گزارش جهانی فناوری سازمانهای غیردولتی، طرح تحقیقاتی است که سالانه و با هدف درک بهتر نحوه استفاده از فناوری در NGOها انجام میشود. در ادامه درباره این گزارش و همچنین پاسخدهندگان نظرسنجی بیشتر میخوانیم.
بررسی NGOهای سراسر جهان
در گزارش جهانی فناوری سازمانهای غیردولتی موارد زیر درباره سازمانهای غیردولتی و یا سمنها بررسی میشود.
- ارتباطات مبتنی بر وب و ایمیل
- جمعآوری کمکهای مالی آنلاین
- رسانههای اجتماعی
- فناوری تلفن همراه
- مدیریت و امنیت دادهها
- درجهبندی اثربخشی فناوری در NGOها
این گزارش که توسط وبلاگ فناوری «Nonprofit Tech for Good» و تحت حمایت مالی شرکت «Public Interest Registry» تهیه میشود، نحوه استفاده NGO ها از ارتباطات مبتنی بر وب و ایمیل، ابزارهای جمعآوری کمکهای آنلاین، رسانههای اجتماعی، فناوری تلفن همراه و نرمافزار مدیریت و امنیت دادهها را به طور خلاصه شرح میدهد.
آمار و اطلاعات گزارش جهانی فناوری سازمانهای غیردولتی
گزارش جهانی فناوری سازمانهای غیردولتی استفاده از فناوری را در آفریقا، آسیا، استرالیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی بررسی و الگوهایی برای موفقیت فناوری در NGOها ارائه مینماید.
هدف اصلی گزارش امسال (2018) که نسخه سوم این گزارش محسوب میشود، ارائه مجموعهای به روز از الگوهای فناوری برای سازمانهای غیردولتی در سراسر جهان است.
در ابتدای گزارش، میانگین جهانی دادههای نظرسنجی ارائه میشود، اما به دلیل وجود تفاوتهای منطقهای از لحاظ دسترسی به اینترنت و زیرساختها، نتایج دادههای نظرسنجی به تفکیک هر قاره متعاقباً ذکر خواهد شد.
گزارش جهانی فناوری در سازمانهای غیردولتی، همزاد گزارش دیگری با عنوان «گزارش جهانی گرایش به نیکوکاری» (givingreport.ngo) است که در مجله خیرماندگار برای هر قاره منتشر شده است.
یافتههای هر دو گزارش به NGOها کمک میکند تا متوجه شوند که آیا از فناوری به شکل مؤثر برای ترغیب فعالیتهای بشردوستانه و تحقق مأموریت و برنامههای خود استفاده میکنند یا خیر.
روش تحقیق
گزارش حاضر مبتنی بر نتایج نظرسنجی از 5352 سازمان غیردولتی در سراسر جهان است. این نظرسنجی آنلاین از یکم اوت تا 31 اکتبر 2017 صورت گرفت و برای دسترسی به طیف گسترده مخاطبان، نظرسنجی به زبانهای عربی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی و اسپانیایی منتشر شد. لازم به ذکر است که با توجه به روش مورد استفاده، نتایج تنها دیدگاه پاسخدهندگانی که در زیر میبینید را منعکس میکند:
(1) به زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی یا اسپانیایی مسلط هستند،؛
(2) دسترسی به اینترنت دارند؛
(3) از ایمیل و یا شبکههای اجتماعی استفاده میکنند؛
از آنجا که هر سال تعداد بیشتری از NGOهای سراسر جهان در این نظرسنجی شرکت میکنند، یافتههای گزارش دقیقتر و برای جامعه سازمانهای غیردولتی مفیدتر میشود.
مدل مشارکتی (Patrnership Model)
مدل مشارکتی ما ساده و نوآورانه است: سازمانهای شریک (شرکا) در ازای تبلیغ و ترویج نظرسنجی در NGO های کشور یا منطقه مربوطه، امکان دریافت دادههای ناشناس و یک اینفوگرافیک مربوط به کشور خود را پیدا میکنند.
تاکنون بخش عمده تحقیقات فناوری در سازمانهای غیردولتی براساس اطلاعات NGOهای مستقر در کشورهای توسعهیافته صورت گرفته است، اما از طریق مدل مشارکتی میتوانیم سطح مشارکت NGOهای واقع در کشورهای در حال توسعه و نوظهور را نیز افزایش داده و بنابراین به شناخت گستردهتر و متعادلتری از نحوه بکارگیری فناوری در سازمانهای غیردولتی سراسر جهان دست پیدا کنیم.
لیست شرکای 2018
درباره پاسخدهندگان به نظرسنجی
قارهها | |
آمریکای شمالی | 46.7% |
اروپا | 19.2% |
آفریقا | 16.8% |
آسیا | 9.8% |
استرالیا و اقیانوسیه | 4.5% |
آمریکای جنوبی | 3% |
کشورها | |
آمریکا | 37% |
کانادا | 7.8% |
آفریقای جنوبی | 6.2% |
انگلیس | 4.5% |
هند | 4.3% |
نیجریه | 4.1% |
استرالیا | 3.5% |
اسپانیا | 2.7% |
پرتغال | 1.8% |
برزیل | 1.3% |
کنیا | 1.3% |
سوئیس | 1.3% |
آلمان | 1.2% |
سایر | 23% |
اندازه سازمان | |
کوچک | 55.9% |
متوسط | 33.9% |
بزرگ | 10.9% |
حوزههای فعالیت | |
کودکان و جوانان | 14.2% |
توسعه جامعه | 11.4% |
آموزش و سواد | 11.2% |
سلامت و تندرستی | 9.8% |
خدمات انسانی و اجتماعی | 9.2% |
حقوق بشر و حقوق مدنی | 5.9% |
محیط زیست | 4.9% |
زنان و دختران | 4.9% |
امداد و توسعه بینالمللی | 4% |
تحقیقات و سیاست عمومی | 3.9% |
هنر و فرهنگ | 3.8% |
حقوق معلولان | 3.1% |
مذهب و معنویت | 3.1% |
گرسنگی و بیخانمانی | 2.9% |
حیوانات و حیات وحش | 2.5% |
ارتباطات و رسانههای عمومی | 2.5% |
صلح و عدم خشونت | 1.7% |
پاسخگویی شرکتی | 1% |
اسامی مورد استفاده | |
سازمان غیرانتفاعی (NPO) | 43.4% |
سازمان غیردولتی (NGO) | 24.1% |
سازمان خیریه | 9.3% |
بنیاد | 6.3% |
سازمان جامعه مدنی (CSO) | 4.1% |
انجمن عضویتی | 4.1% |
تشکل مذهبی | 3.6% |
مؤسسه آموزش عالی | 1.9% |
سایر | 3.2% |
برای مطالعه :
ارتباطات مبتنی بر وب و ایمیل
در اوایل دهه 1990 سازمانهای غیردولتی (NGO ها) دوران گذار از ارتباطات چاپی به ارتباطات آنلاین را آغاز کردند. سازمانهایی چون «عفو بینالملل» (Amnesty International) و «صندوق جهانی حیات وحش» (World Wildlife Fund) نخستین وبسایتهای خود را در سال 1992 راهاندازی کردند و اندکی پس از آن شروع به استفاده از ایمیل به عنوان یک ابزار ارتباط جمعی برای جمعآوری کمکهای آنلاین کردند.
