایالات متحده آمریکاست. بسیاری از این مسئله متعجب میشوند که صنعت خیریه میتواند برای استخدام افراد زیادی به اندازه کافی درآمد داشته باشد. با این حال با بیش از 7/1 میلیون سازمان غیرانتفاعی فعال، تعداد زیاد کارکنان آنها نباید تعجببرانگیز بهنظر برسد.
صنعت خیریه آمارهای حیرتانگیز زیادی دارد که میتواند چشم افراد را در برابر رشد صنایع خاص، گرایشهای خیرخواهانه نسلها و سمت و سوی آینده سازمانهای غیرانتفاعی باز کند. آمارهای زیر میتواند به سازمان شما کمک کند تا بازار هدف درست خود و بهترین راه رسیدن به آنها را پیدا کنید.
1.آمار هدایای خیریه
2.آمارهای درآمدی
3.آمارهای نسلی
4.آمارهای مربوط به هدایای و کمکهای مالی صنعت محور
5.آمار هدایای از طریق گوشی همراه و آنلاین
6.آمار کمکهای داوطلبانه
7.آمار هدایای شرکتی
1.آمار هدایای خیریه
هدایای خیریه میتواند شبیه یک بازی گمانهزنی باشد و اغلب هم سازمانها چنین کاری انجام میدهند؛ زمانی که کمپینها و ارتباطات با خیرین را توسعه میدهند.
این آمارها میتواند به سازمان شما برای ایجاد برنامههای جمعآوری کمک مالی و ارائه یک نقشه راه کمک کند.
- از سال 1977 هدایای خیریه هر ساله افزایش داشته است (به جز سالهای 1987، 2000، 2009)
- سال 2019 هدایای خیریه در کشور آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده بود ( 64/449 میلیارد دلار)
- در آمریکا کمکهای خیرخواهانه توسط بنیادها از سال 2020 تا 2021 تقریباً 17 درصد رشد داشته است و در سال 2022 میتواند از صد میلیارد دلار نیز عبور کند.
- 60 درصد از خانوارهای آمریکا در برخی از انواع هدایای و کمکهای خیرخواهانه شرکت میکنند.
آمریکاییها بخشندگی و روحیه سخاوتمندانه خود را حتی در طی پاندمی کرونا نیز حفظ کردهاند.
- در سال 2021 میانگین هدایا تا ده درصد (813 دلار) افزایش داشت.
- در سال2020 میانگین هدایا از 617 دلار به 737 دلار افزایش داشت.
برخی دیگر از آمارهای جالب در مورد هدایای خیریه عبارتند از:
- با توجه به IRS، خیرترین افراد در آمریکا، در ایالت یوتا زندگی میکنند. ده تا از دیگر ایالتهای برتر عبارتند از: میسیسیپی، آلاباما، جورجیا، کارولینای شمالی، آیداهو اوکلاهما، آرکانزاس، کارولینای جنوبی
- سازمانهای غیرانتفاعی که برنامههای مداوم ماهیانه دارند بهطور میانگین 52 دلار در ماه دریافت میکنند.
- خیرین ثابت بهطور ماهیانه 42 درصد بیشتر از خیرین مقطعی کمک میکنند.
بنابراین اگر در مورد این مسئله نگران هستید که آیا مردم همچنان به کمکهای خیرخواهانه مایل هستند یا نه، مطمئن باشید که همینطور است.
2.آمارهای درآمدی (براساس متوسط درآمد ناخالص- AGI)
تفکیک کمکهای مردمی با توجه به وضعیت درآمدی افراد چیز جالبی خواهد بود. آمارهای زیر میتواند به سازمان شما دورنمایی ارائه دهد که مخاطب هدف شما چه کسی باید باشد و تا چه اندازه میتوانید از خیرین خود درخواست کمک کنید.
زمانی که صحبت از متوسط درآمد ناخالص میشود:
- افرادی که کمتر از 50000 دلار در سال درآمد دارند، از منظر کمکهای خیرخواهانه در رده دوم هستند.
