در جهان الکترونیکی امروز، رسانههای جمعی از جمله اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و... نقش پررنگی در زندگی روزمره مردم دارند. از جمله اثرات جالب توجه آنها زمینهسازی برای اهدای کمک به خیریههای فعال در حوزه نیکوکاری در سراسر جهان است. در مقاله پیش رو با اطلاعات آماری دقیقی از میزان فعالیت خیریهها و مردم در این رسانههای جمعی آشنا میشوید.
بیشتر بخوانید:
شبکههای اجتماعی بستری برای اهدای آنلاین
• 29% از خیرین آنلاین میگویند رسانههای اجتماعی یک ابزار ارتباطی است که بیشتر آنها را به انجام کار خیر تشویق میکند. (ایمیل 27%، وبسایت 18%، چاپ 12%، تبلیغات تلویزیونی 6%)
• 87% از اهداکنندگانی که برای اولین بار از یک منبع ارجاع اجتماعی کمک مالی میکنند، دومین کمک مالی خود را هم از یک منبع ارجاع اجتماعی انجام میدهند.
• بر اساس گزارش (Giving)، 29% از مردم رسانههای اجتماعی را یک ابزار ارتباطی میدانند که الهامبخش آنها برای خیررسانی است.
• به ازای هر 1000 آدرس ایمیل، خیریههای غیرانتفاعی به طور متوسط 806 طرفدار فیسبوک، 286 دنبالکننده توییتر و 101 دنبالکننده اینستاگرام داشتند.
• 71% از سازمانهای غیرانتفاعی در سراسر جهان موافق هستند که رسانههای اجتماعی برای جمعآوری کمکهای مالی آنلاین مؤثر هستند.
• به طور متوسط، سازمانهای غیرانتفاعی 67 دلار آمریکا برای تبلیغات رسانههای اجتماعی به منظور جذب یک اهداکننده هزینه میکنند.
• 34% از سازمانهای غیرانتفاعی در سراسر جهان برای تبلیغات اجتماعی هزینه کردهاند.
فیسبوک (Facebook)
• 93% از سازمانهای غیردولتی در سراسر جهان یک صفحه فیسبوک دارند. 25% روزانه در فیسبوک پست میگذارند، 23% یک بار در میان پست میگذارند، 19% یک بار در هفته، 18% دو بار یا بیشتر در روز پست به اشتراک میگذارند و 15% کمتر از یک بار در هفته این کار را انجام میدهند.
• امتیاز تعامل (کاربران درگیر تقسیم بر کل طرفداران صفحه) برای یک پست فیسبوک به طور متوسط 31% است. پستهای ویدیویی با 33% درصد بالاترین امتیاز تعامل را دارند.
• سازمانهای غیرانتفاعی کوچک به طور متوسط 8722 دنبالکننده در فیسبوک دارند. سازمانهای متوسط دارای 32092 دنبالکننده هستند و سازمانهای بزرگ 109158 دنبالکننده دارند.
• 88% از اهداکنندگانی که از طریق ابزارهای خیریه فیسبوک کمک کردهاند، میگویند که احتمالا در آینده این کار را دوباره انجام خواهند داد.
• 41% از خیریههای غیردولتی از فیسبوک برای گزارش زنده از یک رویداد خاص یا نمایش کار سازمان خود استفاده کردهاند.
• پستهای فیسبوک تنها به طور متوسط 4% از طرفداران یک صفحه غیرانتفاعی را جذب میکنند.
• به ازای هر 100 دلار درآمد آنلاین، 1.77 دلار از طریق ابزارهای خیریه فیسبوک جمعآوری میشود.
توییتر (Twitter)
• این خیریهها به ترتیب طبق مقادیر بیانشده توییت میگذارند: 24% روزانه دو تا پنج توییت، 21% کمتر از یک توییت در هفته، 18% یک بار در روز، 12% یک بار در هفته و 7% پنج توییت یا بیشتر در روز.
• خیریههای غیرانتفاعی کوچک به طور متوسط 4241 دنبالکننده توییتر دارند. خیریههای متوسط 17737 دنبالکننده و خیریههای بزرگ 39496 دنبالکننده دارند.
• 17% از خیریههای غیرانتفاعی در سراسر جهان در یک چت توییت شرکت کرده یا میزبانی کردهاند.
• 77% از سازمانهای غیرانتفاعی در سراسر جهان یک پروفایل توییتر دارند.
بیشتر بخوانید:
اینستاگرام (Instagram)
• 50% خیریههای غیردولتی در سراسر جهان دارای پروفایل اینستاگرام هستند. 30% آنها اشتراک مطلب کمتر از یک بار در هفته، 24% اشتراک یک بار در هفته، 21% اشتراک یک روز در میان، 17% اشتراک یک بار در روز و 8% اشتراک مطالب دو بار یا بیشتر در روز را دارند.