در آن زمان، وبسایتها با استفاده از زبان HTML ابتدایی ساخته شده و ایمیلهای گروهی از طریق گزینه BCC یا سرورهای لیست (Listservs) ارسال میشدند، اما نزدیک به سه دهه پس از آن، ارتباطات مبتنی بر وب و ایمیل به قدرتمندترین ابزارهای ارتباطی آنلاین تبدیل شدهاند و NGO ها برای ترغیب امور بشردوستانه و اطلاعرسانی پیرامون مأموریت و برنامههای خود از آنها بهره میگیرند.
پایه و اساس ارتباطات مبتنی بر وب و ایمیل، پسوند دامنه «org.» است که طبق گزارش جهانی روندهای نیکوکاری (Global Trends in Giving Report)، قابل اعتمادترین پسوند دامنه در جهان محسوب میشود.
هر صفحه وب و ایمیلی که از پسوند.org استفاده میکند، بر اعتبار این برند صحه گذاشته و همچنین اعتبار 68 درصد از سازمانهای غیردولتی، غیرانتفاعی و خیریههای سراسر جهان که ازorg. استفاده میکنند را تقویت میکند.
بنابراین نخستین گام برای ایجاد اعتبار آنلاین میلیونها سازمان غیردولتی که انتظار میرود طی دهههای آینده پای به عرصه حیات بگذارند، این است که تصمیم بگیرند از کدام نام دامنه و پسوند برای ارتباطات وب و ایمیل خود استفاده کنند.
در سال 1985، پیشگامان شبکه جهانی وب، اختصاص فضایی در اینترنت برای سازمانهای متعهد به منافع اجتماعی را در اولویت خود قرار دادند. با گذشت 33 سال از آن زمان، پسوندorg. به قابل اعتمادترین پسوند دامنه در جهان تبدیل شده است
برایان کیوت (Brian Cute)؛ مدیرعامل Public Interest Registry
در اوایل دهه 2000، سازمانهای غیردولتی برای طراحی وبسایتهای خود به «سیستم های مدیریت محتوا» (CMSs) روی آوردند. برای مثال «وردپرس» (Wordpress) یک سیستم مدیریت محتواست که در سال 2003 شروع به کار کرد و در حال حاضر توسط 44 درصد از NGO های سراسر جهان استفاده میشود.
همچنین طی این مدت سازمانهای غیردولتی شروع به استفاده از خدمات بازاریابی ایمیلی نظیر «Constant Contact» و «MailChimp» کردند. در حال حاضر تنها 8 درصد از NGOها همچنان به ارسال ایمیلهای به روز و درخواست جذب کمک مالی از خیّران و حامیان خود با استفاده از گزینه BCC ادامه میدهند.
امروزه، 92 درصد سازمانهای غیردولتی دارای وبسایت هستند که از این تعداد 87 درصد با تلفنهای همراه سازگار میباشند.
وبسایتها و ایمیلهای اولیه جهت مشاهده در کامپیوترهای رومیزی و لپتاپ طراحی شده بودند، اما امروزه وبسایتها و ایمیلها برای یک پایگاه گسترده از کاربران جهانی اینترنت که غالباً تلفن همراه است، طراحی میشوند.
پیشرفتهای صورتگرفته در HTML و CSS منجر به پیدایش روش «طراحی واکنشگرا» (responsive design) در دهه 2010 شد و به سازمانهای غیردولتی اجازه داد به راحتی به سمت ارتباطات اینترنتی و ایمیلی سازگار با تلفن های همراه تغییر جهت دهند.
جمعآوری آنلاین کمکهای مالی
سازمانهای غیردولتی اولیه علاوه بر آنکه پیشگام ارتباطات اینترنتی و ایمیلی بودند، جزو نخستین سازمانهایی بودند که دکمه «هماکنون کمکهایتان را اهدا کنید» (Donate Now) را نیز اختیار کرده بودند.
«پی پال» (PayPal) و «بلک باد» (Blackbaud) نخستین ابزارهای جمعآوری کمکهای مالی آنلاین خود را در سال 1999 راهاندازی کردند و سرویسهای جمعآوری کمک نظیر «CanadaHelps»، «JustGiving» و «Network for Good» نیز در سالهای 2000 و 2001 آغاز به کار کردند.
در سالهای اولیه، هزینههای ثبت نام و پردازش کمکهای مالی بالا بود و به همان نسبت انتظارات پرسنل جمعآوری کمک که امیدوار بودند فناوری یک جریان درآمد جدید و قابل اعتماد برای سازمانهایشان ایجاد کند نیز بالا بود.
در طول دهه 2000، سازمانهای غیردولتی با تبلیغ دکمههای «Donate Now» و صفحات آنلاین اهدای کمک در مسیر یک فرآیند آزمون و خطا قرار گرفتند و از طریق این فرآیند به یک استراتژی موفق دست یافتند که همچنان تا امروز راهگشای آنهاست.
سازمانهای موفق در زمینه جمعآوری کمکهای آنلاین به طور خاص آنهایی هستند که از یک استراتژی محتوایی برای انتشار منظم مقالات خبری و پستهای وبلاگی با تمرکز بر موضوعات امید و همدلی (که شامل یک فراخوان کمک است که بعداً در بهروزرسانیهای ایمیل به اشتراک گذاشته میشود) استفاده میکنند.
طی پنج سال گذشته نیکوکاری آنلاین در آمریکا هر سال به طور متوسط 8 درصد رشد کرده است. روشهای برتر آنلاین – از طراحی مدبّرانه صفحات وب گرفته تا سرپستی فعال رسانههای اجتماعی – اکنون پایه و اساس مشارکت موفق خیّران هستند.
اشلی تامپسون (Ashley Thompson)، مدیرعامل مؤسسه خیریه بلک باد (Blackbaud Institute for Philanthropic)
ارسال مطالب مشابه در رسانههای اجتماعی نیز خیّران را به ارائه کمکهای آنلاین ترغیب میکند، اما باید توجه داشت که تا سال 2018 ایمیل همچنان قدرتمندترین ابزار برای جمعآوری کمکهای مالی آنلاین محسوب میشود.
امروزه، 72 درصد از NGO های سراسر جهان، کمکهای مالی را در وبسایت خود قبول میکنند و 63 درصد از آنها نیز به طور مرتب ایمیلهای به روز و درخواست جمعآوری کمک مالی را برای خیران و حامیان خود ارسال میکنند.