- افرادی که بین 50000 تا 100000 دلار در سال درآمد دارند، از منظر درصد درآمدی خود، کمترین کمکهای خیرخواهانه را دارند.
- افراد با درآمد بالا به-ور میانیگن 269/29 دلار در سال میبخشند.
- افرادی که کمتر از 15000 دلار درآمد دارند، میانگین کمکهای خیریه آنها 47/1 دلار است که نباید به آن بیتوجهی کرد.
کسر مالیاتی کمکهای خیرخواهانه بر مبنای درصد متوسط درآمد ناخالص
- درآمدهای زیر 50000 دلار : 4/8 %
- درآمدهای 50000 تا 100000دلار: 5/4 %
- درآمدهای 100000 تا 500000 دلار: 9/2 %
- درآمدهای 500000 تا دو میلیون دلار: 1/3 %
- درآمدهای دو میلیون تا ده میلیون دلار: 4/4 %
- درآمدای ده میلیون دلار به بالا: 3/9 %
برای خواندن:
3.آمارهای نسلی
حال ما میدانیم که چه افرادی با توجه به درآمدی ه دارند، کمکهای خیرخواهانه انجام میدهند. در ادامه نیاز داریم تا بع تفاوتهای نسلی موجود نیز اشاره کنیم. در اینجا آمارهای مربوطه شما را شگفتزده خواهند کرد.
نسل زد:
نسل زد تا سال 2026 نماینده 82 میلیون نفر در آمریکا خواهد بود (بزرگترین نسل) و آنها به عنوان جنگجویان عدالت اجتماعی معتاد به به فناوری در نظر گرفته میشوند. برخی واقعیتها در مورد آنها وجود دارد که عبارتند از:
- نسل زد اغلب به مسائل اجتماعی میپردازد.
- آنها عمیقاً به عدالت و برابری کامل اعتقاد دارند.
- نسل زد توسط رویات سازمانها به جرک در میآیند.
- همکاری بین بخشهای مختلف در جامعه برای جلب توجه این نسل حیاتی است.
یک سازمان غیرانتفاعی باید این نسل را مورد هدف قرار دهد؛ چراکه پتانسیل زیادی برای جذب داوطلبان، خیرین، طرفداران و اینفلوئنسرهای مختلف برای کمکهای خیرخواهانه را دارند.
نسل هزاره:
ممکن است شنیده باشید که میگویند جوانترها کمتر بخشش میکنند اما بستگی دارد چگونه به این مسئله نگاه کنید.
- 84% از نسل هزاره در سال 2021 به خیریهها کمک کردهاند.
- میانگین هدایای نسل هزاره 481 دلار است.
- هزارهها 5 تا 10 درصد از اهداءکنندگان ثابت سازمانهای خیریه را تشکیل میدهند.
- 40% از اهداءکنندگان و خیرین ثابت نسل هزاره، از طریق کسر ماهیانه از کارتهای اعتباری خود، به صورت آنلاین کمک مالی انجام میدهند.
- 55% از نسل هزارهها در رویدادهای جمعآوری کمکهای مالی شرکت میکنند.
- 46% از آنها به کمپینهای مالی جمعی کمک میکنند
حوزههای مورد علاقه: کودکان، سلامت، عبادتگاههای محلی، حقوق انسانی، مسائل بینالمللی
با اینکه میزان هدایای این نسل کمتر از نسلهای بزرگتر و مسنتر است، اما میزان کمکهای خیرخواهانه این گروه نسلی نیز درخور توجه و اهمیت است. خیرین نسل هزاره بیشتر مایلاند تا برای جستوجو، حمایت به یک علت خاص و همچنین کمکهای خیریه خود از دستگاههای تلفن همراه خود استفاده کنند. برای رسیدن به این نسل بهتر است که به برنامههای کیف پول دیجیتال مانند Apple Pay، Venmo و Google Play نگاهی بیندازید.