• خیریههای غیرانتفاعی کوچک به طور متوسط 1837 دنبالکننده در اینستاگرام دارند. خیریههای متوسط 7675 دنبالکننده و خیریههای بزرگ 19365 دنبالکننده دارند.
لینکدین (Linkedin)
• 56% ازخیریههای غیردولتی در سراسر جهان صفحه لینکدین دارند. 68% کمتر از یک بار در هفته، 15% یک بار در هفته، 8% یک روز در میان، 6% یک بار در روز و 3% دو بار یا بیشتر در روز پست منتشر میکنند.
• خیریههای غیرانتفاعی کوچک به طور متوسط 785 دنبال کننده لینکدین دارند. خیریهها متوسط 2837 دنبالکننده و خیریههای بزرگ 10107 دنبالکننده دارند.
یوتیوب (YouTube)
• در سال 2015، افراد 18 تا 49ساله 4% زمان کمتری را صرف تماشای تلویزیون کردند. در حالی که زمان حضور در یوتیوب 74% افزایش یافت.
• افراد 27 تا 41ساله، دو سوم ویدیوهای آنلاین پریمیوم تماشا شده را به خود اختصاص داده است.
• در یک ماه به طور متوسط، 8 نفر از هر 10 نوجوان 18 تا 49ساله یوتیوب را تماشا میکنند.
• پربازدیدترین ویدیوهای برند، به طور متوسط 31 تا 60 ثانیه طول میکشد (32% از کل بازدیدها)
• میانگین استفاده از تلفن همراه برای جستوجو در یوتیوب بیش از 40 دقیقه طول میکشد.
• 68% از تماشاگران ویدیوی غیرانتفاعی، ویدیوهای مشابه را ظرف 30 روز مشاهده میکنند.
• 57% از افرادی که ویدیوهای غیرانتفاعی را تماشا میکنند، کمک مالی میدهند.
• بیش از نیمی از بازدیدهای YouTube از دستگاههای تلفن همراه است.
• 28% از خیریههای غیرانتفاعی در یوتیوب فعال هستند.
• 6 میلیارد ویدیوی غیرانتفاعی در سال 2016 مشاهده شد.
پینترست (Pinterest)
• پینهای دارای قیمت (تصاویر و ویدیوهایی که در قسمت home میبینید به پین معروفند)، 36% لایکهای بیشتری نسبت به پینهای بدون قیمت دریافت میکنند.
• حدود 70% از پینرها (افراد فعال در پینترست) صرفا برای بازدید از پینها ذخیره یا کلیک میکنند.
• 75% استفاده از Pinterest در دستگاههای تلفن همراه انجام میشود.
• 87% از پینرها محصولی را به دلیل Pinterest خریداری کردهاند.
• 93% از پینرها در 6 ماه گذشته به صورت آنلاین خرید کردهاند.
• کلمات DIY ،Cup و Recipe بیشترین اهمیت را دارند.
• 67% از کاربران پینترست زیر 40 سال سن دارند.
• 29% از خیریههای غیرانتفاعی پینترست دارند.
آمار عمومی اهدا و جمعآوری کمکهای مالی رسانههای جمعی
• خیریههای غیر انتفاعی، فیسبوک را بهعنوان مهم ترین رسانهاجتماعی برای اهداف خود، با توییتر در رتبه دوم و یوتیوب در رتبه سوم معرفی کردهاند.
• به ازای هر 1000 اشتراک ایمیل، خیریههای غیرانتفاعی به طور متوسط 199 دنبالکننده فیسبوک، 110 دنبالکننده توییتر و 13 مشترک تلفن همراه دارند.
• 25% پس از درگیر شدن با یک هدف در رسانههای اجتماعی، از طریق تلفن، نامه یا ایمیل با نمایندگان سیاسی خود تماس میگیرند.
• 55% از افرادی که در رسانههای اجتماعی با خیریههای غیرانتفاعی درگیر هستند، در نهایت به نوعی اقدام به کار خیر میکنند.
بیشتر بخوانید:
• 46.1% از کلیساها میگویند که استفاده از رسانههای اجتماعی، مؤثرترین روش اطلاعرسانی آنها برای جذب خیرین است.
• خیریههای غیرانتفاعی به طور متوسط روزانه 1.2 دفعه بهروزرسانی در فیسبوک انجام میدهند و 5.3 توییت به اشتراک میگذارند.
• 43% به دلیل رسانههای اجتماعی، در رویدادهای خیریه در جامعه خود شرکت میکنند.
• 40% متعاقباً محصولی را خریداری میکنند که به نفع آن مؤسسه خیریه باشد.
• 15% پس از آن، رویدادهای خود را در جامعه خود سازماندهی میکنند.
• 52% پوشاک، غذا یا سایر وسایل شخصی را اهدا میکنند.
• 59% از این افراد پول اهدا میکنند.
• 53% داوطلباند.
ارسال نظر