کارتهای اعتباری، پیپال و برداشت مستقیم (Direct debit) متداولترین روشهای پرداخت هستند اما کیف پول دیجیتال و ارزهای دیجیتال نظیر بیتکوین (Bitcoin) نیز احتمالاً در سالهای آینده رواج خواهند یافت.
33 درصد NGO ها از سرویسهای آنلاین همتا به همتا (peer-to-peer) برای جمعآوری کمکهای مالی استفاده میکنند.
از آنجا که خیّران و اهداکنندگان بیش از پیش ترجیح میدهند به پویشهای آنلاین جمعآوری کمک که توسط خانواده و دوستان ایجاد شده است بپیوندند، بنابراین NGO هایی که در زمینه منابع لازم برای اجرای روش جمعآوری کمکهای همتا به همتا سرمایهگذاری کردهاند طی سالهای پیش رو کماکان به کسب عواید مالی ادامه خواهند داد.
دادههای گزارش امسال همچنین نشان میدهد که 47 درصد از سازمانهای دولتی در مراسم «سه شنبه نیکوکاری» (#GivingTuesday) شرکت میکنند. با افزایش اطلاعرسانی جهانی در خصوص این مراسم، جنبش #GivingTuesday همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.
رسانههای اجتماعی
ظهور رسانههای اجتماعی مصادف با عصری از اینترنت بود که فنآوران «وب 2.0» (Web 2.0) را ابداع کردند. در حالی که وب 1.0 با تجربه وب ایستا و غیرتعاملی دهه 1990 تعریف میشود، از جمله خصوصیات وب 2.0 وجود یک تجربه وب پویا و تعاملی مانند انجام یک جستجوی شخصی در گوگل یا بروزرسانی وضعیت (استاتوس) روی فیسبوک است.
وب 2.0 (Web 2.0) به اندازه وب؛ 1.0 مهم و تأثیرگذار بوده و عبور از محتوای وب ایستا به وب پویا، اساساً نحوه ارتباط سازمانهای غیردولتی با خیّران و حامیان آنها را تغییر داده است.
سازمانهای غیردولتی نخستین بار حوالی سال 2003 از طریق وبلاگنویسی و استفاده از بلاگرها کار با رسانههای اجتماعی را تجربه کردند. در آن زمان، وبلاگنویسی یک تغییر اساسی و بنیادین در استراتژی محتوایی محسوب میشد و اینکه یک NGO خود را در معرض نظرات و کامنتهای عمومی قرار دهد، امری پرمخاطره و توأم با ریسک به شمار میرفت.
عجیب اینکه اکنون و پس از گذشت 15 سال، NGOها همچنان مشتاق نظرات کاربران و مشارکت در رسانههای اجتماعی هستند و امروزه 38 درصد از آنها به طور مرتب وبلاگی را در وبسایت خود منتشر میکنند.
تقریباً یک دهه طول کشیده است تا سازمانهای غیردولتی یاد بگیرند که چگونه از شبکههای اجتماعی به طور مؤثر برای برندسازی و کسب حمایت استفاده کنند.
جمعآوری کمکهای مالی همواره یک چالش بوده است، اما تغییرات جمعیتی و دیدگاه اهداکنندگان نشان میدهد که شبکههای اجتماعی در مسیر تبدیل شدن به ابزارهای بسیار قدرتمند جمعآوری کمک قرار دارند.
هیدر منسفیلد (Heather Mansfield)، مؤسس وبلاگ فناوری «Nonprofit Tech For Good
ظهور شبکههای اجتماعی نیز تأثیر مضاعفی بر سازمانهای غیردولتی گذاشت. «مای اسپیس» (Myspace) در سال 2003، «فیسبوک» (Facebook) در سال 2004، «یوتیوب» (YouTube) و «توییتر» در سال 2006 (Twitter) متولد شدند.
NGO های پیشگام در زمینه دریافت کمکهای آنلاین نظیر «Humane Society» و «Greenpeace» در سال 2005 شروع به ایجاد صفحاتی در شبکه اجتماعی مای اسپیس و کانالهای یوتیوب کردند و مدتی پس از آن در گروههای فیسبوک و توییتر فعال شدند.
امروزه، شبکههای اجتماعی بخشی جداییناپذیر از ارتباطات و استراتژی جمعآوری کمکهای مالی یک NGO هستند.
93 درصد از سازمانهای NGO در سراسر جهان دارای صفحه فیسبوک، 77 درصد دارای پروفایل توییتر، 56 درصد دارای صفحه لینکدین (LinkedIn) و 50 درصد نیز دارای پروفایل اینستاگرام (Instagram) هستند.
نکته بارزتر اینکه 71 درصد از سازمانهای غیردولتی بر این باورند که رسانههای اجتماعی برای جمعآوری کمکهای مالی آنلاین مؤثر هستند و 25 درصد از خّیران و کمککنندگان نیز معتقدند رسانه اجتماعی یک ابزار ارتباطی است که باعث تحریک بیشتر آنها به کمک کردن میشود.
بیشتر بخوانید :
فناوری تلفن همراه
عرضه نخستین گوشی آیفون اپل در سال 2007 عصر جدیدی از ارتباطات و جمعآوری کمکهای مالی را در NGO ها رقم زد. طراحی نوآورانه و فناوری صفحه لمسی منحصر به فرد آیفون، این گوشی را به یکی از پرفروشترین محصولات آن زمان تبدیل کرد و امروز نیز آیفون همچنان پرفروش ترین گوشی هوشمند دنیاست.
در سال 2009، سازمانهای غیردولتی پیشگام، اپلیکشنهای اختصاصی خود را برای گوشیهای آیفون راهاندازی کردند که عمدتاً شامل یک فید RSS وبلاگ و پیوندی (لینک) به صفحه دریافت کمکهای مالی در وبسایت آنها بود.
با توجه به نبود خلاقیت، نسل اول اپلیکیشنهای تلفن همراه که توسط سازمانهای غیردولتی برای گوشیهای هوشمند آیفون و اندرویدی نظیر گلکسی سامسونگ (Samsung Galaxy) ساخته شده بود، با ناکامی مواجه شد و تا همین امروز نیز ساخت برنامهای که نظر خیّران و حامیان را به خود جلب کند، کاری دشوار و چالشبرانگیز است.
در اوایل دهه 2010، سازمانهای NGO از ارسال پیامکهای انبوه برای پخش پیامهای فوری و دعوت به اقدام استفاده کردند.
وقوع زلزله ویرانگر هائیتی در سال 2010 باعث پیدایش فناوری «text-to-give» (ارسال پیامک کدهای متنی به یک شماره خاص برای دریافت لینک پرداخت کمک مالی) شد و متعاقب آن برای چند سال سازمانهای غیردولتی اشتیاق خود را به پویشهای پیامکی نشان دادند، اما در سال 2014 علاقه اکثر سازمانهای غیردولتی به این روشها فروکش پیدا کرد.