برنامه Donorbox Ultraswift Pay به خیرین کمک زیادی میکند و دیگر نیازی به وارد کردن جزئیات شخصی نیست. به خیرین این امکان داده میشود تا از قدرت کیف پول دیجیتال برای انجام سریع، ایمن و مناسب فرایند اهداء استفاده کنند.
نسل ایکس:
شامل جمعیت کمتری میشود و 59% خیرین را در بر دارد. ممکن است این مسئله شما را از پرداختن به این نسل دلسرد کند اما این یک اشتباه خواهد بود.
- اهداءکنندگان نسل ایکس بیشتر مایلاند تا فعالیتهای داوطلبانه انجام دهندو یک کمپین جمعآوری کمک مالی ایجاد کنند.
- 64% داوطلبان در سازمانهای غیرانتفاعی محلی و 8% در سازمانهای غیرانتفاعی بینالمللی فعالیت میکنند.
- میانگین اهدای سالیانه نسل ایکس 723 دلار است
- ایمیل بهترین راه دسترسی به این نسل است.
این نسل از اهداءکنندگان باید بهترین انتخاب شما برای تأمین مالی جمعی و جمعآوری کمکهای مالی همتا به همتا باشد. شما یه خیّر را متقاعد کنید که کمپینی را راهاندازی کند، او ده نفر از دوستان خود را درگیر کند و بدین روش شما میتوانید به بیش از 7000 دلار دست پیدا کنید.
حوزههای مورد علاقه: سازمانهای غیرانتفاعی محلی خدمات انسانی و اجتماعی، حیوانات، کودکان، عبادتگاههای محلی
نسل بیبیبومر:
این نسل 43% از تمامی اهداءکنندگان را شامل میشود. نسل بومر به دلیل بزرگی خود سالهاست که بر اکثر صنایع تسلط داشته است. سازمانهای غیرانتفاعی نیز از این مسئله مستثنی نیستند.
- 72% از بومرها به صورت سالیانه کمک مالی میکنند و این مسئله نشانه این است که میتوان ری آنها حساب کرد.
- بیبیبومرها نماینده 51 میلیون اهدءکننده و خیّر در ایالات متحده آمریکا هستند.
- 71% از بیبیبومرها بهطور محلی فعالیت داوطلبانه انجام میدهند.
- این اهداءکنندگان این نسل بهطور میانیگن 212/1 دلار در سال اهداء میکنند.
حوزههای مورد علاقه: سازمانهای غیرانتفاعی فعال در خدمات اجتماعی محلی، حیوانات، کودکان، حقوق انسانی، مسائل بینالمللی، عبادتگاههای محلی
نسل خاموش:
نشل خاموش تنها 11% از جمعیت ایالات متحده آمریکا را تشکیل میدهد اما میانگین اهدای سالیانه آنها 367/1 دلار است؛ که همچنان تأثیر بهسزایی بر بخش سازمانهای غیرانتفاعی دارد.
- 88% از نسل خاموش به خیریهها کمک میکنند.
- 26% از عایدی سازمانهای غیرانتفاعی از این نسل خاموش حاصل میشود.
- این نسل، بالغ نیز نامیده میشود که نماینده 27 میلیون خیّر در آمریکاست
- این نسل بیشتر مایلاند تا کمکهای غیرنقدی داشته باشند.
حوزههای مورد علاقه: ایثارگران و رزمندگان، خدمات اجتماعی محلی، امداد اضطراری و بلایا، عبادتگاههای محلی
سازمان شما میتواند با این اهداءکنندگان از طریق برنامههای اهدائی متفاوتی ارتباط بگیرد.
بیشتر بخوانید:
4.آمارهای مربوط به هدایای و کمکهای مالی صنعتمحور
در گام بعدی بهتر است به این مسئله نگاهی بیندازیم که چگونه خیرین به صنایع غیرانتفاعی مختلف از قبیل مذهبی، مردسه، بیخانمانها، صنایع مرتبط با موادغذایی و غیره کمک میکنند.
مذهبی:
سازمانهای مذهبی بیشترین سهم کمکهای خیریه را به خود اختصاص میدهند. 32% از تمامی هدایای به عبادتگاههای محلی یا سازمانهای مذهبی داده میشوند.
وقتی صحبت ازاعتقادات مسیحیت میشود:
- مورمونها بیش از سایرین کمک و حمایت میکنند.
- مسیحیان 5/2 درصد از درآمدشان را به کلیسا اختصاص میدهند.
- در طی رکود بزرگ، اعطائات مسیحیان به 3/3 درصد از درآمدشان رسیده بود.
غیر از مسیحیت:
- یهودیان بیش از تمامی گروههای مذهبی کمکهای خیرخواهاه انجام میدهند.
- یهودیان بیشتر از باقی گروههای مذهبی به سازمانهای غیرمذهبی کمک میکنند. میانگین اهدای سالیانه آنها 526/2 دلار است
- مسلمانان نیز سالیانه 178/1 دلار در سال کمک میکنند.
در مورد هدایای کلیسا یا هدایای اعتقادی:
- آمریکائیان بهطور میانیگن 17 دلار در هفته به عبادتگاه محلی خود کمک میکنند
- هدایای کلیساها بعد از رکود بزرگ یک درصد کاهش یافته است
- 75% از افراد غیرمذهبی در آمریکا ترجیح میدهند به کلیساها کمک کنند؛ بسیاری از آنها به سازمانهای مذهبی کمک میکنند.
- 17% از آمریکائیان بهطور منظم مالیات خود را به کلیساها پرداخت میکنند.
- 60% مردم در آمریکا میخواهند که بهطور آنلاین کمکهای خود را به کلیسا پرداخت کنند.
- 4-1-4) سازمانهای مذهبی:
- یک سوم هدایای پولی سالیانه در آمریکا را به خودشان اختصاص میدهند.
- بر اساس دادههای سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا، در سال 2020 سازمانای غیرمذهبی 17/128 میلیارد دلار دریافت کردهاند.
خدمات انسانی:
برخی واقعیتهای جالبی در مورد ارائه خدمات انسانی وجود دارد:
- 12% از کل کمکها به خیریههای خدمات انسانی میرسد.
- اهدئات به این خیریهها تا 1/5 درصد افزایش داشته است
- این صنعت غیرانتفاعی سومین جایگاه سهم اهدائی در آمریکا را دریافت کرده است.
- نسل ایکسها علاقه زیادی به سازمانهای خدمات انسانی دارند.
- 52% از خیرین آمریکا ترجیح میدهند تا غذا، لباس و باقی چیزهای غیرنقدی کمک کنند.
جمعآوری غذا و توزیع آن فعالیت داوطلبانه برتر ملی در آمریکاست.
آموزش:
14% از تمامی کمکهای خیرخواهانه به سازمانهای آموزشی درآمریکا برمیگردد؛ این حوزه جزء پنج مورد برتری است که بیشترین هدایای را در این کشور به خود اختصاص میدهد. باقی آمارهای مربوط به هدایای حوزه آموزشی به موارد زیر برمیگردد:
- 29% از هدایای به شرکتها و مؤسسات، به آنهایی میرسد که با اهداف آموزشی شکل گرفتهاند.
- ·26% فعالیتهای داوطلبانه در آمریکا به سازمانهای غیرانتفاعی آموزشی مربوط میشود.
- یک مدرسه بهطور میانگین 5000 دلار در سال کمک جمعآوری میکند.
- حمایتهایی مالی در تمامی مقاطع ابتدایی تا دوازدهم 6/4 درصد رکود داشته است
- گروههای مدرسه با فروش 5/1 میلیارد دلار محصول در سال، سرمایه جمعآوری میکنند.
- هدایای و پرداختیهای آنلاین به سازمانهای آموزش عالی تا 10% در سال 2020 افزایش داشته است.