علت شکست پویشهای پیامکی همچون نسل اول اپلیکیشنهای تلفن همراهِ ساخت NGOها این بود که سازمانهای غیردولتی فاقد یک استراتژی جامع در زمینه تلفن همراه بودند. در اپلیکیشنهای تلفن همراه و همچنین پیامهای متنی، NGOها به صفحات مخصوص کمک مالی در وب لینک میدادند، در حالی که این صفحات با گوشی همراه سازگار نبودند و بنابراین ثمری نداشتند.
در حال حاضر تنها 15 درصد از سازمانهای غیردولتی سراسر جهان مرتباً برای خیّران و حامیان خود پیام متنی ارسال میکنند.
باید منتظر ماند و دید که آیا در آینده نوآوری در فناوری پیامک و «text-to-give» میتواند علاقه NGO ها به راهاندازی پویشهای پیامکی را بار دیگر زنده کند یا خیر.
واتساپ نحوه ارتباط سازمانهای غیردولتی در نیجریه را تغییر داده است. سازمانهای غیردولتی در حال ایجاد گروههای واتساپ برای کسب حمایت و اشتراکگذاری اطلاعات هستند که روشی ارزانتر از پیامک است. در سراسر آفریقا، واتساپ جرقه موج دوم انقلاب موبایل را زده است.
اویبیسی باباتونده اولوسئی (Oyebisi Babatunde Oluseyi)؛ مدیرعامل شبکه سازمانهای دولتی نیجریه (Nigeria Network of NGOs) و شریک 2018
امروزه برترین اپلیکیشنهای تلفن همراه دنیا، شبکههای اجتماعی و برنامههای پیامرسان نظیر واتساپ، فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام هستند که همگی به فیسبوک تعلق دارند.
به علاوه پیامرسان «اسنپچت» (Snapchat) در آمریکای شمالی، «وایبر» (Viber) در اروپا و «لاین» (LINE) در آسیا از محبوبیت برخوردار هستند. بدون شک، اپلیکیشنهای پیامرسان و پرداختهای پیامرسان در آینده پیشقراول ارتباطات تلفن همراه و جمعآوری کمکهای مالی خواهند بود.
در حال حاضر 18 درصد سازمانهای غیردولتی از برنامههای پیامرسان جهت برقراری ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند، اما این تعداد احتمالاً در سالهای آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
مدیریت و امنیت دادهها
NGOهای سراسر جهان نیاز مبرم به اصلاح و نوسازی نحوه مدیریت و ایمنسازی دادههای سازمان خود دارند. فرآیند منسوخ مدیریت اطلاعات تماس و تراکنشهای اهداکنندگان از طریق «اکسل» (Excel) و نرمافزار قدیمی «مدیریت ارتباط با مشتری» (CRM) مانع از کارآمدی و دادهمحوری سازمانهای غیردولتی میشود.
گرچه ارتقا و بروزرسانی فناوری اطلاعات (IT) یک سازمان کاری دشوار و چالشزاست، اما در عصر افزایش تهدیدات امنیت سایبری، بهبود مدیریت و امنیت دادهها ضروری به نظر میرسد. خبر خوب اینکه سیستمهای فناوری اطلاعات که امروزه در دسترس NGOها قرار دارند، نسبت به یک دهه قبل پیشرفت چشمگیری داشتهاند.
در حال حاضر امکان یکپارچهسازی بسیاری از CRMها با نرمافزارهای جمعآوری کمکهای مالی آنلاین و مدیریت رویداد و همچنین سرویسهای بازاریابی ایمیلی وجود دارد و به دلایل امنیتی، نرمافزار CRM در حال انتقال به فضای ابری است.
به زبان ساده، منظور از رایانش یا محاسبات ابری (cloud computing)، پشتیبانگیری و دسترسی به دادهها و نرمافزارها از طریق اینترنت به جای هارد دیسک کامپیوتر است.
امروزه 45 درصد سازمانهای غیردولتی از یک نرمافزار CRM برای ردیابی کمکهای اهدایی و مدیریت ارتباط با خیران و حامیان استفاده میکنند که از این تعداد 64 درصد از یک نرمافزار CRM مبتنی بر ابر بهره میگیرند.
انتقال دادههای یک سازمان غیردولتی به فضای ابری میتواند دلهرهآور باشد، اما مزایای بالقوه آن شامل کاهش هزینه، بهبود امنیت و توانایی دسترسی از راه دور به دادهها آنقدر ارزشمند است که تعلل در تصمیمگیری جایز نیست.
مارکوس هاروی (Marcus Harvey)، مدیر خدمات مشاوره و فناوری اطلاعات در «INFOXCHANGE» و شریک 2018
سازمانهای NGO همچنین برای ایمنسازی دادههای CRM، فایلهای دیجیتال و ارتباطات خود به فناوری رمزگذاری (encryption technology) متوسل شدهاند.
دسترسی به دادهها، فایلها، ایمیلها، متون یا پیامهای رمزگذاریشده نیازمند وارد کردن یک پسورد یا رمز عبور است و طبق دادههای گزارش امسال، 41 درصد سازمانهای غیردولتی از فناوری رمزگذاری برای محافظت از دادهها و ارتباطات خود استفاده میکنند. در نهایت، دادههای امسال مشخص کرد که NGO ها از کدام سیستم عامل در محاسبات روزمره خود بهره میگیرند.
80 درصد سازمانهای غیردولتی سراسر جهان از مایکروسافت ویندوز (Microsoft Windows) برای رایانههای رومیزی و لپتاپ استفاده میکنند، در حالی که تنها 8 درصد از ویندوز فون (Windows Phone) بهره میگیرند. در گوشیهای هوشمند و تبلتها، اندروید گوگل از iOS اپل پیشی گرفته است.
از نگاه بسیاری از سازمانهای غیردولتی، سختافزار اپل بسیار گرانقیمت است و تا زمانی که این وضعیت تغییر نکند، مایکروسافت ویندوز و گوگل اندروید همچنان در بخش NGO پیشتاز خواهند بود.
درجهبندی اثربخشی
مؤثرترین ابزارهای ارتباطی و جمعآوری کمکهای مالی در سازمانهای غیردولتی (NGO ها) کدام هستند؟
از پاسخدهندگان نظرسنجی خواسته شد تا ابزارهای مندرج در فهرست زیر را در یکی از دستههای (1) بسیار مؤثر؛ (2) تا حدی مؤثر (3) نه چندان مؤثر و (4) بیاثر درجهبندی کنند.
پاسخ آنها دیدگاههای ارزشمندی را در مورد ابزارهایی که سازمانهای غیردولتی باید در استراتژی ارتباطات و جمعآوری کمکهای مالی در اولویت قرار دهند، فراهم میکند.