پیشنهاد نویسنده:
حیوانات و محیط زیست:
خیریههای مربوط به حیوانات و محیط زیست چیزی حدد 3% هدایای را در آمریکا به خود اختصاص میدهند. این مقوله نیز از پنج مورد برتر در آمریکا محسوب میشود.
- 57% از درآمدهای آنلاین برای سازمانهای رفاه حیوانات از طریق ایمیل صورت میگیرد.
- نسل ایکسها و بیبیبومرها بیشتر ترجیح میدهند تا به خیریههای مربوط به حیوانات کمک کنند.
- هدایای پرداختی برای سازمانهای محیط زیست تا 34% افزایش داشته است.
- 88% از نسل هزاره مایلاند تا تأثیر مثبتی روی محیط زیست بگذارند.
5.آمار هدایای آنلاین و گوشی همراه
خیرین جوان علاقه وافری به اهدای آنلاین کمکها نشان دادهاند؛ چه از طریق کمپینهای آنلاین و رویدادهای مجازی باشد و چه از طریق بازاریابی ایمیلی باشد. هدایای کمکهای آنلاین به سرعت در حال رشد است.
- در سال 2020 کمکهای آنلاین 13% هدایای خیریه را به خود اختصاص داده است.
- در سال 221 این عدد 9% افزایش یافت و در مجموع افزایش 42 درصدی در طی سه سال داشته است.
آمارهای زیر تأثیر جمعآوری آنلاین کمکهای مالی را نشان میدهد:
- میانگین مبالغ اهدائی آنلاین 177 دلار است.
- درخواستهای ویدئویی 15% تأثیرگذاری بیشتری دارند.
- بهروزرسانی هر پنج روز یک کمپین تأمین مالی جمعی، منجر به اهدای 3 برابر بیشتر میشود.
- گزینههای مربوط به اهدای آنلاین، درآمد ماهیانه اهدایی را تا 40% افزایش داده است.
- صفحات برجسته وبسایت سازمانهای غیرانتفاعی در حوزهی خیریه، 6 برابر بیشتر کمک مالی جمعآوری میکنند.
- سازمانهای مذهبی بیشترین مقدار هدایای آنلاین «سهشنبه بخشندگی» را به خود اختصاص میدهند.
- 51% خیرین ثروتمند ترجیح میدهند که کمکهای خود را آنلاین پرداخت کنند.
- 55% نسل هزارهها مایلند تا از طریق کارت اعتباری خود به صورت آنلاین وجوهی را برای کمک مالی اهداء کنند
آمارهای مهم مربوط به اهدای کمک از طریق دستگاههای تلفن همراه:
- 28% از مشارکتهای آنلاین از طریق دستگاههای تلفن همراه صورت میگیرد.
- تعداد تراکنشهای اهدائی از طریقدستگاههای موبایل تا 50% افزایش داشته است.
- میانگین مبالغ اهدائی از طریق دستگاه موبایل 79 دلار است.
- نیمی از حجم وبسایتهای سازمانهای غیرانتفاعی از دستگاههای تلفن همراه است.
- 17% از هدایای مربوط به تأمین مالی جمعی از طریق گوشی همراه صورت میگیرد.
- 17% بازدید فرمهای اهداء و پرداخت آنلاین اط طریق تلفن همراه پر میشود.
- نسل هزارهها و نسل ایکسها بیشتر مایل به پرداخت کمکهای خیریه از طریق گوشی تلفن همراه هستند.