بسیار موثر | تاحدی موثر | نه چندان موثر | بی اثر | |
وبسایت | 34 ٪ | 47٪ | 15٪ | 4٪ |
ایمیلهای به روز | 32 ٪ | 50٪ | 14٪ | 4٪ |
درخواست ایمیلی جمعآوری کمک | 31٪ | 43٪ | 26٪ | 10٪ |
پیامهای متنی | 11٪ | 21٪ | 31٪ | 37٪ |
TEXT-TO-GIVE | 7٪ | 20٪ | 31٪ | 42٪ |
جمعآوری کمک همتا به همتا | 23٪ | 33٪ | 21٪ | 23٪ |
رسانههای اجتماعی | 33٪ | 45٪ | 17٪ | 5٪ |
برنامههای پیامرسان | 10٪ | 25٪ | 29٪ | 36٪ |
ویدیو | 32٪ | 40٪ | 16٪ | 12٪ |
تبلیغات موتور جستجو | 15٪ | 34٪ | 28٪ | 24٪ |
تبلیغات رسانههای اجتماعی | 20٪ | 41٪ | 27٪ | 17٪ |
خبرنامه چاپی | 16٪ | 38٪ | 25٪ | 21٪ |
درخواست جمعآوری کمک چاپی | 24٪ | 36٪ | 21٪ | 19٪ |
گزارشهای سالانه چاپی | 20٪ | 42٪ | 25٪ | 12٪ |
استفاده از فناوری در NGO های آفریقا
898 سازمان غیردولتی در 45 کشور
74% سازمانهای غیردولتی در آفریقا دارای یک وبسایت هستند که از میان آنها 87% سازگار با موبایل میباشند.
67% از دامنه «ORG.» استفاده میکنند، در حالی که 11% از COM»، 7%.» از پسوندهای کشوری، 2% از NET»، 1%. »از «NGO.» و 12% نیز از سایر پسوندها بهره میگیرند
41% از «وردپرس» به عنوان سیستم مدیریت محتوا برای وبسایت خود استفاده میکنند در حالی که 4% از «جوملا» (Joomla)، 2% از «دروپال» (Drupal) و 17% نیز از سیستمهای دیگر بهره میگیرند. 36% نیز نمیدانند.
55% سازمانهای غیردولتی در آفریقا دریافت کمکهای مالی آنلاین را در وبسایت خود قبول میکنند که از میان آنها:
65% پرداختهای مستقیم، 50% پرداختهای کارت اعتباری، 35% پیپال، 4% پرداختهای کیف پول و 1% نیز ارز بیتکوین را میپذیرند.
31% از یک سرویس آنلاین جمعآوری پول همتا به همتا استفاده میکند.
17% در مراسم سهشنبه بخشش (#GivingTuesday) شرکت میکنند.
55% سازمانهای غیردولتی در آفریقا به طور مرتب ایمیلهای به روز و درخواست جمعآوری پول را برای خیران و حامیان ارسال میکنند. از بین آنها، 45% از یک سرویس بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند.
22% ایمیل را از طریق گزینه BCC ارسال میکنند. 8% ایمیل را از طریق سیستم CRM خود و 18% نیز از طریق روشهای دیگر ارسال میکنند؛ اما 7% نمیدانند.
34% به طور مرتب پیامهای متنی را به حامیان و خیران ارسال میکنند و از بین آنها 34% از یک سرویس «text-to-give» نیز برای جمعآوری کمک پیامکی بهره میگیرند.
85% سازمانهای غیردولتی در آفریقا دارای یک صفحه فیسبوک و 29% دارای یک گروه فیسبوکی هستند. 62% نیز دارای یک پروفایل توییتر هستند.
39% دارای یک صفحه لینکدین و 20% دارای یک گروه لینکدین هستند. 30% دارای یک پروفایل اینستاگرام هستند. سایر رسانههای اجتماعی مورد استفاده عبارت است از: 38% یوتیوب، 21% گوگل پلاس، 5% پینترست، 3% ویمو، 2% فلیکر و 1% تمبلر.
34% از برنامههای پیامرسان برای ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 87% از واتساپ، 52% از فیسبوک مسنجر، 4% از وایبر، 3% از لاین و ویچت و 1% نیز از اسنپچت بهره میگیرند.
85% سازمانهای غیردولتی در آفریقا از مایکروسافت ویندوز به عنوان سیستم عامل خود برای رایانههای رومیزی و لپتاپ استفاده میکنند در حالی که 6% از سیستم عامل گوگل کروم، 4% از اپل مک و 1% نیز از سیستمعاملهای دیگر بهره میگیرند. 4% نیز نمیدانند.
66% از اندروید گوگل به عنوان سیستم عامل گوشیهای هوشمند و تبلت خود استفاده میکنند در حالی که 14% از ویندوز فون، 8% از اپل iOS و 2% نیز از سیستم عاملهای دیگر بهره میگیرند. 10% نیز نمیدانند.
15% از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی کمکهای مالی و مدیریت ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 67% از یک CRM مبتنی بر ابر بهره میگیرند.
33% از فناوری رمزگذاری برای محافظت از دادهها و ارتباطات استفاده میکنند که در میان آنها 25% از این فناوری برای محافظت از اطلاعات سازمان، 19% برای محافظت از محرمانگی ارتباطات ایمیلی، 15% برای محافظت از اطلاعات اهداکنندگان و 11% نیز برای محافظت از محرمانگی ارتباطات موبایلی بهره میگیرند.
درباره NGOهای آفریقا
49% خود را به عنوان یک NGO کوچک تعریف میکنند، در حالی که 38% خود را یک سازمان متوسط و 13% نیز یک سازمان بزرگ مینامند. 5 کشور برتر در این حوزه عبارتند از:
آفریقای جنوبی (37%)، نیجریه (24%)، کنیا (8%)، اوگاندا (5%) و تانزانیا (3%).
5 حوزه اصلی فعالیت NGOها عبارت است از: کودکان و جوانان (20%)، توسعه اجتماعی (18%)، آموزش (10%)، تندرستی و سلامتی (9%) و زنان و دختران (9%).
44% خود را یک سازمان غیردولتی (NGO) مینامند، در حالی که 35% خود را یک سازمان غیرانتفاعی (NPO)، 8% یک سازمان جامعه مدنی (CSO)، 4% یک بنیاد و 3% نیز یک سازمان خیریه تعریف میکنند.
استفاده از فناوری در NGO های آسیا
527 سازمان غیردولتی در 39 کشور
81% سازمانهای غیردولتی در آسیا دارای یک وبسایت هستند که از میان آنها 86% سازگار با موبایل میباشند.
63% از دامنه «.ORG» استفاده میکنند، در حالی که 10% از .com. و 10% از پسوندهای کشوری، 6% از «NGO.» و 2% از «NET.» و 9% نیز از سایر پسوندها بهره میگیرند.