برای مطالعه:
6.آمار کمکهای داوطلبانه
در طول سالهای اخیر تعداد زیادی از نسل بومرها بهطور داوطلبانه در خیریهها فعالیت میکردند اما پاندمی کرونا به سازمانهای غیرانتفاعی آسیب جدی وارد کرد. با این تفاسیر داوطلبان و خیرین مسن اندکی در سال 2020 و 2021 داوطللب انجام امور خیریه و مشتاق به انجام آن بودند. آمارهای زیر نشان میدهد که چگونه اعداد و ارقام مربوط به حوزه خیریه در سالهای اخیر تغییر کرده است:
نرخ کلی فعالیت داوطلبانه (خلاصه اخبار بشردوستانه)
- 2013: 65%
- 2017: 64%
- 2020: 58%
- 2021: 56%
نرخ فعالیت داوطلبانه در میان خیرین با درآمدهای بالا
- 2017: 76%
- 2020: 75%
- 2021: 61%
نرخ داوطلبشدن در میان خیرین با درآمد متوسط
- 2017: 71%
- 2020: 58%
- 2021: 59%
نرخ داوطلبشدن در میان خیرین با درآمد پایینتر
- 2017: 49%
- 2020: 44%
- 2021: 42%
برای خواندن:
دیگر آمارهای قابلتوجه در خصوص داوطلبشدن
- 30% از جمعیت بزرگسال در آمریکا بهطور داوطلبانه فعالیت خیرخواهانه انجام میدهند.
- میانگین کار داوطلبانه در هفته در کشور آمریکا 5/3 ساعت است.
- داوطلبان آمریکایی اغلب جوانان، زنان و افراد با تحصیلات عالی را شامل میشود.
- بهطور کلی نسل بیبیبومرها بیشتر جمعیت داوطلبین را تشکیل میدهند.
- با این حال در سال 2020 جوانان نسل ایکس و زنان مسن نسل هزاره بیشتر مایل به کار داوطلبانه بودهاند.
این گروه زیر به سازمانهای غیرانتفاعی از منظر جمعیتشناسی داوطلبان وجه جدیدی میبخشد:
- متأهلان
- زنان
- افراد در سنین بین 44-35
- سفیدپوستها
- افراد با تحصیلات متوسطه یا عالیه
- افراد دارای فرزند زیر 18 سال
7.آمار هدایای شرکتی
20% از هدایای سازمانهای غیرانتفاعی از شرکتها بهدست میآید. البته این عدد در طی پاندمی کرونا کاهش زیادی یافت:
- هدایای شرکتها در سال 2020 تا 6% کاهش یافت.
- شرکتها در سال 2020 چیزی حدود 8/24 میلیارد دلار کمکهای خیرخواهانه داشتند.
- شرکت فایرز به خیّرترین شرکت تبدیل شد. پنج شرکت برتر دیگر نیز گوگل، والمارت، مرکاندکو و گیلیاد بودند.
- کروگر (با توجه به اهدای دو برابری) بهترین شرکت در زمینه کمک به کلیسا و سازمانهای مذهبی شناخته شد.
آمارهای کلی بشردوستانه شرکتی
- 40% دارایی و ثروت 500 شرکت صرف برنامههای کمکهزینه داوطلبانه میشود.
- چیزی حدود دو الی سه میلیارد دلاری که از شرکتها گرفته میشود برای برنامه هدایا صرف میشود.
- 29% هدایای شرکت به سازمانهای غیرانتفاعی آموزشی میرسد، 25% آن به بخش سلامت و خدمات اجتماعی و 15% آن نیز به جامعه اقتصادی میرسد.
- بیش از 26 میلیون نفر در شرکتهایی با برنامههای هدایای همسان کار میکنند.
- 6 الی 10 میلیارد دلار بودجه برنامه هدایای همسان نیز در سال معلق و بلاتکلیف میماند.
- تنها 31/1درصد کمکهای مالی افراد به یک سازمان غیرانتفاعی متوسط، مناسب است.
سخن پایانی
جمعیتشناسی، دین و درآمد سالیانه میتوانند در چرایی کمک خیرین نقش زیادی داشته باشند. این آمارها میتواند به سازمانهای غیرانتفاعی کمک کند تا مشخص که کدام گروه به بهترین وجه با پایگاه اهداءکننده خود سازگار است، چگونه باید با آنها ارتباط برقرار کرد و بهترین راههای کمک مالی چیست.
ارسال نظر