42% از «وردپرس» به عنوان سیستم مدیریت محتوا برای وبسایت خود استفاده میکنند در حالی که از 4% از «دروپال» (Drupal)، 3% از «جوملا» (Joomla) و 16% نیز از سیستمهای دیگر بهره میگیرند. 35% نیز نمیدانند.
56% سازمانهای غیردولتی در آسیا دریافت کمکهای مالی آنلاین را در وبسایت خود قبول میکنند که از میان آنها 65% پرداختهای کارت اعتباری، 61% پرداختهای مستقیم، 36% پیپال، 11% پرداختهای کیف پول و 3% نیز ارز بیتکوین را میپذیرند.
39% از یک سرویس آنلاین جمعآوری پول همتا به همتا استفاده میکند.
30% در مراسم سهشنبه بخشش (#GivingTuesday) شرکت میکنند.
55% سازمانهای غیردولتی در آسیا به طور مرتب ایمیلهای به روز و درخواست جمعآوری پول را برای خیران و حامیان ارسال میکنند. از بین آنها، 48% از یک سرویس بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند.
20% ایمیل را از طریق گزینه BCC ارسال میکنند. 11% ایمیل را از طریق سیستم CRM خود و 13% نیز از طریق روشهای دیگر ارسال میکنند؛ اما 8% نمیدانند.
28% به طور مرتب پیامهای متنی را به حامیان و خیران ارسال میکنند و از بین آنها 49% از یک سرویس «text-to-give» نیز برای جمعآوری کمک پیامکی بهره میگیرند.
86% سازمانهای غیردولتی در آسیا دارای یک صفحه فیسبوک و 46% دارای یک گروه فیسبوکی هستند. 62% نیز دارای یک پروفایل توییتر هستند.
47% دارای یک صفحه لینکدین و 24% دارای یک گروه لینکدین هستند. 39% دارای یک پروفایل اینستاگرام هستند. سایر رسانههای اجتماعی مورد استفاده عبارت است از: 49% یوتیوب، 31% گوگل پلاس، 6% پینترست، 5% فلیکر، 4% ویمو و تمبلر، 3% وی.کی و 1% ردیت.
35% از برنامههای پیامرسان برای ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 69% از واتساپ، 52% از فیسبوک مسنجر، 9% از وایبر، 5% از ویچت، 4% از لاین و 3% نیز از سیگنال و اسنپچت بهره میگیرند.
84% سازمانهای غیردولتی در آسیا از مایکروسافت ویندوز به عنوان سیستم عامل خود برای رایانههای رومیزی و لپتاپ استفاده میکنند در حالی که 6% از اپل مک، 4% از گوگل کروم، 2% از لینوکس و 1% نیز سیستمعاملهای دیگر بهره میگیرند. 3% نیز نمیدانند.
62% از اندروید گوگل به عنوان سیستم عامل گوشیهای هوشمند و تبلت خود استفاده میکنند در حالی که 16% از اپل iOS، 13% از ویندوز فون و 1% نیز از سیستم عاملهای دیگر بهره میگیرند. 8% نیز نمیدانند.
23% از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی کمکهای مالی و مدیریت ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 67% از یک CRM مبتنی بر ابر بهره میگیرند.
37% از فناوری رمزگذاری برای محافظت از دادهها و ارتباطات استفاده میکنند که در میان آنها 27% از این فناوری برای محافظت از اطلاعات سازمان، 20% برای محافظت از محرمانگی ارتباطات ایمیلی، 19% برای محافظت از اطلاعات اهداکنندگان 14% نیز برای محافظت از محرمانگی ارتباطات موبایلی بهره میگیرند.
درباره NGO های آسیا
50% خود را به عنوان یک NGO کوچک تعریف میکنند، در حالی که 38% خود را یک سازمان متوسط و 12% نیز یک سازمان بزرگ مینامند.
5 کشور برتر در این حوزه عبارتند از: هند (44%)، پاکستان (7%)، فیلیپین (6%)، بنگلادش (3%) و عربستان (3%).
5 حوزه اصلی فعالیت NGO ها عبارت است از: توسعه اجتماعی (17%)، کودکان و جوانان (16%)، آموزش (14%)، زنان و دختران (8%) و تندرستی و سلامتی (7%).
51% خود را یک سازمان غیردولتی (NGO) مینامند، در حالی که 22% خود را یک سازمان غیرانتفاعی (NPO)، 8% یک بنیاد، 7% یک سازمان جامعه مدنی (CSO) و 4% نیز یک سازمان خیریه تعریف میکنند.
استفاده از فناوری در NGO های استرالیا و اقیانوسیه
238 سازمان غیردولتی در 5 کشور
99% سازمانهای غیردولتی در استرالیا و اقیانوسیه دارای یک وبسایت هستند که از میان آنها 86% سازگار با موبایل میباشند.
55% از دامنه «ORG.» استفاده میکنند، در حالی که 11% از «COM.» و 9 %از پسوندهای کشوری و 2% از «NGO.» و 1% از «NET.» و 22% نیز از سایر پسوندها بهره میگیرند
32% از «وردپرس» به عنوان سیستم مدیریت محتوا برای وبسایت خود استفاده میکنند در حالی که از 4% از «جوملا» و «دروپال» (Drupal) و 36% نیز از سیستمهای دیگر بهره میگیرند. 24% نیز نمیدانند.
70% سازمانهای غیردولتی در استرالیا و اقیانوسیه دریافت کمکهای مالی آنلاین را در وبسایت خود قبول میکنند که از میان آنها:
84% پرداختهای کارت اعتباری، 45% پرداختهای مستقیم، 40% پیپال، 2% پرداختهای کیف پول و 1% نیز ارز بیتکوین را میپذیرند.
46% از یک سرویس آنلاین جمعآوری پول همتا به همتا استفاده میکند.
11% در مراسم سهشنبه بخشش (#GivingTuesday) شرکت میکنند.
65% سازمانهای غیردولتی در استرالیا و اقیانوسیه به طور مرتب ایمیلهای به روز و درخواست جمعآوری پول را برای خیران و حامیان ارسال میکنند. از بین آنها، 62% از یک سرویس بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند.
24% ایمیل را از طریق سیستم CRM خود ارسال میکنند. 6% ایمیل را از طریق گزینه BCC و 4% نیز از طریق روشهای دیگر ارسال میکنند؛ اما 4% نمیدانند.
13% به طور مرتب پیامهای متنی را به حامیان و خیران ارسال میکنند و از بین آنها 38% از یک سرویس «text-to-give» نیز برای جمعآوری کمک پیامکی بهره میگیرند.
94% سازمانهای غیردولتی در استرالیا و اقیانوسیه دارای یک صفحه فیسبوک و 31% دارای یک گروه فیسبوکی هستند. 73% نیز دارای یک پروفایل توییتر هستند.
57% دارای یک صفحه لینکدین و 12% دارای یک گروه لینکدین هستند. 49% دارای یک پروفایل اینستاگرام هستند. سایر رسانههای اجتماعی مورد استفاده عبارت است از: 54% یوتیوب، 14% گوگل پلاس، 11% ویمو، 8% پینترست، 4% فلیکر و 1% تمبلر.
8% از برنامههای پیامرسان برای ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 88% از فیسبوک مسنجر، 12% از واتساپ و 6% نیز از ویچت و بهره میگیرند.
83% سازمانهای غیردولتی در استرالیا و اقیانوسیه از مایکروسافت ویندوز به عنوان سیستم عامل خود برای رایانههای رومیزی و لپتاپ استفاده میکنند، در حالی که 13% از اپل مک، 1% از گوگل کروم و 1% نیز از سیستمعاملهای دیگر بهره میگیرند. 2% نیز نمیدانند.
45% از اپل iOS به عنوان سیستم عامل گوشیهای هوشمند و تبلت خود استفاده میکنند در حالی که 21% از اندروید گوگل، 12% از ویندوز فون و 4% نیز از سیستم عاملهای دیگر بهره میگیرند. 18% نیز نمیدانند.
57% از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی کمکهای مالی و مدیریت ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 58% از یک CRM مبتنی بر ابر بهره میگیرند.
38% از فناوری رمزگذاری برای محافظت از دادهها و ارتباطات استفاده میکنند که در میان آنها 32% از این فناوری برای محافظت از اطلاعات سازمان، 25% برای برای محافظت از اطلاعات اهداکنندگان، 21% برای محافظت از محرمانگی ارتباطات ایمیلی و 11% نیز برای محافظت از محرمانگی ارتباطات موبایلی بهره میگیرند.
درباره NGO های استرالیا و اقیانوسیه
56% خود را به عنوان یک NGO کوچک تعریف میکنند، در حالی که 36% خود را یک سازمان متوسط و 8% نیز یک سازمان بزرگ مینامند.
5 کشور برتر در این حوزه عبارتند از: استرالیا (79%)، نیوزیلند (17%)، گوام (2%)، جزایر کوک (1%) و فیجی (1%).
5 حوزه اصلی فعالیت NGO ها عبارت است از: تندرستی و سلامتی (16%)، کودکان و جوانان (14%)، خدمات انسانی و اجتماعی (14%) توسعه اجتماعی (11%) و آموزش (8%).
45% خود را یک سازمان غیرانتفاعی (NPO) مینامند، در حالی که 24% خود را یک خیریه، 14% یک سازمان غیردولتی (NGO)، 6% یک بنیاد و 6% نیز یک انجمن عضویتی تعریف میکنند.
استفاده از فناوری در NGO های اروپا
1021 سازمان غیردولتی در 41 کشور
97% سازمانهای غیردولتی در اروپا دارای یک وبسایت هستند که از میان آنها 86% سازگار با موبایل میباشند.
53% از دامنه «.ORG» استفاده میکنند، در حالی که 21% از پسوندهای کشوری، 6% از «.COM»، 2% از «.NET» و «.NGO»، 1% از «.ONG» و 15% نیز از سایر پسوندها بهره میگیرند
37% از «وردپرس» به عنوان سیستم مدیریت محتوا برای وبسایت خود استفاده میکنند در حالی که 12% از «دروپال» (Drupal)، 4% از «جوملا» (Joomla) و 29% نیز از سیستمهای دیگر بهره میگیرند. 18% نیز نمیدانند.
59% سازمانهای غیردولتی در اروپا دریافت کمکهای مالی آنلاین را در وبسایت خود قبول میکنند که از میان آنها 74% پرداختهای کارت اعتباری، 59% پیپال، 57% پرداختهای مستقیم، 5% پرداختهای کیف پول و 1% نیز ارز بیتکوین را میپذیرند.
35% از یک سرویس آنلاین جمعآوری پول همتا به همتا استفاده میکند.
26% در مراسم سهشنبه بخشش (#GivingTuesday) شرکت میکنند.
57% سازمانهای غیردولتی در اروپا به طور مرتب ایمیلهای به روز و درخواست جمعآوری پول را برای خیران و حامیان ارسال میکنند. از بین آنها، 59% از یک سرویس بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند.
16% ایمیل را از طریق سیستم CRM خود ارسال میکنند. 8% ایمیل را از طریق گزینه BCC و 9% نیز از طریق روشهای دیگر ارسال میکنند؛ اما 8% نمیدانند.
11% به طور مرتب پیامهای متنی را به حامیان و خیران ارسال میکنند و از بین آنها 50% از یک سرویس «text-to-give» نیز برای جمعآوری کمک پیامکی بهره میگیرند.
94% سازمانهای غیردولتی در اروپا دارای یک صفحه فیسبوک و 30% دارای یک گروه فیسبوکی هستند. 80% نیز دارای یک پروفایل توییتر هستند.
58% دارای یک صفحه لینکدین و 18% دارای یک گروه لینکدین هستند. 45% دارای یک پروفایل اینستاگرام هستند. سایر رسانههای اجتماعی مورد استفاده عبارت است از: 64% یوتیوب، 23% گوگل پلاس، 11% فلیکر و ویمو، 10% پینترست، 2% تمبلر، 1% ردیت و 1% ویبو.
17% از برنامههای پیامرسان برای ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 65% از واتساپ، 57% از فیسبوک مسنجر، 3% از اسنپچت، وایبر و ویچت و 2% از لاین و سیگنال بهره میگیرند.
83% سازمانهای غیردولتی در آفریقا از مایکروسافت ویندوز به عنوان سیستم عامل خود برای رایانههای رومیزی و لپتاپ استفاده میکنند، در حالی که 9% از اپل مک، 2% از گوگل کروم و لینوکس و 1% نیز از سیستمعاملهای دیگر بهره میگیرند. 3% نیز نمیدانند.
47% از اندروید گوگل به عنوان سیستم عامل گوشیهای هوشمند و تبلت خود استفاده میکنند، در حالی که 25% از اپل iOS، 8% از ویندوز فون و 1% نیز از سیستم عاملهای دیگر بهره میگیرند. 19% نیز نمیدانند.
39% از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی کمکهای مالی و مدیریت ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 57% از یک CRM مبتنی بر ابر بهره میگیرند.
40% از فناوری رمزگذاری برای محافظت از دادهها و ارتباطات استفاده میکنند که در میان آنها 31% از این فناوری برای محافظت از اطلاعات سازمان، 26% برای محافظت از اطلاعات اهداکنندگان، 23% برای محافظت از محرمانگی ارتباطات ایمیلی و 11% نیز برای محافظت از محرمانگی ارتباطات موبایلی بهره میگیرند.
درباره NGO های اروپا
55% خود را به عنوان یک NGO کوچک تعریف میکنند، در حالی که 33% خود را یک سازمان متوسط و 12% نیز یک سازمان بزرگ مینامند.
5 کشور برتر در این حوزه عبارتند از: انگلیس (24%)، اسپانیا (14%)، پرتغال (9%)، سوئیس (7%) و آلمان (6%).
5 حوزه اصلی فعالیت NGO ها عبارت است از: کودکان و جوانان (20%)، توسعه اجتماعی (18%)، آموزش (10%)، امداد و توسعه بینالمللی (10%) و تندرستی و سلامتی (9%).
31% خود را یک سازمان غیردولتی (NGO) مینامند، در حالی که 21% خود را یک سازمان غیرانتفاعی (NPO)، 18% یک خیریه، 10% یک بنیاد و 8% نیز یک انجمن عضویتی تعریف میکنند.
استفاده از فناوری در NGO های آمریکای شمالی
2508 سازمان غیردولتی در 22 کشور
98% سازمانهای غیردولتی در آمریکای شمالی دارای یک وبسایت هستند که از میان آنها 88% سازگار با موبایل میباشند.
77% از دامنه «ORG.» استفاده میکنند، در حالی که 8% از «COM.» و 6% از پسوندهای کشوری، 2% از «NET.»و 1% از «NGO.» و 6% نیز از سایر پسوندها بهره میگیرند
47% از «وردپرس» به عنوان سیستم مدیریت محتوا برای وبسایت خود استفاده میکنند در حالی که از 6% از «دروپال» (Drupal)، 2% از «جوملا» (Joomla) و 26% نیز از سیستمهای دیگر بهره میگیرند. 19% نیز نمیدانند.
86% سازمانهای غیردولتی در آمریکای شمالی دریافت کمکهای مالی آنلاین را در وبسایت خود قبول میکنند که از میان آنها 88% پرداختهای کارت اعتباری، 47% پیپال، 28% پرداختهای مستقیم و 2% پرداختهای کیف پول را میپذیرند.
31% از یک سرویس آنلاین جمعآوری پول همتا به همتا استفاده میکند.
62% در مراسم سهشنبه بخشش (#GivingTuesday) شرکت میکنند.
77% سازمانهای غیردولتی در آمریکای شمالی به طور مرتب ایمیلهای به روز و درخواست جمعآوری پول را برای خیران و حامیان ارسال میکنند. از بین آنها، 71% از یک سرویس بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند.
16% ایمیل را از طریق سیستم CRM خود ارسال میکنند. 3% ایمیل را از طریق گزینه BCC و 6% نیز از طریق روشهای دیگر ارسال میکنند؛ اما 4% نمیدانند.
7% به طور مرتب پیامهای متنی را به حامیان و خیران ارسال میکنند و از بین آنها 44% از یک سرویس «text-to-give» نیز برای جمعآوری کمک پیامکی بهره میگیرند.
97% سازمانهای غیردولتی در آسیا دارای یک صفحه فیسبوک و 28% دارای یک گروه فیسبوکی هستند. 85% نیز دارای یک پروفایل توییتر هستند.
63% دارای یک صفحه لینکدین و 16% دارای یک گروه لینکدین هستند. 61% دارای یک پروفایل اینستاگرام هستند. سایر رسانههای اجتماعی مورد استفاده عبارت است از: 61% یوتیوب، 18% پینترست، 17% گوگل پلاس، 12% ویمو، 10% فلیکر، 4% تمبلر و 1% ردیت.
10% از برنامههای پیامرسان برای ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 68% از فیسبوک مسنجر، 32% از واتساپ، 10% از اسنپچت، 3% از ویچت، 2% از لاین، سیگنال و وایبر و 1% نیز از کیک (Kik) بهره میگیرند.
77% سازمانهای غیردولتی در آمریکای شمالی از مایکروسافت ویندوز به عنوان سیستم عامل خود برای رایانههای رومیزی و لپتاپ استفاده میکنند، در حالی که 14% از اپل مک، 5% از گوگل کروم و 1% نیز سیستمعاملهای دیگر بهره میگیرند. 3% نیز نمیدانند.
49% از اپل iOS به عنوان سیستم عامل گوشیهای هوشمند و تبلت خود استفاده میکنند در حالی که 20% از اندروید گوگل، 6% از ویندوز فون و 3% نیز از سیستم عاملهای دیگر بهره میگیرند. 22% نیز نمیدانند.
61% از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی کمکهای مالی و مدیریت ارتباط با حامیان و خیران استفاده میکنند که از میان آنها 65% از یک CRM مبتنی بر ابر بهره میگیرند.
46% از فناوری رمزگذاری برای محافظت از دادهها و ارتباطات استفاده میکنند که در میان آنها 38% از این فناوری برای محافظت از اطلاعات اهداکنندگان، 38% برای محافظت از اطلاعات سازمان، 26% برای محافظت از محرمانگی ارتباطات ایمیلی و 16% نیز برای محافظت از محرمانگی ارتباطات موبایلی بهره میگیرند.
درباره NGO های آمریکای شمالی
60% خود را به عنوان یک NGO کوچک تعریف میکنند، در حالی که 31% خود را یک سازمان متوسط و 9% نیز یک سازمان بزرگ مینامند.
5 کشور برتر در این حوزه عبارتند از: آمریکا (79%)، کانادا (16%)، مکزیک (2%)، کاستاریکا (1%) و گواتمالا (1%).
5 حوزه اصلی فعالیت NGO ها عبارت است از:
خدمات انسانی و اجتماعی (13%)، کودکان و جوانان (12%)، آموزش (12%)، تندرستی و سلامتی (11%) و توسعه اجتماعی (8%).
62% خود را یک سازمان غیرانتفاعی (NPO) مینامند، در حالی که 8% خود را یک سازمان غیردولتی (NGO)، 8% یک خیریه، 6% یک بنیاد و 5% نیز یک تشکل مذهبی تعریف میکنند.
آفریقا | آسیا | استرالیا و اقیانوسیه | اروپا | آمریکای شمالی | آمریکای جنوبی | |
مشترکان ایمیلی | 5,298 | 10,460 | 13,625 | 23,181 | 21,839 | 9,725 |
مشترکان پیامکی | 6,265 | 7,701 | 4,762 | 7,472 | 2,305 | 2,128 |
دنبالکنندگان فیس بوک | 80404 | 33,824 | 14,079 | 27,204 | 26,766 | 13,360 |
دنبالکنندگان توییتر | 5,630 | 9,733 | 3,021 | 9,077 | 15,172 | 5,593 |
دنبالکنندگان اینستاگرام | 1,327 | 4,877 | 1,656 | 4,032 | 7,862 | 1777 |
دنبالکنندگان لینکدین | 1,261 | 931 | 987 | 2,118 | 2,676 | 573 |
تماسهای واتساپ | 1,300 | 1,471 | N/A* | 738 | 662 | 374 |
ارسال نظر